Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Mediální obraz pražské ZOO
Název práce v češtině: Mediální obraz pražské ZOO
Název v anglickém jazyce: Media Representation of Prague ZOO
Klíčová slova: Mediální obraz, pražská ZOO, reprezentace, stereotypizace, mediální konstrukce reality, kvantitativní obsahová analýza, BLESK, MF DNES, Právo
Klíčová slova anglicky: Media representation, Prague ZOO, stereotyping, media construction of reality, quantitative content analysis, BLESK, MF DNES, Pravo
Akademický rok vypsání: 2011/2012
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra mediálních studií (23-KMS)
Vedoucí / školitel: prof. PhDr. Jan Jirák, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 21.12.2011
Datum zadání: 21.12.2011
Datum a čas obhajoby: 21.01.2013 00:00
Místo konání obhajoby: FSV Praha 1.
Datum odevzdání elektronické podoby:01.01.2013
Datum proběhlé obhajoby: 21.01.2013
Oponenti: Mgr. Jana Dorčáková, Ph.D.
 
 
 
Seznam odborné literatury
BENDA, Josef. Vlastnictví periodického tisku v České republice v letech 1989-2006. Vyd. 1. Praha: Karolinum, 2007, s. 90-94 ISBN 978-802-4613-871.
BERKOWITZ, Daniel A. Social Meanings of News: a Text-Reader. Chapter 5: The „Gate Keeper“: A Case Study in the Selection of News, s. 63-64, Thousand Oaks, Calif.: Sage Publications, c1997, 535 s. ISBN 07-619-0076-4.
BÍLEK, Petr A. Reprezentace: Metafora, pojem či koncept? In: VEBEROVÁ, Veronika et al. Jazyky reprezentace. 1. vyd. Praha: Akropolis, 2012, s. 11-30. ISBN 978-80-87481-67-7.
CENTRUM PRO VÝZKUM VEŘEJNÉHO MÍNĚNÍ, Sociologický ústav AV ČR, v.v.i. Důvěra některým institucím veřejného života. Tisková zpráva [online]. 2012 [cit. 11.11.2012]. Dostupné z: http://cvvm.soc.cas.cz/media/com_form2content/documents/c1/a6900/f3/po121023.pdf
DISMAN, Miroslav. Jak se vyrábí sociologická znalost: Příručka pro uživatele. 3.vyd. Praha: Karolinum, 2000, 374 s. ISBN 80-246-0139-7.
DYER, Richard. The matter of images: essays on representations. 2nd ed. London: Routledge, 2002, 183 s. ISBN 04-152-5495-7.
HALL, Stuart. Representation: cultural representations and signifying practices. Thousand Oaks, Calif.: Sage in association with the Open University, 1997, 400 s. ISBN 07-619-5432-5.
ISER, Wolfgang. Representation a performative act. In: KRIEGER, Murray. The Aims of Representation: Subject, Text, History. dotisk, nové vydání. Stanford: Stanford University Pres, 1993, s. 217-232. ISBN 0-80-47209-83.
JIRÁK, Jan a Barbara KÖPPLOVÁ. Masová média. Vyd. 1. Praha: Portál, 2009, 280 s. ISBN 978-807-3674-663.
JIRÁK, Jan a Barbara KÖPPLOVÁ. Média a společnost. Vyd. 2. Praha: Portál, 2007, 207 s. ISBN 978-807-3672-874.
KENT, Tom in ČELOVSKÝ, Boris. Konec českého tisku. 2., přepracované a rozšířené vyd. Šenov u Ostravy: Tilia, 2002, ISBN 80-861-0151-7.
KUMAR, Krishan. Sociology. In: LEAHY, Michael P, Dan COHN-SHERBOK a Michael IRWIN. Exploring reality. Boston: Allen, 1987, s. 37-55. ISBN 9780041000504.
KUNCZIK, Michael a [z anglických a německých originálů přeložili Štěpánka Kudrnáčová a Milan ŠMÍD]. Základy masové komunikace. Vyd. 1. Praha: Karolinum, 1995. 307 s. ISBN 978-807-1841-340.
LASSWEL, Harold. The structure and function of communication in society. 1948, In Lyman Bryson (ed.), The Communication of Ideas. Harper and Row. [online]. 1948 [cit. 2012-11-09]. Dostupné z: http://www.archivefilter.net/luc/lasswell.pdf
MCCOMBS, Maxwell E. Agenda setting: nastolování agendy - masová média a veřejné mínění. Vyd. 1. Praha: Portál, 2009, 251 s. ISBN 978-807-3675-912.
MCQUAIL, Denis. Úvod do teorie masové komunikace. Vyd. 3. Překlad Marcel Kabát. Praha: Portál, 2007, 448 s. ISBN 978-807-3673-383.
MEDIA PROJEKT. 1.4.2012– 30.9.2012. Tisková zpráva Unie vydavatelů 8. listopadu 2012. [online]. [cit. 2012-11-18]. Dostupné z: http://www.unievydavatelu.cz/Upload/1047.pdf
OVĚŘOVÁNÍ NÁKLADU TISKU. Periodický tisk – deníky. Září 2012. [cit. 2012-11-18]. Dostupné z: http://www.abccr.cz/overovana-data/periodicky-tisk-1/?filterYear=2012&filterMonth=9¬Verified=1
PICKERING, Michael. Stereotyping: the politics of representation. New York: Palgrave, 2001, 246 s. ISBN 03-337-7210-5.
REIFOVÁ, Irena. Slovník mediální komunikace. Vyd. 1. Praha: Portál, 2004, 327 s. ISBN 80-717-8926-7.
SCHULZ, Winfried. Analýza obsahu mediálních sdělení. 2., přeprac. vyd. Překlad Barbara Köpplová. Praha: Univerzita Karlova v Praze, nakladatelství Karolinum, 2004, 149 s. Učební texty Univerzity Karlovy v Praze, 2. ISBN 80-246-0827-8.
TRAMPOTA, Tomáš a Martina VOJTĚCHOVSKÁ. Metody výzkumu médií. Vyd. 1. Praha: Portál, 2010, 293 s. ISBN 978-807-3676-834.
TUCHMAN, Gaye. Making News: A Study in the Construction of Reality. New York: The Free Press, 1978, 244 s. ISBN 0-02-932960-4.
VLADYKA, Milan. Stereotypizace. Revue pro média: Časopis pro kritickou reflexi médií [online]. 2004, 9, [cit. 2012-09-20]. Dostupné z: http://rpm.fss.muni.cz/Revue/Heslar/stereotypizace.htm
VOLEK, Jaromír, Jan JIRÁK a Barbara KÖPPLOVÁ. Mediální studia: východiska a výzvy. Mediální studia: Český a slovenský čtvrtletník pro kritickou reflexi médií. 2006, č. 1, s. 8-20. Dostupné z: http://medialnistudia.files.wordpress.com/2011/03/media_studies.pdf
WIMMER, Roger D a Joseph R DOMINICK. Mass media research: an introduction. 9th ed. Boston, Mass.: Cengage- Wadsworth, c2011, 464 s. ISBN 978-143-9082-744.
WRIGHT, Charles. Functional Analysis and Mass Communication. The Public Opinion Quarterly [online]. 1960, č. 4, s. 609 [cit. 2012-11-09]. Dostupné z: http://www.jstor.org/stable/2746529?seq=5
Předběžná náplň práce
Ve své práci bych chtěla vykreslit obraz pražské ZOO tak, jak ho zkonstruovala vybraná česká tištěná média ve sledovaném období. Pro sledování jsem si vybrala období mezi lety 2009 a 2011. Práce bude mapovat a analyzovat příspěvky v denním tisku a zjišťovat tak, jakou odezvu mají aktivity pražské ZOO v médiích a které události si získávají největší pozornost. Účel práce je deskriptivní, hlavní otázkou je, jaký mediální obraz této instituce tištěná média vytvářejí.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
The main aim of the thesis is to analyze and describe the media representation of Prague ZOO in Czech newspapers in the period from 2009 to 2011. The purpose of the work is descriptive. The theoretical part of this thesis deals with media concepts and theories. In practical part I use the method of quantitative content analysis to find out what media representation has been created in newspapers. Then I present the results of my research and their interpretation.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK