Tato práce se zabývá změnami v liturgické hudbě po Druhém vatikánském koncilu, zejména pak pronikáním moderních stylů populární hudby do hudby křesťanské a její snahou v této podobě zaujímat své místo v liturgii. Zkoumá, zda křesťanská populární hudba může v dnešní době konkurovat tradiční liturgické hudbě a to jak z hlediska teologického, tak z hlediska hudebního a hudebně estetického. Předkládá a analyzuje pohledy zastánců různých názorů na tuto problematiku. Cílem práce je získání vhodných podkladů k tomuto tématu a jejich smysluplné zpracování.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
This work deals with the changes in the liturgical music after the Second Vatican Council. The changes were caused especially by the penetration of modern styles of popular music to the Christian music and the Christian
music tried to take its place in liturgy. The work concentrates on the question whether the Christian popular music can compete with traditional liturgical music in these days - in the liturgical, musical and musical-aesthetic point of view. The work puts forward and analyses many di�erent views. The aim of the work is to gain suitable materials to the topic and to elaborate them meaningfully.