Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Výchovné metody mongolských kočovníků. Zvyklosti ve vybraných lokalitách
Název práce v češtině: Výchovné metody mongolských kočovníků. Zvyklosti ve vybraných lokalitách
Název v anglickém jazyce: Educational Methods of Mongolian Nomads. Habitual practice in selceted localities
Klíčová slova: Mongolsko, etnopedagogika, mongolština, moderní technologie, pastevectví
Klíčová slova anglicky: Mongolia, ethnopedagogy, mongolian language, modern technologies, pastoralism
Akademický rok vypsání: 2010/2011
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Ústav asijských studií (21-UAS)
Vedoucí / školitel: PhDr. Mgr. Alena Oberfalzerová, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 29.04.2011
Datum zadání: 07.01.2013
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 07.01.2013
Datum a čas obhajoby: 28.01.2013 00:00
Datum odevzdání elektronické podoby:26.01.2013
Datum proběhlé obhajoby: 28.01.2013
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: Mgr. Veronika Zikmundová, Ph.D.
 
 
 
Konzultanti: PhDr. Jugder Luvsandorj
Zásady pro vypracování
Práce bude navazovat na provedený terénní výzkum studenta „Volný čas pasteveckých dětí předškolního věku v Mongolsku“ realizovaný ve školním roce 2009/2010 během studijního pobytu v Mongolsku. Student se zaměří na oblasti Naiman nuur v O'vorhangai ajmaku a C'uluut bag v oblasti Arhangai ajmaku, kde provede sérii terénních výzkumů metodou volně strukturovaného rozhovoru a metodou pozorování. Na látku se zaměří především z hlediska etnopedagogického, kdy se bude zaobírat současným stavem tradičních výchovných metod pastevců. Vezme v potaz názory starých lidí pasteveckých komunit, dnešních rodičů a v práci také bude interpretaci hry a chování současných dětí.
Student vychází ze situace, kdy se na dnešním mongolském venkově rapidně mění způsob života, kvůli větší dostupnosti moderních technologií (jako solární panely a televizory), ale také značné rozšířenosti ruského systému internátních škol, které děti odlučují od jejich rodinného prostředí. Práce nastíní současný stav tradičních výchovných metod ve výše zmíněných lokalitách a zároveň se pokusí poukázat na to, jak tento stav souvisí s vlastní kulturní identifikací pastevce a dětí v mongolské stepi.
Seznam odborné literatury
Ong, Walter, Technologizace Slova. Praha: Karolinum, 2006.
Жуковская, Н.Л., Кочевники Монголии (Kočovníci Mongolska). Москва: Восточная литература РАН,2002.
Арьяасүрэн,Ч., Ёс заншилын тайлбар толь (Výkladový slovník zvyků a tradic). Улаанбаатар, 1992.
Сүхбат, Ш., Монголчуудын сурган хүмүүжүүлэх өв уламжлал (Pedagogické dědictví Mongolů). Улаанбаатар: Содпресс, 2009.
Mongγol kelen-u toli (Slovník Mongolského jazyka), Kökeqota: Üibür mongγol-un arad-un keblel-un qoriy-a,1999.
Sayincogtu, V., Temdeg-ün soyol (Kultura znamení a předzvěstí). Kökeqota, 1999
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK