Výpovědní hodnota slovního hodnocení
Název práce v češtině: | Výpovědní hodnota slovního hodnocení |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Potential of Verbal Assessment |
Klíčová slova: | hodnocení, slovní hodnocení, přidaná hodnota, kazuistika, 1. stupeň ZŠ |
Klíčová slova anglicky: | assessment, verbal assessment, casuistry, primary school, predictive value |
Akademický rok vypsání: | 2011/2012 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra preprimární a primární pedagogiky (41-KPPP) |
Vedoucí / školitel: | PhDr. Jan Voda, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 02.12.2011 |
Datum zadání: | 02.12.2011 |
Datum a čas obhajoby: | 05.09.2012 00:00 |
Místo konání obhajoby: | Praha |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 23.06.2012 |
Datum proběhlé obhajoby: | 05.09.2012 |
Předmět: | výsledek diplomové práce (OSZD001) |
Oponenti: | PhDr. Jana Poche Kargerová, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Kvalitativní výzkum |
Seznam odborné literatury |
Košťálová, H., Miková, Š., Stang, J. Školní hodnocení žáků a studentů.
Košťálová, H., Straková, J. a kol. Hodnocení. Důvěra, dialog, růst. Krejčová, V., Kargerová, J. Vzdělávací program Začít spolu. Slavík, J. Hodnocení v současné škole. Stará, J. a kol. Slovní hodnocení na 1. stupni ZŠ. |
Předběžná náplň práce |
V teoretické části student shrne dosavadní užívané přístupy k hodnocení žáků a kriticky přezkoumá potenciál slovního hodnocení co do formy, obsahu, náročnosti na pisatele i čtenáře apod.
V rámci empirického šetření provede detailní TEXTOVOU ANALÝZU 10 slovních hodnocení žáka XY na vysvědčení za celé období jeho vzdělávání na 1. stupni. Výstupy z této analýzy budou: a/ profil žáka v čase, zejména s důrazem na jeho vývoj a školou přidanou hodnotu (tento profil lze v závěru konfrontovat při osobním setkání s žákem), b/ ověření úplnosti a provázanosti hodnocení všech předepsaných očekávaných výstupů, tedy informační nosnosti k posouzení efektivity vyjádřené poměrem úsilí hodnotících učitelů lomeno faktická informační hodnota. |