Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Společenská odpovědnost firem - případová studie Skupiny ČEZ a jejích CSR aktivit v letech 2009 - 2010
Název práce v češtině: Společenská odpovědnost firem - případová studie Skupiny ČEZ a jejích CSR aktivit v letech 2009 - 2010
Název v anglickém jazyce: Corporate Social Responsibility: CEZ Group Case Study of its CSR Activities in Years 2009 - 2010
Klíčová slova: Společenská odpovědnost firem, společnost ČEZ, firemní strategie, složky CSR, CSR politika firmy
Klíčová slova anglicky: Corporate Social Responsibility, ČEZ corporation, corporate strategy, CSR part, CSR policy
Akademický rok vypsání: 2009/2010
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra marketingové komunikace a public relations (23-KMKPR)
Vedoucí / školitel: doc. PhDr. Denisa Hejlová, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 31.12.2010
Datum zadání: 31.12.2010
Datum a čas obhajoby: 21.06.2011 00:00
Místo konání obhajoby: FSV Praha 1
Datum odevzdání elektronické podoby:18.05.2011
Datum proběhlé obhajoby: 21.06.2011
Oponenti: PhDr. Radim Wolák
 
 
 
Seznam odborné literatury
[1] BOWEN, H. R.: Social Responsibilities of the Businessman. New York: Harper, 1953. 276 str.
[2] CARROLL, A. B.: Corporate Social Responsibility: Evolution of a Definitional Construct. Business and Society, 38(3) 1999. September, str. 168-95.
[3] CHANDLER, D. B.; WERTHER, W. B.: Strategic Corporate Social Responsibility: Stakeholders in a Global Environment. Sage, 2005. 384 str. ISBN 9781412913737.
[4] COOPER, S.: Corporate Social Performance: A Stakeholder Approach. Ashgate Publishing, 2004. 212 str. ISBN 978-0754641742.
[5] DOLEŽALOVÁ, A.: Ekonomie, filantropie, altruismus. Nakladatelství Oeconomica, 2008. 148 str. ISBN 978-80-245-1471-0.
[6] FINE, S. H.: The Marketing of Ideas and Social Issues, Praeger Publishers, 1981.
[7] FREEMAN, R. E.: Strategic Management: A Stakeholder Approach. Cambridge University Press, 2010. 292 str. ISBN 9781107618510
[8] FRIEDMAN, M.: Kapitalismus a svoboda. Praha: Liberální institut, 1993. 182 str. (str. 108). ISBN 80-85787-33-4.
[9] GIDDENS, A.: Sociologie. Argo, 2004. 595 str. ISBN 80-7203-124-4.
[10] GUNDLACH, G. T.; WILKIE, W. L.: Stakeholder Marketing: Why “Stakeholder“ was Omitted from the AMA´s Official 2007 Definition of Marketing and Why the Future Is Bright for Stakeholder Marketing. Journal of Public Policy and Marketing, vol. 29 (1), Spring 2010.
[11] HABISCH, A.: Corporate social responsibility across Europe, Springer Berlin, 2005.
[12] HOBBES, T.: Leviathan neboli o podstatě, zřízení a moci státu církevního a občanského (1651, 1941 Praha, Melantrich) In KOUKOLÍK, F.: Mocenská posedlost. Praha: Nakladatelství Karolinum 2010. 278 str. ISBN 978-80-246-1825-8.
[13] KISLINGEROVÁ, E. a kol.: Inovace nástrojů ekonomiky a managementu organizací. Praha: C. H. Beck, 2008. 293 str. ISBN 978807198828.
[14] KLEIN, N.: The Shock Doctrine. Picador, 2007. 720 str. ISBN 0312427999.
[15] KOTLER, P., ROBERTO, N., LEE, N,. Social Marketing: Improving the Quality of Life, Thousand Oaks, 2002.
[16] KOUKOLÍK, F.: Mocenská posedlost. Nakladatelství Karolinum 2010.
[17] KREJČÍŘEK, T. a kol. Slovník cizích slov. Plot, 2006. 367 str. ISBN 80-86523-77-2.
[18] KRICK, T. a kol.: The Stakeholder Engagement Manual: Volume 2 - The Practitioner’s Handbook on Stakeholder Engagement. Stakeholder Research Associates Canada Inc., 2005. 150 str. ISBN 1901693220.
[19] LARROUCHE, L. H.; GOLDMAN, D. P.: The Ugly Truth about Milton Friedman. London: New Benjamin Franklin House, 1980. 347 str. ISBN 0933488092.
[20] PAVLÍK, M.; BĚLČÍK, M. a kol. Společenská odpovědnost organizace. Praha: Grada, 2010. 176 str. ISBN 978-80-247-3157-5.
[21] STERNBERG, E.: Stakeholder Theory Exposed. Corporate Governance: An International Review, 5, 1997. Str. 3–10.
[22] SVENDSEN, A.: The Stakeholder Strategy: Profiting from Collaborative business relationships. Berrett-Koehler Publishers, Inc., 1998. 207 str. ISBN 1576750477.
Předběžná náplň práce
Práce mapuje problematiku konceptu společensky odpovědné firmy na území České republiky. V úvodu je koncept společensky odpovědné firmy zasazen do historického rámce. Na základě různých teoretických přístupů je vymezen rozsah společenské odpovědnosti firmy a následně jsou definovány i její základní složky. Každá z těchto složek je později konfrontována s konkrétními kroky a případovými studiemi společnosti ČEZ. Problematika ekonomické a právní složky je rozebrána na příkladech snahy o vyšší zisk a stabilní vývoj, zákaznického přístupu a chování společnosti k zaměstnancům. Sociální složka je rozebrána v souvislosti s charitou a filantropickými aktivitami. Doplňuje je pohled na environmentální otázky. Jednotlivé složky jsou v závěru porovnány se dvěma průzkumy, provedenými v roce 2010 a 2011. Ty odpovídají na otázky, jak vnímají společnost ČEZ obyvatelé České republiky nebo zda považují tuto společnost za společensky odpovědnou. Je zkoumána celková účinnost strategie společensky odpovědné firmy.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
The main goal of this project is to describe the concept of social responsible corporation in the area of the Czech Republic. This work starts with description of Corporate Social Responsibility concept, briefly following its historical development. On the bases of several definitions of theoretical concepts, its main parts and aims are set. One after another, each part is analyzed from different points of views and every theoretical part is compared to existing projects and actions of ČEZ corporation. Economic and legal responsibility contains for example aim to gain higher profit, respecting laws and directives, customer and stakeholder communication or employee policy. Social responsibility concerns charity or social development support. Environmental part focuses on protecting nature and other green issues. The effect of Corporate Social Responsibility of ČEZ corporation is compared with public opinion study results. After, the effect of corporate social responsible behavior is analyzed .
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK