Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Využití biblioterapie u dětí předškolního věku: Terapie pohádkou
Název práce v češtině: Využití biblioterapie u dětí předškolního věku: Terapie pohádkou
Název v anglickém jazyce: Using of bibliotherapy for pre-school children: Fairytale therapy
Klíčová slova: Biblioterapie. Pohádka. Terapie pohádkou. Předškolní věk.
Klíčová slova anglicky: Bibliotherapy. Fairytale. Fairytale therapy. Preschool age.
Akademický rok vypsání: 2011/2012
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra speciální pedagogiky (41-KSP)
Vedoucí / školitel: Mgr. Barbara Valešová Malecová, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 25.01.2012
Datum zadání: 25.01.2012
Datum a čas obhajoby: 21.01.2014 00:00
Datum odevzdání elektronické podoby:26.11.2013
Datum proběhlé obhajoby: 21.01.2014
Předmět: Obhajoba bakalářské práce (OSZD004)
Oponenti: PhDr. Lenka Felcmanová, Ph.D.
 
 
 
Předběžná náplň práce
Bakalářská práce se zabývá využitím terapie pohádkou u dětí předškolního věku.
Jejím cílem je především navrhnout vhodné biblioterapeutické techniky pro práci s předškolními dětmi. Práce se dále snaží představit terapii pohádkou jako jednu z možností pedagogicko-psychologické práce s dětmi. Ukazuje, jak s pohádkovým textem pracovat u dětí s přesně vymezenými problémovými oblastmi v rámci jejich chování a prožívání.

Výsledkem práce je návrh biblioterapeutických technik využívající pohádek jako cenného materiálu pro terapeutickou práci s dětmi. V tomto návrhu technik jsou jednak obsaženy doporučené otázky k pohádkovému textu, jednak jsou popsány další navazující aktivity pro biblioterapeutickou práci s dítětem. Doporučena je také rozšiřující literatura k jednotlivým tématům. Práce je teoretická, zpracovaná na základě dostupné literatury k tématu.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
The bachelor thesis deals with using of fairytale therapy with pre-school children. Its aim is above all to draft suitable bibliotherapeutic techniques for working with pre-school children. The thesis also strives to introduce fairytale therapy as one of possible pedagogical and psychological way of working with children. It shows how to work with fairytale text with children, that have exactly defined areas of problems within the frame of their behaviour and mentality.

The outcome of the project is suggestion of several bibliotherapeutic techniques, which use fairytales as valuable source for therapeutic work with children. These suggestions contain both recommended questions for fairytale text and description of following activities for bibliotherapeutic work with the kid. Additional literature for particular topics is also recommended. The thesis is theoretical and based on available bibliography concerning the topic.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK