Televizní oratorium Genesis. Audio-vizuální analýza v kontextu české televizní opery
Název práce v češtině: | Televizní oratorium Genesis. Audio-vizuální analýza v kontextu české televizní opery |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Genesis, the television oratorio. Audio-visual analysis within the context of Czech television opera |
Klíčová slova: | audiovizuální analýza, dekonstrukce, hlas, hlasový objekt, multimédium, televizní opera |
Klíčová slova anglicky: | audiovisual analysis, deconstruction, voice, voice-object, multimedium, television opera |
Akademický rok vypsání: | 2011/2012 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Ústav hudební vědy (21-UHV) |
Vedoucí / školitel: | Mgr. Tereza Havelková, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 21.11.2011 |
Datum zadání: | 07.12.2011 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 22.02.2012 |
Datum a čas obhajoby: | 19.09.2013 00:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 19.08.2013 |
Datum proběhlé obhajoby: | 19.09.2013 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | Mgr. Matěj Kratochvíl, Ph.D. |
Konzultanti: | prof. PhDr. Miroslav Pudlák, CSc. |
Zásady pro vypracování |
Na případové studii televizního oratoria Genesis režiséra Pavla Hobla práce zpracuje pojmové vymezení termínu televizní opera, zmapuje dobový kontext české televizní produkce a recepce daného žánru a navrhne teoretické uchopení analýzy televizních audio-vizuálních objektů. |
Seznam odborné literatury |
Auslander, Philip. Liveness (Performance in a mediatized culture). London-New York, 1999.
Barnes, Jenifer. Television Opera (The Fall of Opera Commissioned for Television). Woodbridge: The Boydell Press, 2003. Benjamin, Walter. Dílo a jeho zdroj. Praha: Odeon, 1979. Kapitola Umělecké dílo ve věku své technické reprodukovatelnosti, s. 17-45. Bourdieu, Pierre. O televizi. Překl. Obrtelová, Nora. Brno: Doplněk, 2002. Buck-Morss, Susan. Aesthetics and Anaesthetics: Walter Benjamin’s Artwork Essay Reconsidered. In October. Vol. 62 (Autumn), 1992. S. 3-41. Chion, Michel. The Voice in Cinema. Překl. Gorbman, Claudia. New York: Columbia University Press, 1999. Chion, Michel. Audio-Vision. Sound on Screen. Překl. Gorbman, Claudia. New York: Columbia University Press, 1994. Cook, Nicolas. Analysing Musical Multimedia. New York: Oxford University Press, 20042. Cook, Nicolas. Theorizing Musical Multimedia. In Music Theory Spectrum, Vol. 23, No. 2 (Fall 2001). s. 170-195. Fauconnier, Gilles – Turner, Mark. The Way We Think: Conceptual Blending and the Mind’s Hidden Comlexities. New York: Basic Books, 2002. Johnson, Mark – Lakoff, George. Metafory, kterými žijeme. Překl. Čejka, Mirek. Praha: Host, 2002 (11980). Kramer, Lawrence. Musical Meaning. Toward a Critical History. Berkeley: University of California Press, 2002. Lacan, Jacques. The Mirror-phase as Formativ of the Function of the I. In Mapping Ideology. Žižek, Slavoj (ed.). London: Verso, 1994. Nochlin, Linda. The Body in Pieces: The Fragment as a Metaphor of Modernity. New York: Thames & Hudson, 2001. Zbikowski, Lawrence M. Music Theory, Multimedia, and the Construction of Meaning. In Intégral, 16/17 (2002/2003). s. 251-268. Zbikowski, Lawrence M. Metaphor and Music Theory: Reflections from Cognitive Science. In Music Theory Online [online]. Vol. 4.1. 1998. Dostupné na . Žižek, Slavoj – Dolar, Mladen. Opera’s Second Death. New York, London: Routledge, 2002. |