Didaktické prostředí aditivních mnohouhelníků a mnohostěnů
Název práce v češtině: | Didaktické prostředí aditivních mnohouhelníků a mnohostěnů |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Educational environment additive polygons and polyhedrons |
Klíčová slova: | mnohoúhelníky,mnohostěny,dělitelnost,kombinatorika,soustavy rovnic, lineární algebra, matematické didaktické prostředí |
Klíčová slova anglicky: | polygons, polyhedrons, divisibility, combinatorics, systems of equations, linear algebra, mathematical educational environment |
Akademický rok vypsání: | 2011/2012 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra matematiky a didaktiky matematiky (41-KMDM) |
Vedoucí / školitel: | doc. RNDr. Darina Jirotková, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno vedoucím/školitelem |
Datum přihlášení: | 12.12.2011 |
Datum zadání: | 21.12.2011 |
Datum a čas obhajoby: | 20.01.2014 09:30 |
Místo konání obhajoby: | KMDM |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 07.12.2013 |
Datum proběhlé obhajoby: | 20.01.2014 |
Předmět: | Obhajoba diplomové práce (OSZD005) |
Oponenti: | prof. RNDr. Naďa Vondrová, Ph.D. |
Konzultanti: | prof. RNDr. Milan Hejný, CSc. |
Zásady pro vypracování |
Studentka
- prostuduje dostupné materiály o 4D geometrii - seznámí se s metodou "dimensního žebříku" - vytvoří seznam všech 3D sítí nadkrychle - vytvoří sérii úloh z oblasti 4D, která bude nástrojem experimentu - připraví scénář a realizuje experiment, jehož subjektem bude student nebo studenti gymnázia nebo VŠ. - experiment bude řádně protokolován a analyzován |
Seznam odborné literatury |
Bude doplněna |
Předběžná náplň práce |
Diplomová práce bude zaměřena v teoretické části na matematický popis nového didaktického prostředí s názvem aditivní mnohoúhelníky a mnohostěny, v didaktické části na možnosti práce v tomto prostředí zejména na 2. stupni ZŠ, ale také na středních školách, 1. stupni či vysokých školách. |
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
Diploma thesis will focus on the mathematical description of the new educational environment called additive polygons and polyhedrons in the theoretical part, in the educationl part on the possibilities of work in this environment, mainly in the grades 6. -9., but also in the secondary schools, primary schools or universities |