Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Televizní oratorium Genesis. Audio-vizuální analýza v kontextu české televizní opery
Název práce v češtině: Televizní oratorium Genesis. Audio-vizuální analýza v kontextu české televizní opery
Název v anglickém jazyce: Genesis, the television oratorio. Audio-visual analysis within the context of Czech television opera
Klíčová slova: audiovizuální analýza, dekonstrukce, hlas, hlasový objekt, multimédium, televizní opera
Klíčová slova anglicky: audiovisual analysis, deconstruction, voice, voice-object, multimedium, television opera
Akademický rok vypsání: 2011/2012
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Ústav hudební vědy (21-UHV)
Vedoucí / školitel: Mgr. Tereza Havelková, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 21.11.2011
Datum zadání: 07.12.2011
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 22.02.2012
Datum a čas obhajoby: 19.09.2013 00:00
Datum odevzdání elektronické podoby:19.08.2013
Datum proběhlé obhajoby: 19.09.2013
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: Mgr. Matěj Kratochvíl, Ph.D.
 
 
 
Konzultanti: prof. PhDr. Miroslav Pudlák, CSc.
Zásady pro vypracování
Na případové studii televizního oratoria Genesis režiséra Pavla Hobla práce zpracuje pojmové vymezení termínu televizní opera, zmapuje dobový kontext české televizní produkce a recepce daného žánru a navrhne teoretické uchopení analýzy televizních audio-vizuálních objektů.
Seznam odborné literatury
Auslander, Philip. Liveness (Performance in a mediatized culture). London-New York, 1999.
Barnes, Jenifer. Television Opera (The Fall of Opera Commissioned for Television). Woodbridge: The Boydell Press, 2003.
Benjamin, Walter. Dílo a jeho zdroj. Praha: Odeon, 1979. Kapitola Umělecké dílo ve věku své technické reprodukovatelnosti, s. 17-45.
Bourdieu, Pierre. O televizi. Překl. Obrtelová, Nora. Brno: Doplněk, 2002.
Buck-Morss, Susan. Aesthetics and Anaesthetics: Walter Benjamin’s Artwork Essay Reconsidered. In October. Vol. 62 (Autumn), 1992. S. 3-41.
Chion, Michel. The Voice in Cinema. Překl. Gorbman, Claudia. New York: Columbia University Press, 1999.
Chion, Michel. Audio-Vision. Sound on Screen. Překl. Gorbman, Claudia. New York: Columbia University Press, 1994.
Cook, Nicolas. Analysing Musical Multimedia. New York: Oxford University Press, 20042.
Cook, Nicolas. Theorizing Musical Multimedia. In Music Theory Spectrum, Vol. 23, No. 2 (Fall 2001). s. 170-195.
Fauconnier, Gilles – Turner, Mark. The Way We Think: Conceptual Blending and the Mind’s Hidden Comlexities. New York: Basic Books, 2002.
Johnson, Mark – Lakoff, George. Metafory, kterými žijeme. Překl. Čejka, Mirek. Praha: Host, 2002 (11980).
Kramer, Lawrence. Musical Meaning. Toward a Critical History. Berkeley: University of California Press, 2002.
Lacan, Jacques. The Mirror-phase as Formativ of the Function of the I. In Mapping Ideology. Žižek, Slavoj (ed.). London: Verso, 1994.
Nochlin, Linda. The Body in Pieces: The Fragment as a Metaphor of Modernity. New York: Thames & Hudson, 2001.
Zbikowski, Lawrence M. Music Theory, Multimedia, and the Construction of Meaning. In Intégral, 16/17 (2002/2003). s. 251-268.
Zbikowski, Lawrence M. Metaphor and Music Theory: Reflections from Cognitive Science. In Music Theory Online [online]. Vol. 4.1. 1998. Dostupné na .
Žižek, Slavoj – Dolar, Mladen. Opera’s Second Death. New York, London: Routledge, 2002.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK