Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Hyperlokální média v České republice
Název práce v češtině: Hyperlokální média v České republice
Název v anglickém jazyce: Hyperlocal media in Czech republic
Klíčová slova: hyperlokální média – Naše adresa – PPF Media- Futuroom - lokalita – globalizace – lokální a regionální tisk – elektronická média – obsahová analýza – případová studie
Klíčová slova anglicky: hyper local media – Naše adresa – PPF Media – Futuroom - locality – globalization – local and regional press – electronic media – content analysis – case study
Akademický rok vypsání: 2010/2011
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra mediálních studií (23-KMS)
Vedoucí / školitel: PhDr. Tomáš Trampota, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 28.02.2011
Datum zadání: 28.02.2011
Datum a čas obhajoby: 22.06.2011 00:00
Datum odevzdání elektronické podoby:19.05.2011
Datum proběhlé obhajoby: 22.06.2011
Oponenti: Mgr. Tereza Hronová
 
 
 
Seznam odborné literatury
1.
Berkowitz, D. Social meanings of news : a text-reader. Thousand Oaks: SAGE, 1997. 535 s. ISBN 0-7619-0075-6
Anotace: Sborník již klasických studií, které pátrají po tom, co vlastně zpravodajství a zprávy jsou, a proč se vyvíjejí tak, jak se vyvíjejí. Studie přinášejí několik možných metodologických přístupů k studiu zpravodajství, přičemž první část sborníku poskytuje teoretické zázemí k analýze částí následujících.
2.
Dijk, J. van The Network society: social aspects of new media. London : Sage Publications, 2006. 292 s. ISBN 141290868X (pbk)
Anotace: V posledních třech desetiletích jsme byli svědky dramatické akcelerace užívání, potřeby a požadavků kladených na telekomunikační prostředky, datovou komunikaci. a masové komunikační prostředky šířené a spojené v sítě. Van Dijkova kniha nám skrze syntézu současných teorií modernizace nabízí úvodní pohled na dnešní „zasíťovanou” společnost ve všech jejích aspektech.
3.
Graber, Doris A; McQuail, D.; Norris P. The politics of news : the news of politics. Washington : CQ Press, 2008. 294 s. ISBN 978-0-87289-406-8
Anotace: Kniha se zaměřuje především na dynamiku tvorby zpravodajství. Zkoumá však také boj mezi žurnalisty, politickými aktéry a veřejností o kontrolu nad zpravodajstvím v demokratických zemích. Poukazuje na to, jak zpravodajská činnost médií funguje jako zprostředkovatel jednak mezi vládou a občany, tak i mezi politickými aktéry (strany a zájmové skupiny) a veřejností.
4.
Lister, M. et al. New media: a critical introduction. London: Routledge, 2009. 446 s. ISBN 0415223784
Anotace: New media: a critical introduction je srozumitelným úvodem do kultury, dějin, technologií a teorií nových médií napsaným jak pro studenty, tak i ostatní zájemce o tuto tematiku. Kniha ukazuje v čem jsou „nová média“ opravdu inovativní. Dále přichází s nevyvratitelným tvrzením, že média a technologická revoluce tu zkrátka jsou a konají. A je nezbytné formulovat nové cesty, kterými by se mediální studia měla ubírat, aby odpovídala vývoji nových technologií.
5.
Trampota, T. Zpravodajství. Praha: Portál, 2006. 191 s. ISBN 80-7367-096-8
Anotace: Kniha Tomáše Trampoty - Zpravodajství poskytuje základní orientaci v pohledu na zpravodajství jako na sociální fenomén, seznamuje studenty se základními teoriemi, které se vztahují k popisu produkce zpráv, s faktory, které se na transformování událostí do zpráv podílejí, i s teoretickými koncepty popisujícími vliv zpravodajského žánru na společnost.


6.
Tuchman, G. Making News: A study in the Construction of Reality. London: Free Press, 1978. 244 s. ISBN 0-02-932960-4
Anotace: Kniha o sociální komunikaci, která čerpá z osobních zkušeností své autorky Gaye Tuchman. Zkoumá novináře jako ty, kteří rozhodují o tom, co je a co není zpráva hodná prezentování v médiích a následně pak to, zda mediální reprezentace reality je realitou skutečnou či zkreslenou a pozměněnou tímto selektivním procesem a možné nebezpečné aspekty tohoto procesu.
7.
Tumber, H. News: A Reader. Oxford: Oxford University Press, 1999. 408 s. ISBN 0-19-874231-2
Anotace: Publikace poskytující úvod k některým klíčovým teoretickým debatám na poli sociologie zpravodajství a žurnalismu. Autoři sborníku jsou vesměs uznávání klasici spolu s několika novějšími teoretiky současné debaty na mediálním poli.
8.
Tunstall, J. The media were American : U.S. mass media in decline. New York: Oxford University Press, 2008. 465 s. ISBN 978-0-19-518147-0
Anotace: Kniha, v níž autor polemizuje s premisami své starší publikace z roku 1977: The Media Are American. Tunstall reaguje na obrovskou změnu, kterou média za posledních 40 let prodělala. Poukazuje na relativní pád vlivu amerických médií a na znovuvzkříšení silnějších národních kultur a národních mediálních systémů, a to na příkladu Indie, Číny či muslimských států.
9.
Ricardo, Francisco J. Cyberculture and new media. Amsterdam: Rodopi, 2009. 312 s. ISBN 978-90-420-2518-9
Anotace: Kniha zkoumá, jak boom digitálních médií naprosto změnil charakter aktivit, spojených s jazykem, uměním, výukou, hrou, filmem a politikou, jako zprostředkujících struktur. Tato kniha zkoumá jak tento pozměněný vztah každého formoval nový diskurs mezi jimi samými a kulturou.
10.
Scott, D. M. Nová pravidla marketingu a PR : naučte se využívat vydávání zpráv, blogy, podcasty, virální marketing a online média pro přímé oslovení zákazníků. Brno: Zoner Press, 2008. 272 s. ISBN 978-80-86815-93-0
Anotace: Kniha poukazuje na nové možnosti ve světě PR a marketingu, které přišly spolu s vývojem nových technologií a internetu. Současný web (blogy, podcasty, RSS zdroje, fóra nebo stránky komunit) přináší možnost oslovit přímo konkrétní zákazníky.
11.
Šmíd, M.; Trunečková, L. Novinář a jeho zdroje v digitální éře. 2009. 205 s. ISBN 978-80-246-1661-2
Anotace: Učební text se zabývá novými technologiemi a produkty v oblasti mediální komunikace a vlivem, který měl jejich vývoj v posledních letech na metody žurnalistické práce, zejména na poli shromažďování informací.
12. Allan, S. Online News: Journalism and the Internet. Maidenhead;Berkshire : Open University Press, 2006, 208 s. ISBN 0-335-22121-1
Anotace: Kniha obsahuje širokospektrou analýzu online žurnalismu. Stuart Allan nám v ní umožňuje proniknout do klíčové debaty o tom jak se současný žurnalismus vyvíjí na internetu. Je zde věnována velká pozornost právě faktorům, které ovlivňují jeho vývoj.
13.
Kurpius, David D. ; Metzgar, Emily T.; Rowley Karen M. Sustaining Hyperlocal media. Jornalism Studies, 1469-9699, First published on 10 December 2009
Anotace: Článek se zabývá tím, zda jsou nově se rozvíjející hyperlokální média, jako nový fenomén, schopna stát se plnohodnotným hráčem na mediální scéně, jejich snahu zaplnit informační mezeru na trhu s médii, a v neposlední řadě pak zkoumá různé modely financování hyperlokálních médií.
Předběžná náplň práce
Ve své diplomové práci s názvem Hyperlokální média v ČR bych se chtěla věnovat novým trendům mediální produkce, konkrétně fenoménu hyperlokálních médií. Z mnoha nových směrů žurnalistické produkce mě tento segment zaujal kvůli svému loňskému boomu ve světě, a nakonec i v České republice, kde se již v druhém čtvrtletí roku 2009 začal rozjíždět projekt webového i tištěného hyperlokálního zpravodajství PPF Media s názvem - „Naše adresa“.
Teoretická část mé diplomové práce bude věnována jednak konceptu decentralizace mediální produkce a dále pak komunikačním tokům. Zahrnut bude i trend deprofesionalizace novinářské profese a dále pak aspekty, které s sebou tyto proměny, způsobené nejen novou digitální silou v oblasti mediální produkce nesou. Budou zde představeny různé koncepty a druhy hyperlokálních médií, které v posledních letech vznikly ve světě a v ČR. Zajímat mě bude jejich účinek, efektivita, očekávání, která s sebou jejich vznik přinesl a v neposlední řadě jejich schopnost stát se relevantním partnerem světa etablovaných médií.
Výzkumná část mé práce přinese komparativní analýzu vybraných českých médií, včetně právě těch hyperlokálních, z hlediska původu informací a událostí (lokální x regionální x národní x zahraniční).
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
In my thesis Hyper Local Media in Czech Republic I want to deal with new trends of media production - in the concrete - phenomenon of Hyper local media. This segment of media production caught my attention because of its boom both abroad and in Czech Republic. In second quartal of 2009 new Czech project of printed and web hyper local news was started by PPF Media.
Theoretical part of my thesis should focus on decentralization of media production, communication flows, de-proffesionalization of journalism. We will introduce new projects of hyper local media abroad and at home. We will be interested in their effects, effectiveness and expectations and in their ability to become a relevant partner of current media. Research part of the work should be quantitative analysis of selected Czech media, including hyperlocal, from the origin of information point of view (local x regional x national x foreign).
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK