Problémy v sociálním kontaktu s člověkem se zrakovým postižením
Název práce v češtině: | Problémy v sociálním kontaktu s člověkem se zrakovým postižením |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Problems in Social Contact with a Person with Visual Impairment |
Klíčová slova: | jinakost, sociální kontakt, postižení, společnost, přístup |
Klíčová slova anglicky: | otherness, social interaction, disability, society, attitude |
Akademický rok vypsání: | 2010/2011 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra speciální pedagogiky (41-KSP) |
Vedoucí / školitel: | doc. PhDr. Lea Květoňová, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno vedoucím/školitelem |
Datum přihlášení: | 10.03.2011 |
Datum zadání: | 10.03.2011 |
Datum a čas obhajoby: | 15.01.2014 00:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 27.11.2013 |
Datum proběhlé obhajoby: | 15.01.2014 |
Předmět: | Obhajoba bakalářské práce (OSZD004) |
Oponenti: | doc. PhDr. Monika Mužáková, Ph.D. |
Předběžná náplň práce |
Bakalářská práce je zaměřena na pojetí zrakového postižení v kontextu fenoménu jinakosti, kvality života, sociálního kontaktu a problémů, které zraková vada přináší v rovině společenského života.
Autorka vychází z předpokladu, že i přes všechny neodlučitelné charakteristiky a důsledky vady zraku, jako jsou problémy v orientaci a samostatném pohybu či deficit vizuálních podnětů, představuje zrakové postižení zejména problém v psychosociální rovině. Pojítkem tří kapitol práce je tedy sociální dimenze postižení, přičemž je postupováno od obecného tématu vztahování se společnosti k odlišnosti, formativnímu vlivu terminologie, až ke konkrétním osobnostním charakteristikám, potřebám a problémům v sociální interakci mezi osobami se zrakovým postižením a intaktní společností. |
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
The bachelor thesis is focused on the concept of the visual impairment in the context of the phenomenon of otherness, quality of life, social contact and problems that the visual impairment brings in terms of social life.
The author assumes that despite all inseparable characteristics and consequences of vision defects, such as problems in orientation and independent movement or deficit of visual stimuli, visual impairment is in particular a problem in psychosocial terms. The link between the three chapters of the present thesis is therefore the social dimension of disability. Therefore it is proceeded from the general topic of the attitude of the society to diversity, formative influence of terminology on the specific personality characteristics, needs and problems in social interaction between the people with visual disabilities and intact society. |