Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Využití Botanické zahrady Přírodovědecké fakulty Univerzity Karlovy v Praze ve výuce na 1. stupni ZŠ
Název práce v češtině: Využití Botanické zahrady Přírodovědecké fakulty Univerzity Karlovy v Praze ve výuce na 1. stupni ZŠ
Název v anglickém jazyce: Practical use of Botanical Garden of the Faculty of Science Charles University in Prague for Education of Lower Grades of Primary School
Klíčová slova: 1. stupeň základní školy, botanická zahrada, Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání, školní vzdělávací program, environmentální výchova, přírodověda, mezipředmětové vztahy
Klíčová slova anglicky: lower grades of primary school, the botanical garden, The Framework Educational Programme for Basic Education, School Education Programme, environmental education, natural science, cross-curricular subjects
Akademický rok vypsání: 2010/2011
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra biologie a environmentálních studií (41-KBES)
Vedoucí / školitel: RNDr. Jana Skýbová, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 19.12.2011
Datum zadání: 17.06.2013
Datum a čas obhajoby: 09.09.2013 08:00
Místo konání obhajoby: PedF UK Praha
Datum odevzdání elektronické podoby:20.06.2013
Datum proběhlé obhajoby: 09.09.2013
Předmět: Obhajoba diplomové práce (OSZD005)
Oponenti: doc. PhDr. Kateřina Jančaříková, Ph.D.
 
 
 
Předběžná náplň práce
Cílem této diplomové práce je zmapování současného stavu tematiky botanických zahrad ve školních dokumentech a výskyt této tematiky ve vzorku učebnic přírodovědy pro 4. a 5. ročník. Na výše uvedených školách je pomocí dotazníkového šetření mezi učiteli 4. a 5. ročníků, zjišťováno skutečné praktické využívání Botanické zahrady Přírodovědecké fakulty Univerzity Karlovy v Praze. Naplánováním a realizováním výukové jednotky ve výše uvedené botanické zahradě lze dospět k závěru, nakolik je možné takové jednotky zařazovat do výuky a jaké jsou možnosti jejich dalšího využití v přírodovědě i v ostatních předmětech.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
The main purpose is to chart current status of a theme of botanical garden in curricular documents and in the sample of schoolbooks for the 4th and the 5th grades of elementary schools. There is a questionnaire survey realized among teachers of the 4th and the 5th grades in the schools listed above. The aim is to find out, how much the Botanical Garden of the Faculty of Science, Charles University in Prague is used for practical education. The next part of the thesis contains planning and realizing a lesson with the 5th grade pupils. The lesson demonstrates a possibility of more frequent practical education in the botanical garden. Afterwards, the possibilities of using this particular visit of the botanical garden are analysed in relation to Natural Science and other subjects.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK