Marketingová komunikace Domu umění města Brna v letech 2007-2011
Název práce v češtině: | Marketingová komunikace Domu umění města Brna v letech 2007-2011 |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Marketing Communication of The Brno House of Arts in 2007-2011 |
Klíčová slova: | marketing umění, art marketing, komunikační mix, umělecké galerie, Dům umění města Brna, vizuální identita |
Klíčová slova anglicky: | art marketing, communication mix, art galleries, The Brno House of Arts, visual identity |
Akademický rok vypsání: | 2011/2012 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra marketingové komunikace a public relations (23-KMKPR) |
Vedoucí / školitel: | PhDr. Pavel Dolanský |
Řešitel: | skrytý - zadáno vedoucím/školitelem |
Datum přihlášení: | 31.10.2011 |
Datum zadání: | 31.10.2011 |
Datum a čas obhajoby: | 19.06.2012 00:00 |
Místo konání obhajoby: | Smetanovo nábř. 6 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 18.05.2012 |
Datum proběhlé obhajoby: | 19.06.2012 |
Oponenti: | PhDr. Tereza Klabíková Rábová, Ph.D. |
Seznam odborné literatury |
ABBOTT, Susan: Fine Art Publicity: The Complete Guide for Galleries and Artists. New York: Allworth Press, 2006.
COLBERT, Francois: Marketing Culture and the Arts. Montréal: HEC Montréal, 2007. FOPP, Michael: Managing the Museum. London: Routledge, 1997. 252 s., eISBN: 9780203042953 HANNAGAN, Tim J.: Marketing pro neziskový sektor. Praha: Management Press. 1996. 205 s. ISBN 80-85943-07-7. HEATON, David: Museums Among Friends: The Wider Museum Community. London: H.M.S.O., 1992. HILL, Elizabeth: Creative Arts Marketing. Oxford: Butterworth-Heinemann, 2003. HORÁKOVÁ, I., STEJSKALOVÁ, D., ŠKAPOVÁ, H.: Strategie firemní komunikace. Praha: Management Press. 2008. 233 s. JOHNOVÁ, Radka.; ČERNÁ, Jitka: Arts marketing: marketing umění a kulturního dědictví. Praha: Oeconomica. 2007. 243 s. ISBN 978-80-245-1276-1. JOHNOVÁ, Radka: Marketing kulturního dědictví a umění: art marketing v praxi. Praha: Grada Publishing. 2008. 284 s. ISBN 978-80-247-2724-0. KESNER, Ladislav: Marketing a management muzeí a památek. Praha: Grada, 2005. 304 s. KESNER, Ladislav: Muzeum umění v digitální době: Vnímání obrazů a prožitek umění v soudobé společnosti. Praha: Argo – Národní galerie, 2000. 259 s. KOTLER, Neil; KOTLER Philip: Museum Strategy and Marketing : Designing Missions, Building Audiences, Generating Revenue and Resources. San Francisco : Jossey-Bass, 1998. 395 s. MCLEAN, Fiona: Marketing the Museum. London : Routledge, 1997. 257 s. SAMARA, Timothy: Design Elements: A Graphic Style Manual: Understanding the Rules and Knowing When to Break Them. Gloucester: Rockfort Publishers. 2007. ISBN-13 978-1-59253-261-2. SANDELL, Richard; JANES, Robert R.: Museum Management and Marketing. London: Routledge, 2007 SLAVÍČEK, L., VRÁNOVÁ, J. (ed.): 100 let Domu umění města Brna. Brno: Dům umění města Brna. 2010 SVOBODA, Václav: Corporate identity. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2004. 67 s., ISBN 80-7318-106-1. VYSEKALOVÁ, Jitka: Image a firemní identita. Praha: Grada, 2009. 190 s. |
Předběžná náplň práce |
Práce se zabývá komunikačními aktivitami brněnského Domu umění se zaměřením na roky 2007-2011. Snaží se především popsat, jak změnil komunikaci galerie nový vizuální styl, který byl navržen v roce 2007. Úkolem nové corporate identity měla být prezentace Domu umění jako moderní otevřené instituce orientované na současné umění, platformy pro setkání umělců s veřejností a součásti sítě prestižních evropských galerií. Cílem práce je ukázat, jak nová vizuální identita ovlivnila komunikační aktivity galerie, jak ji vnímá veřejnost a zda se tak daří galerii naplňovat jí vytyčenou vizi. |
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
This bachelor thesis aims to analyze the marketing communication of the Brno House of Arts from 2007 to 2011.
The core of the work is in the detailed description of the institution´s communication mix with focus on its visual identity created in 2007. The thesis strives to answer whether institution´s communication activities support its mission and vision positioning the gallery among prestigious European galleries. |