Práce se zabývá analýzou časové dostupnosti vybraných sídel na území mezi centry Prahou a rakouským Lincem. Tento prostor se dynamicky mění díky budované dálniční komunikaci D3, R3 a S10. Je zde vyhotoveno několik modelů na mikroregionální a mezoregionální úrovni. Tyto modely byly vyhotoveny v prostředí GIS pomocí síťové analýzy. Sledována byla změna časové vzdálenosti mezi centry a změna jejich zázemí ohraničených 45minutovou izochronou. Největší změny časové dostupnosti se odehrávají na mezoregionální úrovni. Dálnice D3 nejvíce ovlivní zázemí Tábora díky absenci bariér.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
The thesis is dealing with a time transportation accessibility of selected settlements in area between Prague and Linz. Accessibility is under a permanent change because of construction of D3, R3 and S10 motorways. Several transportation models are introduced here and differ in regional level. The models were developed with the use of GIS network analyses. The time accessibility between settlements and their changes in 45 min. isochrones was recorded. The most important time accessibility was monitored on meso-regional level. The D3 motorway should affect transportation accessibility of Tabor settlement because it could eliminate the transportation barriers.