Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Porovnání vybraných minoritních sportů v ČR z hráčského, diváckého a manažerského hlediska
Název práce v češtině: Porovnání vybraných minoritních sportů v ČR z hráčského, diváckého a manažerského hlediska
Název v anglickém jazyce: Comparison of selected minority sports in the Czech Republic from the player, spectator and management aspects
Klíčová slova: amatérský sport, americký fotbal, frisbee, lakros, SWOT analýza, motivace
Klíčová slova anglicky: amateur sport, american football, frisbee, lacrosse, SWOT analysis, motivation
Akademický rok vypsání: 2010/2011
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Management (51-400110)
Vedoucí / školitel: Mgr. William Morea Crossan, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 21.09.2011
Datum zadání: 21.09.2011
Datum a čas obhajoby: 13.09.2012 13:00
Datum odevzdání elektronické podoby:07.09.2012
Datum odevzdání tištěné podoby:07.09.2012
Datum proběhlé obhajoby: 13.09.2012
Oponenti: Mgr. Jiří Kotáb
 
 
 
Konzultanti: Mgr. Jan Procházka, Ph.D.
Seznam odborné literatury
1) ALLENDER, S., COWBURN, G., FOSTER, C. Understanding participation in sport and physical activity among children and adults: A review of qualitative studies. Health Education Research, 2006, vol. 21, no. 6, p. 826-835.
2) BANVILLE, D. Translating Questionnaires and Inventories Using a Cross-Cultural Translation Technique. Journal of Teaching in Physical Education, 2000, vol. 19, p 374-387.
3) BEHLING, O. & LAW, K. S. Translating Questionnaires and Other Research Instruments: Problems and Solutions. Thousand Oaks, CA: Sage. 2000.
4) ČÁSLAVOVÁ, E. Management a marketing sportu. Praha: Olympia. 2009. 228 s. ISBN 978-80-7376-150-9.
5) DOBROVOLSKÁ, M. Motivace studentů střední školy ve vybraném sportu: bakalářská práce, Univerzita Palackého v Olomouci, Fakulta tělesné kultury, Olomouc. 2010.
6) HAMBLETON, R. K. Translating achievement tests for use in cross-national studies. European Journal of Psychological Assessment, 1993, vol. 9, no. 1, p. 57-68.
7) HORÁKOVÁ, H. Strategický marketing. Praha: Grada, 2003. 200 s. ISBN 80-247-0447-1.
8) HORN, T. S. Advances in sport psychology. Chapaign, IL: Human Kinetics. 2002.
9) JANOUCH, V. Internetový marketing: prosaďte se na webu a sociálních sítích. Brno: Computer Press. 2010. 304 s. ISBN 978-80-251-2795-7.
10) KOTLER, P. Marketing management. 10. rozšířené vyd. Praha: Grada, 2001. 719 s. ISBN 80-247-0016-6.
11) LEUNES A.D., & NATION, J. R. Sport Psychology: An Introduction. Chicago: Nelson-Hall Inc. 1989. p. 192.
12) MCDONALD, M. A., MILNE, R. G. & HONG, J. Motivational factors for evaluating sport spectator and participant markets, Sport Marketing Quarterly, 2002, vol. 11, no. 2, p. 100–113.
13) MEHUS, I. Sociability and Excitement Motives of Spectators Attending Entertainment Sport Events: Spectators of Soccer and Ski-Jumping. Journal of Sport Behavior. 2005, vol. 28, p 333-352.
14) NEKOLA, J. Prevence dopingu ve sportu. Praha: FTVS UK Praha. 2008. 115s. ISBN 978-80-86317-56-4.
15) NOVOTNÝ, J. Ekonomika sportu, vybrané kapitoly II. Praha: Nakladatelství Oeconomica.. 2006. 122 s. č. vydavatelské 21 514/79.
16) PAPÍK R. Internet - ekonomické, marketingové a finanční aplikace: strategie vyhledávání a prezentace 1. vyd Praha: Ekopress, 1998. 220 s. ISBN 80-86119-03-3.
17) PELLETIER, L., G., FORTIER M., VALLERAND R., J., BRIÉRE N., M., TUSON K., M. & BLAIS M., R. Toward a New Measure of Intristic Motivation, Extrinsic Motivation, and Amotivation in Sports: The Sport Motivation Scale (SMS). Journal of Sport & Exercise Psychology, 1995, vol. 26, p 35-39.
18) SEKOT, A. Sociologické problémy sportu. Praha: GRADA Publishing. 2008. 224 s. Sociologie. ISBN 978 -80 -247 -2562 -8.
19) SCHOENROCK, A. The Effects of Promotions on Attendance at Major League Baseball Games. University of Wisconsin Oshkosh. Oshkosh Scholar. Volume IV, 2009. pp. 28-36.
20) SLEPIČKOVÁ, I. Sport a volný čas. Praha: Karolinum. 2000. 111 s. ISBN 80-246-0044-7.
21) SLOAN, L. R. The motives of sport fans. In Goldstein, J. D. (Ed.):Sports, games, and play: Social andpsychosocial viewpoints (2nd ed.), Hillsdale, NJ: Lawrence Erlbaum Associates. 1989. p. 175-240.
22) SUTTON, W. A., MCDONALD, M. A., MILNE, G. R., & CIMPERMAN, J. (1997). Creating and fostering fan identification in professional sport. Sport Marketing Quarterly, 1997, vol. 6, no. 1, p 15-22.
23) TOMEŠOVA, E. Tělesné sebepojetí a sebeúcta: Mezikulturní převod a validizace profilu tělesného sebepojetí: disertační práce,Univerzita Karlova, Fakulta tělesně výchovy a sportu, Praha. 2005.
24) TRAIL, G. T., ROBINSON, M. J., DICK, R. J. & GILLENTINE, A. J. (2003) Motives and points of attachment: Fans versus spectators in intercollegiate athletics, Sport Marketing Quarterly, 2003, vol. 12, no. 4, p 217–227.
25) ZAYMLOVÁ, M. Motivace ve sportu - mezikulturní převod dotazníku The Sport Motivation scale (SMS - 28): diplomová práce, Univerzita Karlova, Fakulta tělesně výchovy a sportu, Praha. 2009.

Internetové zdroje:
1) Aleš Hřebeský Memorial [online]. 2012. [2012-08-20]. Dostupné z: <http://www.ahmemorial.cz>.
2) Ceník polepů aut [online]. 2010. [2012-08-20]. Dostupné z: <http://www.studio-ales.cz/cenik-polepu-aut-1.phtml>.
3) Czech Lacrosse Union [online]. 2012. [2012-08-20]. Dostupné z: <http://www.lacrosse.cz>.
4) ČAAF - Česká asociace amerického fotbalu [online]. 2012. [2012-08-20]. Dostupné z: <http://www.caaf.cz>.
5) ČTK. Golf, florbal a hokejbal pronikly mezi nejoblíbenější české sporty [online]. 2009. [2012-08-20]. Dostupné z: < http://sport.idnes.cz/golf-florbal-a-hokejbal-pronikly-mezi-nejoblibenejsi-ceske-sporty-1cv-/sporty.aspx?c=A091011_125801_sporty_par >.
6) Encyklopedie - Americký fotbal [online]. 2000. [2012-08-20]. Dostupné z: <http://www.rsport.cz/index.php?action=10102&id_detail=11&id_p=12>.
7) EFL European Football League [online]. 2012. [2012-08-20]. Dostupné z: <http://eurobowl.efaf.info/text.php3?Inhalt=efafcup&MenueID=126>.
8) Eurobowl [online]. 2012. [2012-08-20]. Dostupné z: <http://www.efaf.info/text.php?Inhalt=eurobowl>.
9) FÉDÉRATION INTERNATIONALE D'INTER-CROSSE [online]. 2010. [2012-08-20]. Dostupné z: <http://www.inter-crosse.com>.
10) Historie amerického fotbalu [online]. 2010. [2012-08-20]. Dostupné z: <http://titansliberec.cz/historie-americkeho-fotbalu>.
11) Historie frisbee v ČR [online]. 2011. [2012-08-20]. Dostupné z: <http://www.cald.cz/historie-ultimate-v-cr>.
12) Marketingový mix - jeho rozbor, možnosti využití a problémy [online]. 2005. [citace 2012-08-20]. Dostupný z WWW: <http://marketing.robertnemec.com/marketingovy-mix-rozbor>
13) MLB promotions by the numbers [online]. 2011. [2012-08-20]. Dostupné z: <http://m.sportsbusinessdaily.com/Journal/Issues/2011/10/17/In-Depth/Research.aspx>.
14) NFL history [online]. 2012. [2012-08-20]. Dostupné z: <http://www.nfl.com/history>.
15) O lakrosu [online]. 2007. [2012-08-20]. Dostupné z: <http://www.lacrosse.cz/clu-lakros>.
16) Penguin intercrosse and lacrosse society [online]. 2012. [2012-08-20]. Dostupné z: < http://intercrosse.net/pils>.
17) Výsledky [online]. 2012. [2012-08-20]. Dostupné z: <http://www.cald.cz/vysledky>.
18) Winter Lax Cup [online]. 2012. [2012-08-20]. Dostupné z: <http://www.winterlaxcup.cz>.
19) World Flying Disc Federation [online]. 2005. [2012-08-20]. Dostupné z: <http://www.wfdf.org>.

Předběžná náplň práce
Cílem této práce je zanalyzovat současnou situaci u amerického fotbalu, frisbee a lakrosu v Praze a vytvořit návrhy na budoucí zlepšení. Pro získání podkladů se využije studium literatury, sběr informací, komparace, pozorování, dotazník zkoumající motivaci hráčů a SWOT analýzu. Na základě získaných dat budou poskytnuta doporučení.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
The aim of this work is to analyze the current situation in American football, frisbee and lacrosse in Prague and make suggestions for future improvements. For obtaining documentation will be used study of literature, collection of information, comparison, observation, questionnaire investigating the motivation of players and SWOT analysis. Based on collected data will be given recommendations.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK