Relaunch léku Acylpyrin v letech 2007-2009
Název práce v češtině: | Relaunch léku Acylpyrin v letech 2007-2009 |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Relaunch of Acylpyrin in years 2007-2009 |
Klíčová slova: | Acylpyrin, relaunch, kampaň, léčiva, reklama, marketingový mix, komunikační mix |
Klíčová slova anglicky: | Acylpyrin, relaunch, campaign, medicine, advertisement, marketing mix, communication mix |
Akademický rok vypsání: | 2011/2012 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra marketingové komunikace a public relations (23-KMKPR) |
Vedoucí / školitel: | Ing. Ladislav Báča |
Řešitel: | skrytý - zadáno vedoucím/školitelem |
Datum přihlášení: | 31.10.2011 |
Datum zadání: | 31.10.2011 |
Datum a čas obhajoby: | 18.06.2012 00:00 |
Místo konání obhajoby: | Smetanovo nábř. 6 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 17.05.2012 |
Datum proběhlé obhajoby: | 18.06.2012 |
Oponenti: | doc. PhDr. Jan Halada, CSc. |
Seznam odborné literatury |
Knihy
FORET, Miroslav. Marketingová komunikace: [získání pozornosti zákazníků a naplnění jejich očekávání]. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2003, 275 s. ISBN 80-722-6811-2. HAIG, Matt. Království značky: Největší omyly a úspěchy všech dob. Ekopress, 2006, 322 s. ISBN 80-86929-09-4. HOLMAN, Robert. Základy ekonomie: pro studenty vyšších odborných škol a neekonomických fakult VŠ. 2. vyd. Praha: C. H. Beck, 2008, 372 s. ISBN 978-80-7179-890-3. HORÁKOVÁ, Iveta. Marketing v současné světové praxi. Praha: Grada, 1992, 364 s. ISBN 80-854-2483-5. JIRÁK, Jan a Barbara KÖPPLOVÁ. Média a společnost. Vyd. 2. Praha: Portál, 2007, 207 s. ISBN 978-807-3672-874. KOTLER, Philip. Marketing. 1. vyd. Praha: Grada, c2004, 855 s. ISBN 978-80-247-0513-2. KOTLER, Philip. Marketing management. 1. vyd. Praha: Grada, 2007, 788 s. ISBN 978-80-247-1359-5. KUMAR, Nirmalya. Marketing jako strategie vedoucí k úspěchu. 1. vyd. Praha: Grada, 2008, 236 s. ISBN 978-80-247-2439-3. METYŠ, Karel, BALOG, Peter. Marketing ve farmacii. 1. vyd. Praha: Grada, c2006, 208 s. ISBN 80-247-0830-2. PELSMACKER, Patrick de. Marketingová komunikace. 3., rozš. a aktualiz. vyd. Praha: Grada, c2003, 581 s. ISBN 80-247-0254-1. VOLLMER, Helga. Aspirin: lék století dělá kariéru : mnohostranné použití kyseliny acetylsalicylové. Praha: Pragma, c1998, 231 s. ISBN 80-720-5586-0. VYSEKALOVÁ, Jitka. Psychologie reklamy. 3., rozš. a aktualiz. vyd. Praha: Grada, 2007, 294 s. ISBN 978-80-247-2196-5. (tyto knihy nebyly využity z důvodu nahrazení jinými, pro naši potřebu výstižnějšími - Keller, či pro charakter spíše managerské příručky - Aaker: AAKER, David A. Brand building: budování obchodní značky : [vytvoření silné značky a její úspěšné zavedení na trh]. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2003, 312 s. ISBN 80-722-6885-6. KELLER, Kevin Lane. Strategické řízení značky: budování obchodní značky : [vytvoření silné značky a její úspěšné zavedení na trh]. 1. vyd. Praha: Grada, 2007, 796 s. ISBN 978-80-247-1481-3. ) Internetové zdroje Historie léku Aspirin: 1897-1899. Http://www.aspirin.cz [online]. [cit. 2012-05-10]. Dostupné z: Http://www.aspirin.cz/aspirin/history/1/index.asp. Acylpyrin: Kyselina proti bolesti a teplotě. In: Http://www.klinikazdravi.cz [online]. 2008, 20.listopad 2008 [cit. 2012-05-10]. Dostupné z: http://www.klinikazdravi.cz/novinky/technologie/acylpyrin/ LOUCKÁ, Pavla. Aspirin a acylpyrin. Www.vesmir.cz [online]. 1998/3, č. 77, s. 176 [cit. 2012-05-10]. Dostupné z: http://www.vesmir.cz/clanek/aspirin-a-acylpyrin Acylpyrin pomáhá proti trombóze. In: Http://www.klinikazdravi.cz [online]. 2012, 17.duben 2012 - 06:58 [cit. 2012-05-10]. Dostupné z: http://www.klinikazdravi.cz/clanky/acylpyrin-pomaha-proti-tromboze Kyselina acetylsalicylová může pomoci v boji proti osteoporóze. In: Www.ulekare.cz [online]. 7.12.2009, 7.12.2009 [cit. 2012-05-10]. Dostupné z: http://www.ulekare.cz/clanek/kyselina-acetylsalicylova-muze-pomoci-v-boji-proti-osteoporoze-9758 STARÁ, Kateřina. Acylpyrin může léčit i ublížit. In: Http://ona.idnes.cz [online]. 2008, 29. února 2008 6:00 [cit. 2012-05-10]. Dostupné z: http://ona.idnes.cz/deti.aspx?c=A080228_104655_zdravi_deti_bad Kyselina acetylsalicylová: lék, nebo alergen?. In: Www.ceskenoviny.cz [online]. 2009, 31.08.2009 07:43 [cit. 2012-05-10]. Dostupné z: http://www.ceskenoviny.cz/zpravy/kyselina-acetylsalicylova-lek-nebo-alergen/394838 Farmaceutický průmysl: Studie. In: Https://docs.google.com [online]. 2004 [cit. 2012-05-10]. Dostupné z: https://docs.google.com/viewer?a=v&q=cache:CS28J605Rn4J:faf.vfu.cz/export/sites/faf/struktura-fakulty/sekce_ustavy/aplikovana_farmacie/download/dejiny/FARMACEUTICKY-PRUMYSL-2004.ppt+l%C3%A9ky+v+%C4%8Deskoslovensku&hl=cs&gl=cz&pid=bl&srcid=ADGEESi1FE0i9JanP7jqjuEVb0BYrdPTriMP3M9PhjgnHrMdhIWETKXMwswuleJit_d3yigFxyBaqrU2bfhNwHwAO6Ru1af5EyOLDm_Q3gymPM9eB9Oi73wCZcdoi76U1GqQfiW0pcwC&sig=AHIEtbQaKpdZdyGXZsAYxYaEpjfZmQPGug ŠRÁMKOVÁ, Marie. Rozkvetlé potěšení. In: Http://zena-in.cz [online]. 2009, 21.05.2009 [cit. 2012-05-10]. Dostupné z: http://zena-in.cz/clanek/rozkvetle-poteseni?autor=21180 Acylpyrin versus Aspirin - vybírejte léky s rozumem. In: Http://magazin.softimage.cz [online]. [cit. 2012-05-10]. Dostupné z: http://magazin.softimage.cz/acylpyrin-versus-aspirin-vybirejte-leky-s-rozumem/ DOLEŽAL, Tomáš, Léky a reklama. In: Http://www.farmakologie.net [online]. 2000, 24.11.2000 [cit. 2012-05-10]. Dostupné z: http://old.lf3.cuni.cz/farmakologie/reklama/index.htm Reklama na léky se vyplácí. In: Http://www.celostnimedicina.cz [online]. 2005, 09.01.2005 [cit. 2012-05-10]. Dostupné z: http://www.celostnimedicina.cz/reklama-na-leky-se-vyplaci.htm#ixzz1lRd01f00 Miliardy korun na farmaceutický marketing. In: Http://www.zdrav.cz [online]. 2005, 29.Září 2005 [cit. 2012-05-10]. Dostupné z: http://www.zdrav.cz/modules.php?op=modload&name=News&file=article&sid=6566 Farmaceutické mýty. In: Http://www.project-syndicate.org [online]. 2005, 25.4. 2005 [cit. 2012-05-10]. Dostupné z: http://www.project-syndicate.org/commentary/pharmaceutical-myths/czech JAROLÍMKOVÁ, Adéla. Evidence Based Medicine. Http://www.ikaros.cz [online]. 2001, 5., č. 10 [cit. 2012-05-10]. Dostupné z: http://www.ikaros.cz/node/833 Historie společnosti. Http://www.recordati.cz [online]. 2012 [cit. 2012-05-10]. Dostupné z: http://www.recordati.cz/historie_spolecnosti/ KOPIC, Karel. Storyboard for TV spot ACYLPYRIN. In: Http://www.karelkopic.cz [online]. 2008 [cit. 2012-05-10]. Dostupné z: http://www.karelkopic.cz/us/slides/zp_oth_storyb-acylp.htm HERBACOSBOFARMA. Acylpyrin+C_komix_CZ. In: Http://www.youtube.com [online]. 3. 02. 2010 [cit. 2012-05-10]. Dostupné z: http://www.youtube.com/watch?v=BoKDxLAHVCg BROŽ, František. Acylpyrin - případová studie: Případová studie léku Acylpyrin. In: Http://prezi.com [online]. 2011, 17.1.2011 [cit. 2012-05-10]. Dostupné z: http://prezi.com/9ltoiqi4j2kz/acylpyrin-pripadova-studie/ BROŽ, František. Spolupráce s PR agenturou. In: Http://www.m-journal.cz [online]. 2008, 17.12.2008 [cit. 2012-05-10]. Dostupné z: http://www.m-journal.cz/cs/public-relations/uvod-do-PR/spoluprace-s-pr-agenturou__s363x467.html ŘEHÁKOVÁ, Renata. Vyhrajte batoh plný dárků od značky Acylpyrin. In: Http://www.babinet.cz [online]. 2010, 12. 7. 2010 [cit. 2012-05-10]. Dostupné z: http://www.babinet.cz/zobraz.php?7386 Acylpyrin: Acylpyrin - chřipka a bolest vyšumí!. In: Http://www.focus-age.cz [online]. [cit. 2012-05-10]. Dostupné z: http://www.focus-age.cz/cs/pripadove-studie/acylpyrin KOTRBA, Štěpán. Mediální pasáci II: "Důvod? Kvalita práce!". In: Http://blisty.cz [online]. 2011, 25.1.2011 [cit. 2012-05-10]. Dostupné z: http://blisty.cz/art/56918.html KADLEC, Michal. Acylpyrin - reklamní kampaň v ČR. In: Www.vyplnto.cz [online]. 2012 [cit. 2012-05-10]. Dostupné z: http://www.vyplnto.cz/realizovane-pruzkumy/acylpyrin-reklamni-kampan/ MLČOCH, Zbyněk, Kyselina acetylsalicylová (Anopyrin, Aspirin) - tělo ji umí samo vyrobit. In: Http://www.zbynekmlcoch.cz [online]. 2009, 20. září 2009 [cit. 2012-05-10]. Dostupné z: http://www.zbynekmlcoch.cz/informace/medicina/clanky-studie/kyselina-acetylsalicylova-anopyrin-aspirin-telo-ji-umi-samo-vyrobit Dozor nad reklamou. Www.sukl.cz [online]. 2010 [cit. 2012-05-11]. Dostupné z: http://www.sukl.cz/farmaceuticky-prumysl/dozor-nad-reklamou Reference. Http://www.sphere-studio.cz [online]. [cit. 2012-05-11]. Dostupné z: http://www.sphere-studio.cz/ Acylpyrin. Http://www.impuls.cz [online]. [cit. 2012-05-11]. Dostupné z: http://www.impuls.cz/clanek/acylpyrin/222947 |
Předběžná náplň práce |
Bakalářská práce „Relaunch léku Acylpyrin v letech 2007 – 2009“ se věnuje rozboru kampaně, zaměřené na relaunch přípravku Acylpyrin na českém trhu. Práce se omezuje na prostředí České republiky, přestože marketingové aktivity pokračovaly také ve Slovenské republice. Zadavatelem byla společnost, fungující pod názvem Herbacos Recordati, s.r.o.,
která tradiční léčivo vyrábí. Vedením kampaně a veškerou přípravou s ní souvisejících aktivit byla pověřena společnost Focus Agency. Práce je strukturována tak, že se nejprve v první kapitole seznámíme s produktem samotným, následuje kapitola druhá - uvedení do prostředí, v němž se výrobek objevuje. Třetí kapitola představuje exkurs do problematiky reklamy na léčiva a s nimi související regulací, hovoří se rovněž o fenoménu farmaceutického marketingu. Tím je definováno prostředí, v němž samotný relaunch probíhal. Kampani jako takové se podrobně věnuje kapitola čtvrtá, nejobsáhlejší a pro práci klíčová. V ní je prostor věnován zadavateli i tvůrci kampaně, charakteru kampaně a jejím cílům. Práce analyzuje použité prostředky, rozebírá marketingový a komunikační mix, reklamní strategie a rozebírá jednotlivé nástroje. Pátá, poslední kapitola pak shrnuje celou kampaň, nechává prostor pro srovnávání a zohledňuje vlastní výzkum autora práce. |
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
The bachelor thesis called „Relaunch of Acylpyrin in years 2007-2009“ analyses the campaign focused on relaunch of the medicament „Acylpyrin“ on Czech market.
The thesis is limited by the area of Czech Republic only, despite the fact that marketing activities reached the Slovakia as well. The customer was the company „Herbacos Recordati, s.r.o.“, producer of this traditional medicine. The whole advertisement campaign and other activities had been directed by the company „Focus Agency“. The thesis is made of five chapters, the first one deals with the product itself, considers its history and medical function, the second one shows the competitors and their area of market. The third part describes the phenomenon of pharmaceutical marketing and its restrictions on the field of advertisement. The very campaign of relaunch is analysed in the fourth, the main and the most important chapter, which is the longest one, there are mentioned both sides of this campaign, the character of the campaign and its goals. The thesis analyses used methods, marketing and communication mix, all the strategies and activities. The last, fifth, chapter summarises the whole relaunch, evaluates and compares theories with praxis and author´s own survey. |