Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
La República Checa: mediální obraz
Název práce v češtině: La República Checa: mediální obraz
Název v anglickém jazyce: La Republica Checa: the media image
Klíčová slova: Česká republika, kvantitativní obsahová analýza, El País, La Vanguardia, reprezentace, konstrukce reality, zpravodajské rutiny, zpravodajské hodnoty
Klíčová slova anglicky: Czech Republic, quantitative content analysis, El País, La Vanguradia, representation, construction of reality, news routines, news values
Akademický rok vypsání: 2011/2012
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra mediálních studií (23-KMS)
Vedoucí / školitel: PhDr. Jan Křeček, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 15.02.2012
Datum zadání: 15.02.2012
Datum a čas obhajoby: 24.06.2014 00:00
Místo konání obhajoby: FSV Praha 1.
Datum odevzdání elektronické podoby:17.05.2014
Datum proběhlé obhajoby: 24.06.2014
Oponenti: PhDr. Jan Cebe, Ph.D.
 
 
 
Kontrola URKUND:
Předběžná náplň práce
Diplomová práce s názvem La República Checa: mediální obraz se zaměřuje na analýzu mediální reprezentace České republiky a jejích aktérů ve španělských tištěných denících El País a La Vanguardia v letech 2011 a 2012. Cílem práce je zjistit, jak tento mediální obraz České republiky ve zkoumaných denících vypadal a jakým způsobem byl konstruován. Prostřednictvím kvantitativní obsahové analýzy tato práce na základě teoretických východisek sleduje, jaký mediální prostor španělské deníky poskytly zprávám o České republice, jakým tématům se v rámci jejího mediálního obrazu věnovaly, jak se v těchto článcích projevovaly zpravodajské hodnoty a jaké zpravodajské zdroje měly největší přístup do zpravodajství referujícím o ČR. Základním předpokladem je, že zpravodajská produkce podléhá určité pravidelnosti a podobu zpravodajství ovlivňuje řada rutinních postupů. Porovnání dvou různých periodik v rámci jedné mediální agendy by mělo přiblížit, co je v tomto směru pro španělská média atraktivní, popřípadě jak se shodují nebo odlišují jejich rutiny v zobrazování ČR
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
The thesis titled La República Checa: media image is focused on the quantitative analysis of media representations of the Czech Republic and its actors in Spanish newspapers El País and La Vanguardia in the period of 2011 and 2012. The main goal of this work is to determine how the media image of the Czech Republic is presented in this newspapers and how was constructed. Through the quantitative analysis based on the theoretical background determines the media space provided to the news about the Czech Republic by the Spanish newspapers, the topics in which was the media image of the Czech Republic displayed, and the measure of news values and news sources related to the Czech Republic. The basic assumption is a presence of the media routines which influence the media image.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK