Cílem práce je porovnání klasické smykové techniky a carvingu při výuce lyžování dětí. Výzkum bude proveden metodou experimentu. Bude vybrána experimentální skupina dětí pro výuku carvingovou technikou a skupina dětí (referenční skupina) pro výuku smykovou technikou. Výsledky budou porovnány, případně ověřeny na další skupině dětí.
Seznam odborné literatury
Částka, Kryštof, Kolovská, Ilona a Votík, Jaromír. Jak dokonale zvládnout carving. Praha : Grada publishing, 2005. ISBN 80-247-1358-6.
Psotová, Dana, Příbramský, Miloš a kol., a. Sjíždění a zatáčení na lyžích. Praha : Karolinum, 2006. ISBN 80-246-1292-5.
Treml, Josef. Lyžování dětí. Praha : Grada Publishing, a.s., 2004. ISBN 80-247-0682-2.
Předběžná náplň práce
Bakalářská práce se věnuje problematice rozdílů mezi dvěma lyžařskými technikami při výuce dětí do 15 let. Jedná se o techniky smykovou a carving. V teoretické části se věnujeme vymezení základních rozdílů mezi zkoumanými technikami a v praktické části tyto rozdíly ověřujeme. Praktická část se věnuje přípravě, realizaci a hodnocení dvou experimentů. V prvním experimentu byly vybrány děti a rozděleny do čtyř skupin podle věku a techniky, na kterou se zaměřily. Experiment se odehrával v lyžařské škole SKI klubu Telnice. Porovnávali jsme parametry jako rychlost výuky, úspěšnost projetí stanovené tratě a rychlost projetí tratě. Stejné parametry jsme hodnotili i u druhého experimentu, který byl zaměřený na žáky 2. stupně základní školy Povrly. Nakonec jsme porovnávali oba experimenty, výsledky druhého experimentu měly potvrdit výsledky prvního experimentu.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
This thesis deals with the issue of differences between the two techniques in the teaching of children under 15 years. It is a skidding and carving techniques . In the theoretical part we define the basic differences between techniques and practical part, we´re evaluating these differences. The practical part is devoted to the preparation, implementation and evaluation of two experiments. In the first experiment children were classified into four groups according to the age and the technology, which we are focused on. The experiment took place at the ski school called Ski Club Telnice . We compared parameters such as speed of learning, the success of passing the specified routes and speed of passing tracks. The same parameters were evaluated also in the second experiment, which was aimed at pupils of the 2nd grade of elementary school Povrly . Finally, we compared both experiments , the results of the second experiment should confirm the results of the first experiment.