Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Šikana na církevních školách
Název práce v češtině: Šikana na církevních školách
Název v anglickém jazyce: Bullying at ecclesiastic schools
Klíčová slova: šikana, škola, církev, student, učitel
Klíčová slova anglicky: bullying, school, church, student, teacher
Akademický rok vypsání: 2010/2011
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra pastorálních oborů a právních věd (do 2023) (26-KPAO)
Vedoucí / školitel: MUDr. Mgr. et Mgr. Ludmila Bartůšková, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 13.09.2011
Datum zadání: 18.09.2011
Datum potvrzení stud. oddělením: 06.10.2011
Datum a čas obhajoby: 12.06.2012 10:00
Datum odevzdání elektronické podoby:11.04.2012
Datum odevzdání tištěné podoby:12.04.2012
Datum proběhlé obhajoby: 12.06.2012
Oponenti: ThLic. Mariusz Gerard Kuźniar, Th.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Na základě odborné literatury vymezit pojem "šikana" z pohledu křesťanské etiky a psychologie, zmapovat postoj k této problematice a její výskyt na vybraných církevních školách, zaměřit se na možnosti prevence tohoto negativního jevu.
Seznam odborné literatury
Weber, Helmut, Všeobecná morání teologie, Praha, Zvon,1998
Peschke, Karl-Heinz, Křesťanská eitka, Praha, Vyšehrad, 1997
Anzenbacher, Arno, Úvod do etiky, Praha, Zvon, 1994
Německá biskupská konference, Život z víry, TF JU, České Budějovice, 2005
Webster- Doyle Terrence, Why is everybody always picking on me? A guide to handline
bullies, Middlebury Education for Peace Pubns, 1999
Elliot, J., Place M. Children in difficulty: A guide to understanding and heading,
London, Routledge, 1998
Ellis Ann De, This is what I did, Little brown young readers, 2009
Bourcet S. Gravillonová I. Šikana ve škole, na ulici, doma. Albatros, Praha, 2006
Kolář, M. Skrytý svět šikanování ve školách. Portál, Praha, 1997
Kolář, M. Bolest šikanování. Portál, Praha, 2001
Pařízek, V. Učitel v nezvyklé školní situaci. SPN, Praha., 1990
Říčan, P. Agresivita a šikana mezi dětmi. Portál, Praha. 1995
Vágnerová, M. : Vývojová psychologie – dospívání. TUL, Liberec, 1999
Vágnerová, M.: Vývojová psychologie. Portál, Praha, 2000
Antier,E. Agresivita dětí. Praha:
Čáp,J.; Mareš,J. Psychologie pro učitele. Praha, Portál
Elliottová,M. Jak ochránit své dítě. Praha, Portál,
Fontana,D. Psychologie ve školní praxi. Praha
Gajdošová,E.; Herényiová,G. Rozvíjení emoční inteligence žáků. Praha,
Portál,
Helus,Z. Dítě v osobnostním pojetí. Praha, Portál,
Jedlička,R.; Koťa,J. Analýza a prevence sociálně patologických jevů u dětí
a mládeže.
Kyriacou,Ch. Řešení výchovných problémů ve škole. Praha, Portál, 2005.
Martin,M.; Waltmannová-Greenwoodová,C. Jak řešit problémy dětí se školou.
Praha,
Matějček,Z. Dítě a rodina v psychologickém poradenství. Praha, SPN,
Matějček,Z. Po dobrém, nebo po zlém? Praha, Portál,
Matoušek,O.; Kroftová,A. Mládež a delikvence. Praha, Portál,
Metodický pokyn ministra školství, mládeže a tělovýchovy k prevenci a
řešení
ŘÍČAN, Pavel. Psychologie náboženství a spirituality. 1. vyd. Praha : Portál, 2007.

ŘÍČAN, Pavel. Psychologie náboženství. 1. vyd. Praha : Portál, 2002
Zoller, Elisabeth, Jednu jí vrazím, Víkend, 2007
Dubin, Nick, Šikana dětí s poruchami autistického spektra, Portál

Předběžná náplň práce
1)Úvod
2)Teoretická část
a) Šikana z křesťanského hlediska
b) Šikana obecně
c) Podmínky, příčiny a projevy
d) Osobnost oběti
e) Osobnost agresora
f) Následky šikany
g) Výskyt a řešení šikany ve školách
h) Prevence šikany
3)Praktická část
a) Představení vybraných církevních škol, na kterých bude proveden výzkum
b) Zkušenosti s šikanou
c) Hypotézy
d) Použité metody
e) Šetření – aktuální klima
f) Výsledky výzkumu
g) Interpretace výsledků
h) Ověření hypotéz
4. Závěr
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
1)Introduction
2)Theoretical part
a) Bullying in the christianity point of view
b) Bullying in general
c) Conditions, preconditions, symptoms
d) Personality of the victim
e) Personality of the aggressors
f) Impacts of bullying
g) Occurrence and schemes of solvings at schools
h) Prevention against the bullying
3)Practical part
a) Introduction of selected ecclesiastic collegues to realise a supporting data
towards this diploma research
b) Experiences on bullying
c) Hypotheses
d) Methods to be used
e) Research – actual situation
f) Research outputs
g) Outputs interpretations
h) Acknowledgements of hypotheses
4)Conclusions
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK