Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Pedagogické hodnocení RTC běžce na 800 m v letech 2010 a 2011
Název práce v češtině: Pedagogické hodnocení RTC běžce na 800 m v letech 2010 a 2011
Název v anglickém jazyce: Pedagogical evaluation of the annual training program 800m runner in 2010 and 2011.
Klíčová slova: pedagogické hodnocení, obsahová analýza, běh na 800 m, obecný tréninkový ukazatel, speciální tréninkový ukazatel
Klíčová slova anglicky: pedagogical evaluation, qualitative analysis, 800m run, general training index, special training index
Akademický rok vypsání: 2010/2011
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Atletika (51-600100)
Vedoucí / školitel: doc. PhDr. Mgr. Aleš Kaplan, MBA, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 07.12.2011
Datum zadání: 08.02.2012
Datum a čas obhajoby: 02.05.2013 13:00
Místo konání obhajoby: seminární místnost katedry atletiky
Datum odevzdání elektronické podoby:24.04.2013
Datum odevzdání tištěné podoby:24.04.2013
Datum proběhlé obhajoby: 02.05.2013
Oponenti: PaedDr. Jitka Vindušková, CSc.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Deskriptivní rozbor dvou ročních tréninkových cyklů z hlediska objemu a využití různých vybraných tréninkových prostředků, charakteristiky zátěže a vztahů mezi sportovním výkonem a výkonností v běhu na 800 u záměrně vybraného běžce.
Seznam odborné literatury
1. BOMPA, T., CARRERA, C. Periodization training for sports. 2nd ed. Champaign: Human Kinetics, 2005, ix, 259 pp. ISBN 0-7360-5559-2
2. BOMPA, T., HAFF, G. Periodization: theory and methodology of training. 5th ed. Champaign: Human Kinetics, c2009, xii, 411 pp. ISBN 978-0-7360-7483-4
3. BUREŠ, M., PÍSAŘÍK, M., LIŠKA, J., MÜLLER, B. Jednotný tréninkový systém atletiky 2. Střední a dlouhé tratě žen, 800 m muži, maratón. Praha: ÚV ČSTV, 1977. 119 s.
4. DOSTÁL, E., TROUSIL, J. Běh na 400 m mužů. Metodický dopis. Praha: ÚV ČSTV, 1973.
5. DOVALIL, J., aj. Výkon a trénink ve sportu. Praha: Olympia, 2005. 336 s. ISBN 80-7033-928-4.
6. ENTINE, F. Taboo : Why Black Athletes Dominate Sports and Why We're Afraid to Talk About It. USA: Public affairs, 2000. 400 pp. ISBN-13 978-1891620393
7. FORMANOVÁ, L. Vývoj výkonnosti a trénink běžkyně na 800 m Ludmily Formanové. Diplomová práce (ved. J. Vindušková). Praha: UK FTVS, 2005. 67 s.
8. GALLOWAY, J. Galloways book on running. USA: Shelter publications, 1984. ISBN 0-936070-03-X
9. GARDNER, J. G., PURDY, J.B. Computerized Running Training Programs. USA: Tafnews Pr, 1970. 258 pp.
10. KUČERA, V., TRUKSA, Z. Běhy na střední a dlouhé tratě. Praha: Olympia, 2000. 290 s. ISBN 27-095-2000.
11. LIŠKA J., PÍSAŘÍK M. Běhy na střední a dlouhé tratě I.část. Praha: ÚV ČSTV, 1985. 417 s.
12. LYDIARD, A.L. The How and Why of Middle Distance and Distance Running Training. Auckland. 1969. 106 s.
13. LYDIARD, A.L. Running to the top. Maidenhead: Meyer and Meyer sport (UK), 2011. 192 pp. ISBN 978-1-84126-335-9.
14. MARTIN, E.D., COE, P. Mittel- und Langstreckentraining. Aachen: Meyer and Meyer Verlag, 1995.
15. MILLEROVÁ, V., aj. Běhy na krátké tratě. Praha: Olympia, 2002. 288 s. ISBN 27-003-2002.
16. MILLEROVÁ, V., aj. Základy atletického tréninku. Praha: Karolinum, 1994. 83 s. ISBN 80-7066-984-5.
17. MORAVEC, P. Trénink běžeckých disciplín. IN VINDUŠKOVÁ, J. (editor) Abeceda atletického trenéra. 1. vyd. Edice Atletika. Praha : Olympia, 2003. s. 150 - 180. ISBN 80-7033-770-2
18. PÍSAŘÍK, M., LIŠKA, J. Běhy na střední a dlouhé tratě II. část. Praha: ÚV ČSTV, 1989. 321 s.
19. POHLITZ, L. Development of 800m talent. In Athletics Coaching [online]. Sine loco : b.v., 27. února 2006; 20:00 SEČ [cit. 27. února 2006; 21:30: 00]. Dostupné na World Wide Web: < http://www.athleticscoaching.ca>
20. SUNDERLAND, D. High performance middle-distance running. Ramsbury: The Crowood Press Ltd., 2005. 142 s. ISBN 1-86126-756-8.
Předběžná náplň práce
Deskriptivní rozbor dvou ročních tréninkových cyklů z hlediska objemu a využití různých vybraných tréninkových prostředků, charakteristiky zátěže a vztahů mezi sportovním výkonem a výkonností.
Vzhledem k vytyčenému cíli jsou formulovány úkoly práce:
- provést literární rešerši odborné literatury týkající se řešené tématiky,
- nahlédnutí do problematiky systému tréninku na střední tratě podle předních evropských trenérských škol.
- stanovit si pracovní postup zaměřený zejména na obsahovou analýzu tréninkových
dokumentů,
- vyhodnotit dva roční tréninkové cykly, jejichž cílem bylo dosažení maximální možné výkonnosti vždy na vrcholných mládežnických akcích, tzn. MS juniorů 2010 v kanadském Monctonu a ME téže kategorie v estonském Tallinu 2011.

Analyzováno bylo vždy celkem 10 mezocyklů. A to z hlediska:
• objemu, charakteru zátěže a struktury tréninku,
• změny a růstu tréninkové a závodní výkonnosti z hlediska nejdůležitějších faktorů výkonu.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
A descriptive analysis of a two years-long training cycles from the perspective of the different training means, load characteristics and the relations between the sport performance and its efficiency.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK