Ověření postupů práce s poezií na 2.stupni základní školy
Název práce v češtině: | Ověření postupů práce s poezií na 2.stupni základní školy |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Verification of procedures of work with poetry in grades 6-9 |
Klíčová slova: | 2. stupeň základní školy, literární výchova, poezie pro děti a mládež, postupy práce s poezií, metody, lekce práce s poezií |
Klíčová slova anglicky: | Upper primary school, literacy, poetry for children and young, procedures of work with poetry, methods, lections of work with poetry |
Akademický rok vypsání: | 2011/2012 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra české literatury (41-KCL) |
Vedoucí / školitel: | PhDr. Ondřej Hausenblas |
Řešitel: | skrytý - zadáno vedoucím/školitelem |
Datum přihlášení: | 22.12.2011 |
Datum zadání: | 22.12.2011 |
Datum a čas obhajoby: | 21.05.2014 00:00 |
Místo konání obhajoby: | Katedra české literatury |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 04.04.2014 |
Datum proběhlé obhajoby: | 21.05.2014 |
Předmět: | Obhajoba diplomové práce (OSZD005) |
Oponenti: | Mgr. Štěpánka Klumparová, Ph.D. |
Předběžná náplň práce |
V této diplomové práci budou ověřovány postupy pro práci s poezií na druhém stupni základní školy. V teoretické části se vymezí termín poezie a stručně bude shrnut vývoj poezie pro děti a mládež. V kapitole Poezie ve škole se pojedná o postavení poezie v kurikulárních dokumentech, o roli učitele při její výuce a o čítankách a metodických příručkách, jež má učitel k dispozici. Dále budou vymezeny vyučovací metody a blíže specifikovány metody vhodné pro práci s poezií. Teoretickou část uzavře charakteristika žáků druhého stupně z hlediska vývojové psychologie.
Praktickou část uvede stručná charakteristika lekcí, bude vysvětlena jejich struktura a řazení jednotlivých lekcí. Dále bude objasněna metodologie výběru textů a blíže bude popsáno prostředí ZŠ Hanspaulka, kde budou lekce ověřovány, a žáci, kteří s lekcemi budou pracovat. Následovat budou dílčí lekce pro různé ročníky druhého stupně základní školy. V každé se uvedou jednotlivé postupy práce s poezií a ty budou zpětně zhodnoceny. K práci připojím doplňkové materiály, které budou v lekcích použity. |
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
This thesis will be dealing with verification of procedures of work with poetry at grades 6-9. Term of poetry and concisely summarized development of poetry for children and young will be defined in the theoretical part. Chapter Poetry at school will deal with position of poetry in curriculum documents, with the role of teacher by teaching poetry and with reading-books and methodical manuals, which teacher can use. Teaching methods and closer specified of methods destined especially for work with poetry will defined further. Theoretical part will conclude characteristic of pupils at grades 6-9 from evolutionary psychologic´s view.
Practical part will intorduce a brief characteristic of lections, there will be an explanation of their structure and sorting. In the next part will be explained methodology of choosing texts, description of the enviroment of primary school Hanspaulka, where the lections will be verified, and pupils who will work with. After that follows each lection for different classes of upper level of primary school. The lections will be verified and also evaluated. Supplemetnal worksheets which will be used in lections as well will added. |