Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Propojení školních knihoven s výukou
Název práce v češtině: Propojení školních knihoven s výukou
Název v anglickém jazyce: Interconnection of school libraries in teaching in secondary schools
Klíčová slova: školní knihovny, výuka, rámcový vzdělávací plán, informační gramotnost, člověk a společnost,
Klíčová slova anglicky: school libraries, education, framework Education Programme, information Literacy, Man and society,
Akademický rok vypsání: 2011/2012
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Ústav informačních studií a knihovnictví (21-UISK)
Vedoucí / školitel: PhDr. Hana Slámová, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 13.04.2012
Datum zadání: 13.04.2012
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 22.06.2012
Datum a čas obhajoby: 13.06.2016 09:00
Datum odevzdání elektronické podoby:02.05.2016
Datum proběhlé obhajoby: 13.06.2016
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: PhDr. Marcela Buřilová
 
 
 
Zásady pro vypracování
Cílem bakalářské práce je vytvořit případovou studii týkající se lepšího zapojení činnosti školní knihovny do výuky a zpracovat návrh, jak implementovat poznatky informačních služeb a knihovnictví do rámcového vzdělávacího plánu pro gymnázia. Případová studie se bude týkat Gymnázia, Příbram, Legionářů 402. Bakalářská práce bude mít část teoretickou rozvíjející zásady a možnosti práce školních knihoven v rámci svých středních škol. V aplikační části bude zpracována, realizována a vyhodnocena ukázková hodina pro vzdělávací oblast člověk a společnost.
Seznam odborné literatury
Rámcový vzdělávací program pro gymnázia : RVP G. [autoři a konzultanti (VÚP) Jan Balada ... et al.]. Praha : Výzkumný ústav pedagogický v Praze, c2007. 100 s.
Terminologický slovník. ISBN 978-80-87000-11-3.
DOMBROVSKÁ M., LANDOVÁ.H, TICHÁ,L. Informační gramotnost - teorie a praxe v ČR, Národní knihovnická revue. 2004, roč. 15, č.1, s. 7-18, Dostupný z WWW:
http://knihovna.nkp.cz/nkkr0401/0401007.html. ISSN 1214-0678
Standards for the 21st Century Learner. Chicago:Američan Association of School Librarians, 2007. ISBN 978-0-970092-0-5. Dostupný z WWW: http://www.ala.org/aasl/sites/ala.org.aasl/files/content/guidelinesandstandards/learningstanda rds/AASL_LearningStandards.pdf
MEDKOVÁ, Milena. Didaktika informační výchovy na středních školách. Ikaros [online]. 2009, roč. 13, č. 2 [cit. 2010-04-15]. Dostupný z: http://www.ikaros.cz/node/5247. URN-NBN:cz-ik5247.
Pozn.: Práce byla původně vypsána v akademickém roce 2010/2011.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK