Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Povědomí studentů vybrané střední školy o povinnostech dětí plynoucích ze zákona o rodině a jejich plnění v praxi
Název práce v češtině: Povědomí studentů vybrané střední školy o povinnostech dětí plynoucích ze zákona o rodině a jejich plnění v praxi
Název v anglickém jazyce: Awareness of students from a chosen secondary college of children’s duties arising from the family law and their fulfilment in practice
Klíčová slova: Dítě, dospívání, povinnosti, povědomí, praxe
Klíčová slova anglicky: Child, adolescence, duties, awareness, practice
Akademický rok vypsání: 2011/2012
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra pedagogiky (41-KPG)
Vedoucí / školitel: PhDr. Jaroslava Hanušová, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 01.03.2012
Datum zadání: 19.07.2012
Datum a čas obhajoby: 03.06.2013 12:00
Datum odevzdání elektronické podoby:22.04.2013
Datum proběhlé obhajoby: 03.06.2013
Předmět: Obhajoba bakalářské práce (OSZD004)
Oponenti: PhDr. Ivo Syřiště, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
1. Rešerše odborné literatury zaměřená zejména na vývoj postavení dítěte ve společnosti, povinnosti dítěte v historii, výchovu a dospívání.

2. Struktura českého rodinného práva, rodičovská zodpovědnost a analýza právní úpravy povinností dítěte, obsažených v zákoně o rodině; stanovení hypotéz.

3. Výsledky výzkumu dotazníkového šetření zacíleného na studenty vybrané střední průmyslové školy, ve věku 16 – 18 let.

4. Zhodnocení průběhu šetření, komparace a okomentování výsledků, zhodnocení přínosu a návrh využití výsledků šetření; závěr.
Seznam odborné literatury
JŮVA V., JŮVA V. Úvod do pedagogiky. Brno: Paido, 1999. 110 s. ISBN 80-85931-78-8

LENDEROVÁ, Milena; RÝDL, Karel. Radostné dětství?: dítě v Čechách devatenáctého století. 1. vyd. Praha: Paseka, 2006. 376 s. ISBN 80-7185-647-9.

PLECITÝ, Vladimír et al. Základy rodinného práva. Plzeň: Vydavatelství a nakladatelství Aleš Čeněk, 2009. 140 s. ISBN 978-80-7380-139-7.

TAXOVÁ J. Pedagogicko-psychologické zvláštnosti dospívání. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1987. 273 s. ISBN 14-426-87

Zákon č. 94/1963 Sb., o rodině, ve znění pozdějších předpisů
Předběžná náplň práce
Výzkumná studie je zaměřena na povědomí studentů vybrané střední průmyslové školy o povinnostech dětí k rodičům, jež jim plynou ze zákona o rodině a současně toho, jak tyto povinnosti studenti plní v praxi. Uskutečněna je za využití analýzy textu jednotlivých ustanovení upravujících povinnosti dítěte a pomocí dotazníkového šetření, písemnou formou. Teoretická část práce se věnuje rešerši odborné literatury k danému tématu, zejména vývoji postavení dítěte ve společnosti, povinnostem dětí v historii, výchově a dospívání dítěte. Závěr teoretické části je věnován českému rodinnému právu a analýze právní úpravy povinností dítěte, obsažených v zákoně č. 94/1963 Sb., zákon o rodině, ve znění pozdějších předpisů. Praktická část práce předkládá výsledky dotazníkového šetření, jež bylo provedeno u vzorku šedesáti, šestnácti až osmnáctiletých, studentů. V závěru praktické části je zhodnocen průběh šetření, porovnány a okomentovány jeho výsledky, zhodnocen přínos výzkumu a navrženo jeho využití.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
This research study is focused on the awareness of students of a chosen secondary technical school of children’s duties towards their parents which arise from the family law and at the same time from the fact how these duties are carried out by the students in real life. It was prepared with the use of the text analysis of particular stipulations which specify children’s duties and with the help of questionnaires, in writing. The theoretical part of this study is devoted to research of literature specializing in this topic, especially to the development of children’s position in the society, children’s duties in history, their upbringing and adolescence. The end of this theoretical part concentrates on the Czech family law and the analysis of law modification of children’s duties, see the Czech law No. 94/1963 Sb., Family Law and its subsequent amendments. The practical part of this study submits the results of questionnaires which had been carried on a sample of 60 students aged 16 – 18. At the end of this part the course of the survey is evaluated, the findings compared and commented on, the contribution of the research assessed and its practical implementation proposed.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK