Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Změny v časové dostupnosti vybraných sídel na tahu Praha - Linec v kontextu výstavby dálnice D3
Název práce v češtině: Změny v časové dostupnosti vybraných sídel na tahu Praha - Linec v kontextu výstavby dálnice D3
Název v anglickém jazyce: Changes in Time Accessibility of Selected Settlements between Prague and Linz Linked up by Construction of D3 Motorway
Klíčová slova: časová dostupnost, model v GIS, dálnice D3, rychlostní silnice R3 a S10
Klíčová slova anglicky: time accessibility, analysing model with GIS, D3, R3 and S10 motorways
Akademický rok vypsání: 2011/2012
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra sociální geografie a regionálního rozvoje (31-340)
Vedoucí / školitel: doc. RNDr. Miroslav Marada, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 19.12.2011
Datum zadání: 31.01.2012
Datum odevzdání elektronické podoby:20.05.2013
Datum proběhlé obhajoby: 11.06.2013
Oponenti: Mgr. Karel Mikula
 
 
 
Předběžná náplň práce
Práce se zabývá analýzou časové dostupnosti vybraných sídel na území mezi centry Prahou a rakouským Lincem. Tento prostor se dynamicky mění díky budované dálniční komunikaci D3, R3 a S10. Je zde vyhotoveno několik modelů na mikroregionální a mezoregionální úrovni. Tyto modely byly vyhotoveny v prostředí GIS pomocí síťové analýzy. Sledována byla změna časové vzdálenosti mezi centry a změna jejich zázemí ohraničených 45minutovou izochronou. Největší změny časové dostupnosti se odehrávají na mezoregionální úrovni. Dálnice D3 nejvíce ovlivní zázemí Tábora díky absenci bariér.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
The thesis is dealing with a time transportation accessibility of selected settlements in area between Prague and Linz. Accessibility is under a permanent change because of construction of D3, R3 and S10 motorways. Several transportation models are introduced here and differ in regional level. The models were developed with the use of GIS network analyses. The time accessibility between settlements and their changes in 45 min. isochrones was recorded. The most important time accessibility was monitored on meso-regional level. The D3 motorway should affect transportation accessibility of Tabor settlement because it could eliminate the transportation barriers.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK