Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Vývoj reprezentace Jiřího Kajínka v česképublicistice v roce 2010
Název práce v češtině: Vývoj reprezentace Jiřího Kajínka v česképublicistice v roce 2010
Název v anglickém jazyce: Representation of Jiri Kajinek in Czech print in 2010
Klíčová slova: Reprezentace, Konstrukce reality, Média, Publicistika, Kriminalita, Zločin, Sémiotika, Sémiotická analýza, Interpretace, Mediální obraz, Mýtus, Stereotyp, Hrdina
Klíčová slova anglicky: Representation, Construction of reality, Media, Publicism, Criminality, Crime, Semiotics, Semiotic analysis, Interpretation, Media presentment, Myth, Stereotype, Hero
Akademický rok vypsání: 2010/2011
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra mediálních studií (23-KMS)
Vedoucí / školitel: PhDr. Tomáš Trampota, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 14.01.2011
Datum zadání: 14.01.2011
Datum a čas obhajoby: 26.06.2012 00:00
Místo konání obhajoby: FSV Praha 1.
Datum odevzdání elektronické podoby:18.05.2012
Datum proběhlé obhajoby: 26.06.2012
Oponenti: Mgr. Tereza Hronová
 
 
 
Seznam odborné literatury
1. ALLPORT, Gordon W. O povaze předsudků. Přeložil Eduard Geissler. Prostor, 2004.
2. BARTHES, Roland. Mytologie. Praha: Dokořán, 2004.
3. BERGER, Arthur Asa. Media analysis techniques. 4. Vydání. Thousand Oaks: SAGE, c2012. ISBN 978-1-4129-8776-9.
4. BERGER, Peter L., LUCKMANN, Thomas. Sociální konstrukce reality. Pojednání o sociologickém vědění. Brno: CDK, 1999. ISBN 80-85959-46-1.
5. BURTON, Greame, JIRÁK, Jan. Úvod do studia médií. Barrister & Principal, 2001. ISBN 80-85947-67-6.
6. CARRABINE, Eamonn. Crime, Culture and the Media. Polity Press, 2008. ISBN-13: 978-0-7456-3465-4.
7. ČERNÝ, Jiří, HOLEŠ, Jan. Sémiotika. Praha: Portál, 2004. 368 s. ISBN 80-7178-832-5.
8. DANESI, Marcel. Encyclopedic Dictionary of Semiotics, Media, and Communications. Toronto: University of Toronto Press, 2000. ISBN 0-8020-4783-1.
9. DE SAUSSURE, Ferdinand. Kurs obecné lingvistiky. Praha: Academia, 1996. ISBN 80-200-0560-9.
10. DISMAN, Miroslav. Jak se vyrábí sociologická znalost. Příručka pro uživatele. 3. Vydání. Praha: Karolinum, 2000. ISBN 80-246-0139-7.
11. DOBEŠOVÁ, Klára. Konstrukce mediálního obrazu organizace Greenpeace. Masarykova univerzita, Fakulta sociálních studií, 2008.
12. DOUBRAVOVÁ, Jarmila. Sémiotika v teorii a praxi. Praha: Portál, 2002. ISBN 80-7178-566-0.
13. ECO, Umberto. Meze interpretace. Praha: Nakladatelství Karolinum, 2005. ISBN 80-246-0740-9.
14. ECO, Umberto. Teorie sémiotiky. Brno: JAMU, 2004. ISBN 80-85429-99-3.
15. FAIRCLOUGH, Norman. Analysing Discourse. Textual Analysis for social research. Oxon: Routledge, 2003. ISBN 0-415-25892-8.
16. FISKE, John. Introduction to communication studies. London: Routledge, 1990. 203 s. ISBN 0-415-04671-8
17. FISKE, John. Understanding popular culture. London: Routledge, 1989. ISBN 978-0415078764.
18. GIDDENS, Anthony. Sociologie. Praha: Argo, 1999. 595s.
19. JIRÁK, Jan, KÖPPLOVÁ, Barbara. Masová média. Praha: Portál, 2009. 416 s. ISBN 978-80-7367-466-3.
20. KASALOVÁ, Renata. Kriminalita a její prezentace v médiích. Mediální reprezentace 4 pachatelů trestných činů v ČR po roce 1993. Karlova univerzita, Fakulta sociálních věd, 2011.
21. KRAUS, Jiří. Jazyk v proměnách komunikačních médií. Praha: Karolinum, 2008. ISBN 978-80-246-1578-3.
22. LIPPMANN, Walter. Public Opinion. New York. The Free Press, 1965.
23. McCOMBS, Maxwell. Agenda setting. Praha: Portál, 2009. 256s. ISBN 978-80-7367-591-2.
24. McNAIR, Brian. Sociologie žurnalistiky. Praha: Portál, 2004. 184s. ISBN 80-7178-840-6.
25. MCQUAIL, Denis. Úvod do teorie masové komunikace. Praha: Portál, 1999. 447 s. ISBN 978-80-7367-338-3.
26. OSVALDOVÁ, Barbora, HALADA, Jan, & kolektiv. Encyklopedie praktické žurnalistiky. Praha: Libri, 1999. ISBN 80-85983-76-1.
27. PETRUSEK, Miloslav. Sociologické školy, směry, paradigmata. Praha, Slon, 1994.
28. PICKERING, Michael. Stereotyping. The Politics of Representation. New York: Palgrave, 2001.
29. REIFOVÁ, Irena, & kolektiv. Slovník mediální komunikace. Praha: Portál, 2004. 328s. ISBN 80-7178-926-7.
30. TRAMPOTA, Tomáš. Zpravodajství. 1. vydání. Praha: Portál, 2006. 192 s. ISBN 80-7367-096-8.
31. TRAMPOTA, Tomáš, VOJTĚCHOVSKÁ, Martina. Metody výzkumu médií. 1.vydání. Praha: Portál, 2010. 296 s. ISBN 978-80-7367-683-4.
32. TUCHMAN, Gaye. Making News. A Study in the Construction of Reality. New York: The Free Press, 1980.
33. WEBB, Jen. Understanding Representation. London: Sage, 2009. ISBN 978-1-4129-1918-0.
34. WIMMER, Roger D., DOMINICK, Joseph R. Mass media research. An Introduction. 5.vydání. Wadsworth Publishing Company, 1997.
Předběžná náplň práce
Tato práce se zabývá schopností médií konstruovat obraz zločinců demonstrovanou na případě Jiřího Kajínka. Jiří Kajínek je nejznámějším českým vězněm a tato práce ve své praktické části zkoumá, jakým způsobem ho české publicistické tituly prezentovaly veřejnosti v roce 2010. Práce si dále všímá vlivu filmu Kajínek na jeho mediální obraz a jeho vývoj, a to jak z hlediska míry pokrytí, tak i způsobu reprezentace.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
The main concern of the thesis is the ability of the media to construct the image of criminals and it is demonstrated on the case of Jiří Kajínek. Jiří Kajínek is the most famous czech prisoner and, in its practical part, the thesis tries to explore the way the publicistic titles presented his case to public in 2010. The thesis then observes the influence of the Kajínek movie on his media presentment and its development. It focuses at the amount of media space given as well as at the way of the representation itself.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK