Výchova ke zdravému životnímu stylu na vybraných středních školách
Název práce v češtině: | Výchova ke zdravému životnímu stylu na vybraných středních školách |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Education on Healthy Lifestyle at Selected Secondary Schools |
Klíčová slova: | Zdraví, zdravý životní styl, kurikulum, učitel, střední škola |
Klíčová slova anglicky: | Health, healthy lifestyle, curriculum, teacher, secondary school |
Akademický rok vypsání: | 2010/2011 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra pedagogiky (41-KPG) |
Vedoucí / školitel: | PaedDr. Eva Marádová, CSc. |
Řešitel: | skrytý - zadáno vedoucím/školitelem |
Datum přihlášení: | 13.03.2011 |
Datum zadání: | 26.06.2013 |
Datum a čas obhajoby: | 05.09.2013 09:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 26.06.2013 |
Datum proběhlé obhajoby: | 05.09.2013 |
Předmět: | Obhajoba diplomové práce (OSZD005) |
Oponenti: | PhDr. Miroslava Kovaříková, Ph.D. |
Seznam odborné literatury |
HAVLÍNOVÁ, M., et al. Program podpory zdraví ve škole. Praha : Portál, 2006. 311 s. ISBN 80-7367-059-3.
HOLČÍK, J. Zdravotní gramotnost a její role v péči o zdraví. Brno : MSD, 2009, 149 s. ISBN 978-80-7392-089-0. KŘIVOHLAVÝ, J. Psychologie zdraví. Praha : Portál, 2001. 279 s. ISBN 80-7178-774-4. MARÁDOVÁ, E. Zdravý životní styl - Výchova ke zdraví: školní vzdělávací program: metodická příručka pro 6.-9. ročník základní školy. 1. vyd. Praha: Fortuna, 2006. 45 s.ISBN 80-7168-973-4. PRŮCHA, J. Moderní pedagogika. 4., aktualiz. a dopl. vyd. Praha : Portál, 2009. 481 s. ISBN 978-80-7367-503-5. ŘEHULKA, E., ŘEHULKOVÁ, O. Učitelé a zdraví 1. Brno : Nakladatelství Pavel Křepela, 1998. 156 s. ISBN 80-902653-2-4. |
Předběžná náplň práce |
Tématem práce je přispět k poznání současné situace výchovy ke zdraví na vybraných středních školách. Cílem práce je zjistit informovanost a úroveň znalostí žáků středních škol v oblasti výchovy ke zdraví. Získané poznatky by měly sloužit k analýze a následnému návrhu doporučení pro učitele. V teoretické části je pozornost zaměřena na problematiku zdraví a zdravého životního stylu, na explicitně vyučované i skryté kurikulum a na osobnost učitele jakožto na osobnost vedoucí žáky ke zdravému životnímu stylu. Praktická část se věnuje žákům a jejich osvojenému kurikulu. Dotazníkové šetření se zabývá zkoumáním vědomostí žáků středních škol z oblasti výchovy ke zdraví. |
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
The theme of the work is to contribute to the knowledge of the current situation of health education at selected secondary schools. The aim is to determine the level of awareness and knowledge of high school students in the area of health education. The knowledge gained should be used for analysis and subsequent draft recommendations for teachers. The theoretical part is focused on the problems of health and healthy lifestyles, both on explicitly taught and hidden curriculum and on the teacher's personality as the personality leading students to a healthy lifestyle. The practical part is devoted to students and their gained curriculum. The questionnaire survey examines the knowledge of high school students from the area of health education. |