Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Volný čas v zařízeních pro klienty s nařízenou ústavní výchovou
Název práce v češtině: Volný čas v zařízeních pro klienty s nařízenou ústavní výchovou
Název v anglickém jazyce: Free time in facilties for clients with ordered institutional upbringing
Klíčová slova: Ústavní výchova, dětský domov, dětský domov se školou, volný čas.
Klíčová slova anglicky: Institutional care, children´s home, children´s home with school, leisure.
Akademický rok vypsání: 2011/2012
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra speciální pedagogiky (41-KSP)
Vedoucí / školitel: doc. PaedDr. Eva Šotolová, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 04.01.2012
Datum zadání: 23.04.2013
Datum a čas obhajoby: 17.06.2013 00:00
Datum odevzdání elektronické podoby:30.04.2013
Datum proběhlé obhajoby: 17.06.2013
Předmět: Obhajoba diplomové práce (OSZD005)
Oponenti: PhDr. Blanka Ohlídková, CSc.
 
 
 
Předběžná náplň práce
Diplomová práce zabývající se volnočasovými aktivitami dětí v zařízení pro děti s nařízenou ústavní výchovou má za cíl zjištění a komparaci trávení volného času klientů dvou vybraných zařízení.
Teoretická část charakterizuje termíny ústavní a ochranná výchova, včetně historické a současné právní úpravy, postup při jejich realizaci. V rámci školských zařízení uvádí rozdíly ve výchovné práci mezi vybraným dětským domovem a dětským domovem se školou. Dále seznamuje s charakteristikou volného času a volnočasových aktivit i s dokumenty týkající se volného času.
Výzkumná část blíže seznámí s charakteristikami zařízení a respondentů. Interpretuje výsledky získané prostřednictvím kvantitativního výzkumu, při kterém byla použita jako hlavní výzkumná technika polostrukturovaný rozhovor, dále výsledky získané analýzou otevřených otázek a dalších zjištění z rozhovorů. Cílem je analýza volnočasových aktivit klientů ve věku 11-18 let ve vybraném Dětském domově Racek a Dětském domově se školou Sedlec-Prčice a zjištění, jak moc se liší využívání, nabídka, rozsah, obsah, skladba volnočasových aktivit v těchto zařízení. Dále zmapování současné situace týkající se trávení volného času klientů ve dvou typech zařízení, ověření zájmů ve volném čase, jak pestrá a přitažlivá je nabídka činností a dále ověření, zda existují rozdíly ve využívání volného času mezi klienty v dětských domovech a v dětských domovech se školou.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
Thesis deals with the leisure activities of children in institutions for children with ordered institutional care, the objective is to find a comparison leisure clients between two selected devices.
The theoretical part describes the term institutional and protective education, including historical and current legal regulations, the procedure for their implementation. The school facilities indicates differences in educational work among selected children's home and children's home with the school. The article introduces the characteristics of free time and leisure activities with the documents relating to free time.
The research part more familiar with the characteristics of the device and respondents. Interprets the results obtained through quantitative research, which was used as the main research technique structured interview with three kinds of questions (closed, semi-closed and open).
The aim is to analyze the leisure clients aged 11-18 years in selected Seagull Children's home Children's home and the school Sedlec-Prčice and seeing how much different use, offer, scope, content, and structure of leisure activities in these facilities. Further mapping of the current situation regarding leisure clients in similar types of equipment, verification of interests in leisure time, how varied and appealing menu of activities and is further verify whether there are differences in time use among clients in orphanages and foster homes with the school.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK