Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Současný český filmový trailer a jeho role v propagaci filmu v kontextu zahraniční produkce
Název práce v češtině: Současný český filmový trailer a jeho role v propagaci filmu v kontextu zahraniční produkce
Název v anglickém jazyce: Czech film trailer and its role in the film promotion in years 2006-2011
Klíčová slova: Film, trailer, upoutávka, foršpan, reklamní snímek, kino, filmová distribuce, filmový marketing, média, propagace, teaser, voice-over
Klíčová slova anglicky: Film, trailer, teaser, movie, cinema, film marketing, film distribution, promotion, advertising, voice-over, media
Akademický rok vypsání: 2010/2011
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra mediálních studií (23-KMS)
Vedoucí / školitel: PhDr. Petr Bednařík, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 30.06.2011
Datum zadání: 30.06.2011
Datum a čas obhajoby: 28.01.2013 00:00
Místo konání obhajoby: FSV Praha 1.
Datum odevzdání elektronické podoby:03.01.2013
Datum proběhlé obhajoby: 28.01.2013
Oponenti: doc. Mgr. et Mgr. Jaroslav Švelch, Ph.D.
 
 
 
Seznam odborné literatury
AUERBACH, Norbert.–SOUKUPOVÁ, Lenka. Z Barrandova do Hollywoodu. Vyd. 1. Praha: Mladá fronta, 2006, 162 s. ISBN 80-204-1558-0.

CÍFKA, Petr. Už brzy ve vašem kině!. Premiere: Časopis, který miluje film. Praha: Hachette Filipacchi 2000 s.r.o., květen 2007, roč. 8, č. 5, s. 57 – 62.

ČARNICKÝ, Michal. Český filmový průmysl po roce 1989: Příčiny a následky orientace studiového komplexu Barrandov na zahraniční zakázky. Brno: Masarykova univerzita, Filozofická fakulta, Ústav filmu a audiovizuální kultury, 2007. 56 s. Vedoucí bakalářské diplomové práce Mgr. Pavel Skopal.

ČESÁLKOVÁ, Lucie. Otravné červené číslo v kroužku: Regulace filmů v České republice. In: CINEPUR: časopis pro moderní cinefily [online]. 54. vyd. Listopad 2007 [cit. 2012-11-06]. Dostupné z: <http://cinepur.cz/article.php?article=1339>.
ČR. O audiovizuálních dílech. In: Zákon 273/1993 Sb. Dostupné z: <http://www.mkcr.cz/scripts/detail.php?id=511>.

DANIELIS, Aleš. Česká filmová distribuce po roce 1989. Iluminace: Časopis pro teorii, historii a estetiku filmu. 200, roč. 19, č. 1 (66), s. 53 – 104. Dostupné z: <http://www.iluminace.cz/JOOMLA/images/stories/obsahy/danielis_iluminace_1_2007.pdf>.

DEBRUGE, Peter. A Brief History of the Movie Trailer. In: Movie Trailer Trash [online]. [cit. 2012-09-02]. Dostupné z: <http://www.movietrailertrash.com/views/history.html>.

DEBRUGE, Peter. Criteria for Judging Trailers: 1. Compelling – Does it make you want to see the movie?. In: Movie Trailer Trash [online]. [cit. 2012-09-02]. Dostupné z: <http://www.movietrailertrash.com/views/compelling.html>.

DEBRUGE, Peter. Criteria for Judging Trailers: 2. Impressive – Does it make the movie look good?. In: Movie Trailer Trash [online]. [cit. 2012-09-02]. Dostupné z: <http://www.movietrailertrash.com/views/impressive.html>.

DEBRUGE, Peter. Criteria for Judging: 3. Faithful – How fairly does the trailer represent the actual film? Trailers. In: Movie Trailer Trash [online]. [cit. 2012-09-02]. Dostupné z: <http://www.movietrailertrash.com/views/faithful.html>.

DEBRUGE, Peter. Criteria for Judging Trailers: 4. Artistic – Is it a work of art in and or itself?. In: Movie Trailer Trash [online]. [cit. 2012-09-02]. Dostupné z: <http://www.movietrailertrash.com/views/artistic.html>.

DEBRUGE, Peter. Déjá Preview. In: Movie Trailer Trash [online]. [cit. 2012-09-02]. Dostupné z: <http://www.movietrailertrash.com/views/sequels.html>.

DEBRUGE, Peter. Psycho: A Love Story. In: Movie Trailer Trash [online]. [cit. 2012-09-02]. Dostupné z: <http://www.movietrailertrash.com/views/psycho.html>.

DEBRUGE, Peter. Movie Trailer Trash: VIEWS & INTERVIEWS [online]. [cit. 2012-10-28]. Dostupné z: <http://www.movietrailertrash.com/views/index.html>.

FILA, Kamil.–KUHNOVÁ, Daniela. Televizní self-promotion. Cinepur: Časopis pro moderní cinefily [online]. září 2007, č. 53 [cit. 2012-12-09]. Dostupné z: <http://cinepur.cz/article.php?article=1293>.

Filmařský slovník. EASYTALK s.r.o. [online]. [cit. 2012-08-26]. Dostupné z: <http://www.easytalk.cz/cz/slovniky-filmarsky-slovnik.php>.

FRITZ, Ben. Relativity joins three other studios advertising on Super Bowl. In: Los Angeles Times [online]. January 10, 2012 [cit. 2012-11-06]. Dostupné z: <http://latimesblogs.latimes.com/entertainmentnewsbuzz/2012/01/relativity-joins-three-other-studios-advertising-on-superbowl.html>.

GABRIENOVÁ, Krystyna. Jak v Polsku. Filmová propagace: Pomůcka pro pracovníky ve filmové propagaci. Praha: Tisková služba propagačního oddělení ÚPF, březen 1966, roč. 1, č. 2.

GALVIN, Jacquie. The History of Movie Trailers - The Art Form of Coming Attractions [online]. [cit. 2012-08-26]. Dostupné z: <http://ezinearticles.com/?The-History-of-Movie-Trailers---The-Art-Form-of-Coming-Attractions&id=5284439>.

Golden Trailers Award. [online]. [cit. 2012-10-15]. Dostupné z: <http://www.goldentrailer.com/index.php>.

Gorilla.cz. Prometheus: 22 vteřin z traileru [online]. [cit. 2012-10-15]. Dostupné z: < http://www.gorilla.cz/article/11434-prometheus-22-vtein-z-traileru.html>.

GREENE, Frederick. Timeline – Milestones in the History of Previews of Coming Attractions. [online]. [cit. 2012-08-26]. Dostupné z: <http://www.movietrailers101.com/history-timelines/timeline-milestones-in-the-history-of-previews-of-coming-attractions/>.

HAMES, Peter. Československá nová vlna. Vyd. 1. Překlad Tomáš Pekárek. Praha: Levné knihy KMa, 2008, 344 s. ISBN 978-807-3095-802.

Hitchhiker's Guide To The Galaxy Movie Trailer. YouTube. [Online]. Publikováno 18-5-2007. [Cit. 12-8-2012]. Dostupné z: <http://www.youtube.com/watch?v=MbGNcoB2Y4I>.

CHVÁLA, Tomáš. Téma: Filmový trailer. In: Kinobox.cz [online]. [cit. 2012-12-11]. Dostupné z: <http://www.kinobox.cz/clanek/2870-tema-filmovy-trailer>.

Jak zlepšit naši propagaci v letech 1966 – 1970. Filmová propagace: Pomůcka pro pracovníky ve filmové propagaci. Praha: Tisková služba propagačního oddělení ÚPF, květen 1966, roč. 1, č. 3.

JENKINS, Henry. Convergence culture: where old and new media collide. New York: New York University Press, c2006, xi, 308 p. ISBN 978-081-4742-815.

JOHNSTON, Keith M. Coming soon: film trailers and the selling of Hollywood technology [Kindle Edition]. Jefferson, N.C.: McFarland, c2009, ix, 218 p. [cit. 2012-08-26]. ISBN 07-864-4432-0.

JOHNSTON, K. M. 'The Coolest Way to Watch Movie Trailers in the World': Trailers in the Digital Age. Convergence: The International Journal of Research into New Media Technologies [online]. 2008-05-01, roč. 14, č. 2, s. 145-160 [cit. 2012-12-27]. ISSN 1354-8565. DOI: 10.1177/1354856507087946. Dostupné z: <http://con.sagepub.com/cgi/doi/10.1177/1354856507087946>.

Kdo je pan Filmásek a co vy na to?. Filmová propagace: Pomůcka pro pracovníky ve filmové propagaci. Praha: Tisková služba
propagačního oddělení ÚPF, leden 1966, roč. 1, č. 1.

KERNAN, Lisa. Coming attractions: reading American movie trailers. 1st ed. Austin: University of Texas Press, 2004, xi, 294 p. ISBN 02-927-0558-1.

KERRIGAN, Finola. Film marketing [Kindle Edition]. 1st ed. Amsterdam: Elsevier/Butterworth-Heinemann, 2010.[cit. 2012-08-25]. ISBN 978-075-0686-839.

LEVINSKÝ, Otto.–STRÁNSKÝ, Antonín. Film a filmová technika. 1. vyd. Praha: Státní nakladatelství technické literatury, 1974.

MacRumors. [online]. [cit. 2012-10-15]. Dostupné z: <http://images.macrumors.com/gallery/mwsfkeynote_2007/photos/Img0038.JPG>.

MAIER, C. D. Visual evaluation in film trailers. Visual Communication [online]. 2009-04-22, roč. 8, č. 2, s. 159-180 [cit. 2012-12-27]. ISSN 1470-3572. DOI: 10.1177/1470357209102112. Dostupné z: <http://vcj.sagepub.com/cgi/doi/10.1177/1470357209102112>.

MARICH, Robert. Marketing to moviegoers: a handbook of strategies used by major studios and independents [Kindle Edition]. Boston: Focal Press, 2005, [cit. 2012-08-25]. ISBN 02-408-0687-5.

MINISTERSTVO KULTURY ČESKÉ REPUBLIKY, Odbor médií a audiovize. Zpráva o české kinematografii 2008 [online]. červen 2009, 57 s. [cit. 21.12.2012]. Dostupné z: <http://www.mkcr.cz/assets/media-a-audiovize/kinematografie/Zprava-o-ceske-kinematografii-v-roce-2008.pdf>.

MINISTERSTVO KULTURY ČESKÉ REPUBLIKY, Odbor médií a audiovize. Zpráva o české kinematografii 2011 [online]. květen 2012, 56 s. [cit. 8.12.2012]. Dostupné z: <http://www.mkcr.cz/assets/media-a-audiovize/kinematografie/Zprava-o-ceske-kinematografii-v-roce-2011.pdf >.

MINISTERSTVO KULTURY ČESKÉ REPUBLIKY. Přínosy nového Zákona o audiovizuálních dílech a podpoře kinematografie. [online]. [cit. 2012-12-22]. Dostupné z: <http://www.mkcr.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/prinosy-noveho-zakona-o-audiovizualnich-dilech-a-podpore-kinematografie--160668/tmplid-228>.

MONACO, James. Jak číst film: svět filmů, médií a multimédií: umění, technologie, jazyk, dějiny, teorie. 1. vyd. Praha: Albatros, 2004. Albatros Plus. ISBN 978-80-00-01410-4.

MOTION PICTURE ASSOCIATION OF AMERICA, Inc. ADVERTISING ADMINISTRATION RULES. Sherman Oaks, August 1, 2012. Dostupné z: <http://www.filmratings.com/filmRatings_Cara/downloads/pdf/advertising/cara_advertising_rules.pdf>.

Movies Score on Legit in New York. Lincoln Daily Star. 1913. 9. listopadu.

NATIONAL SCREEN SERVICE. Learn About Movie Posters [online]. [cit. 2012-10-05]. Dostupné z: <http://www.learnaboutmovieposters.com/NewSite/INDEX/COUNTRIES/US/HISTORY/NSS/nss.asp>.

OLSBERG | SPI. Studie ekonomického vlivu filmového průmyslu v České republice [online]. 16. března 2006, 69 s. [cit. 21.12.2012]. Dostupné z: <http://bit.ly/U2HrWM>.

Píšete nám. Filmová propagace: Pomůcka pro pracovníky ve filmové propagaci. Praha: Tisková služba propagačního oddělení ÚPF, květen 1966, roč. 1, č. 3.

PLÁTENÍK, Petr. Trailer a touha. A2: kulturní týdeník. Praha: Kulturní týdeník A2 s.r.o., 2009, roč. 5, č. 19. Dostupné z: <http://www.advojka.cz/archiv/2009/19/trailer-a-touha>.

Propagační materiál a ÚPF. Filmová propagace: Pomůcka pro pracovníky ve filmové propagaci. Praha: Tisková služba propagačního oddělení ÚPF, červen 1966, roč. 1, č. 4.

Propagace v našich kinech. Filmová propagace: Pomůcka pro pracovníky ve filmové propagaci. Praha: Tisková služba propagačního oddělení ÚPF, březen 1966, roč. 1, č. 2.

Reasons for Movie Ratings (CARA) | Ratings | Rating And Definitions [online]. [cit. 2012-09-02]. Dostupné z: <http://www.filmratings.com/filmRatings_Cara/#/ratings/definitions/>.

REUTERS. YouTube serves up 100 million videos a day online. In: USA TODAY [online]. July 16, 2006 [cit. 2012-10-15]. Dostupné z: <http://usatoday30.usatoday.com/tech/news/2006-07-16-youtube-views_x.htm>.

RYBÁŘ, Václav. Super Bowl nášup: rozbor trailerů. Premiere: Časopis, který miluje film. Praha: Hachette Filipacchi 2000 s.r.o., březen 2009, roč. 10, č. 3.

RYŠÁNKOVÁ, Irena. Označování audiovizuálních obsahů v České republice. Praha, 2009. 256 s. Bakalářská diplomová práce. Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studií, IKSŽ, Vedoucí bakalářské práce Prof. PhDr. Jan Jirák, Ph. D.

SCAGLIA, Beatriz. All About Films: The Film Trailer. Aurora, IL, U.S.A.: PERSPICACIOUS PR, 2010. 143 p.
Slepky - Sběratelské materiály - Karel May. In: karel-may.majerco.net [online]. [cit. 2012-12-20]. Dostupné z: <http://karel-may.majerco.net/sberatelske-materialy/ceskoslovenske-slepky/>.

SZCZEPANIK, Petr.–SKOPAL, Pavel. Za praxeologii marginálních forem: Rozhovor s Vinzenzem Hedigerem. Iluminace: Časopis pro teorii, historii a estetiku filmu. 2004, roč. 16, č. 2 (54), s. 113 – 135. Dostupné z: <http://www.iluminace.cz/JOOMLA/images/stories/obsahy/rozh_hedig_2_04.pdf>.

ŠOŠOLÍK, Ondřej. Filmový trailer. Zlín: Univerzita Tomáše Bati, Fakulta multimediálních komunikací, Ústav animace a audiovize, 2010. 118 s. Vedoucí diplomové práce Doc. Mgr. Ľudovít Labík, ArtD.

TESAŘ, Antonín. Bombastické přísliby. A2: kulturní týdeník. Praha: Kulturní týdeník A2 s.r.o., 2010, roč. 6, č. 25. Dostupné z: <http://www.advojka.cz/archiv/2010/25/bombasticke-prisliby>.

The 50 Greatest Trailers of All Time – IFC. In: Independent Film Channel [online]. [cit. 2012-08-27]. Dostupné z: <http://www.ifc.com/fix/2009/06/50-greatest-trailers>.

THOMPSON, Kristin.¬–BORDWELL, David. Dějiny filmu: přehled světové kinematografie. 2., opr. vyd. Překlad Helena Bendová. Praha: Akademie múzických umění, 2011, 827 s. ISBN 978-80-7331-207-7.

Volný.cz. Český film. [online]. [cit. 2012-12-16]. Dostupné z: <http://www.volny.cz/czfilm/>.

YouTube: Broadcast Yourself. Screen Junkies’s Channel [online]. [cit. 2012-10-15]. Dostupné z: < http://www.youtube.com/user/screenjunkies?feature=watch>.

YouTube: Broadcast Yourself. Statistiky [online]. [cit. 2012-10-15]. Dostupné z: <http://www.youtube.com/t/press_statistics>.

Z novin a časopisů. Filmová propagace: Pomůcka pro pracovníky ve filmové propagaci. Praha: Tisková služba propagačního oddělení
ÚPF, březen 1966, roč. 1, č. 2.

ZIMA, Ondřej. Rozhodování producenta při nasazování filmu do kinodistribuce v ČR. Praha: Akademie múzických umění v Praze, Filmová a televizní fakulta, Filmové, televizní a fotografické umění a nová média, Produkce, 2008. 66 s. Vedoucí diplomové práce Mgr. Ivana Košuličová.
Předběžná náplň práce
Diplomová práce Současný český filmový trailer a jeho role v propagaci filmu v kontextu zahraniční produkce se z různých pohledů zabývá filmovým trailerem.
V první části se zabývá jeho vývojem v zahraničí, především ve Spojených státech amerických. Popisuje jednotlivá časová období až do současnosti a nastiňuje budoucí trendy v jeho vývoji.
Druhá část komplexně analyzuje filmový trailer a všechny jeho složky. Zabývá se procesem výroby traileru, zařazuje ho do komunikačního mixu filmového marketingu a zkoumá jeho roli ve filmové propagaci. Poukazuje na manipulativní rysy traileru a zabývá se jeho regulací. V neposlední řadě popisuje proces distribuce traileru a ukazuje jednotlivé distribuční kanály. Všechny tyto záležitosti porovnává z pohledu situace v USA a ČR.
Závěrečná část se soustředí na český filmový trailer. Nejprve mapuje jeho historii od začátků až po současnost. Tu vkládá do kontextu historie české kinematografie a historie české filmové propagace. Dále se práce soustředí na současnou situaci v českém traileru. Analyzuje ji z pohledu filmových kritiků i tvůrců trailerů a představuje jednotlivé faktory ovlivňující podobu trailerů. Závěrem práce zkoumá vybrané současné trailery.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
The diploma thesis Contemporary Czech film trailer and its role in the promotion of the film in the context of foreign production deals with the film trailer.
The first part deals with the development of the film trailer abroad, particularly in the United States of America. It describes every single time period up to the present day and outlines the future trends in its development.
The second part comprehensively analyzes all components of cinematic trailer. It describes the process of making movie trailers, classifies it in the film marketing communication mix and examines its role in the film promotion. It refers to manipulative function of trailer and deals with its control. Finally, describes the process of distribution trailer and shows the various distribution channels. All of these issues compare the situation in the U.S. and the Czech Republic.
The final section focuses on the Czech film trailer. First, it maps its history from the beginning to the present. Then it puts these findings into the context of the Czech film history and the history of the Czech movie promotion. Further thesis will focus on the current situation in the Czech trailer. Analyzes it from the perspective of film critics and trailer makers and presents all factors influencing the form of trailers. In conclusion, the work examines selected current trailers.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK