Šíření české kultury ve světě prostřednictvím Českých center
Název práce v češtině: | Šíření české kultury ve světě prostřednictvím Českých center |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Propagation of Czech Culture in the World Through Czech Centres |
Klíčová slova: | Česká centra, marketingový mix, jednotná image, reprezentace České republiky, marketing neziskového sektoru, art marketing, kultura |
Klíčová slova anglicky: | Czech centres, marketing mix, corporate image, representation of the Czech republic, non-profit sector marketing, art marketing, culture |
Akademický rok vypsání: | 2009/2010 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra marketingové komunikace a public relations (23-KMKPR) |
Vedoucí / školitel: | PhDr. Nora Dolanská |
Řešitel: | skrytý - zadáno vedoucím/školitelem |
Datum přihlášení: | 27.12.2010 |
Datum zadání: | 27.12.2010 |
Datum a čas obhajoby: | 21.06.2011 00:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 20.05.2011 |
Datum proběhlé obhajoby: | 21.06.2011 |
Oponenti: | doc. PhDr. Jan Halada, CSc. |
Seznam odborné literatury |
BAČUVČÍK, Radim. Kultura a my: vztahy na poptávkové straně trhů kulturních produktů . Vyd.1. Zlín : VeRBum, 2009. 200 s. ISBN 978-80-904273-2-7.
BAČUVČÍK, Radim. Marketing neziskových otganizací. Vyd.1. Zlín : VeRBum, 2011. 190 s. ISBN 978-80-87500-01-9. BAJČAN, Roman. Techniky public relations, aneb, Jak pracovat s médii. Vyd.1. Praha : Management Press, 2003. 147 s. ISBN 80-7261-096-1. DE PELSMACKER, Patrick; GEUENS, Maggie ; VAN DEN BERGH, Joeri. Marketingová komunikace. Vyd.1. Praha : Grada, 2003. 581 s. ISBN 80-247-0254-1. HANNAGAN, Tim. Marketing pro neziskový sektor. Vyd.1. Praha : Management Press, 1996. 205 s. ISBN 80-85943-07-7. JOHNOVÁ, Radka. Marketing kulturního dědictví a umění : art marketing v praxi. Vyd.1. Praha : Grada, 2008. 284 s. ISBN 978-80-247-2724-0. KARLÍČEK, Miroslav; ZAMAZALOVÁ, Marcela. Marketingová komunikace. Vyd.1. Praha : Oeconomica, 2009. 176 s. ISBN 978-80-245-1601-1. KESNER, Ladislav. Marketing a management muzeí a památek. Vyd.1. Praha : Grada, 2005. 304 s. ISBN 80-247-1104-4. KINCL, Jan. Marketing podle trhů. Vyd.1. Praha : Alfa Publishing, 2004. 172 s. ISBN 80-86851-02-8 KOTLER, Neil G.; KOTLER, Philip; KOTLER, Wendy I. Museum marketing and strategy: designing missions, building audiences, generating revenue and resources. Vyd.2. San Francisco : John Wiley and Sons, 2008. 511 s. ISBN 978-0-7879-9691-8. KOTLER, Philip; ARMSTRONG, Gary. Principles of marketing. Vyd.13. New Jersey : Pearson Education, 2010. 613 s. ISBN 9780137006694. KOTLER, Philip; ARMSTRONG, Gary. Marketing. Vyd.1. Praha : Grada, 2004. 855 s. ISBN 80-247-0513-3. KOTLER, Philip; KELLER, Kevin Lane. Marketing management. Vyd.1. Praha : Grada, 2007. 788 s. ISBN 978-80-247-1359-5. PAVLŮ, Dušan. Marketingová komunikace a kultura. Vyd.1. Zlín : Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta multimediálních komunikací, 2005. 156 s. ISBN 80-7318-252-1. SANDELL, Richard; JANES, Robert R. Museum managament and marketing. Vyd.1. London : Routledge, 2007. 420 s. ISBN 978-0-415-39629-5. SIERING, Danuše. Art marketing. Vyd.1. Benešov : Start, 1998. 125 s. ISBN 80-86231-00-3. SMOLÍKOVÁ, Marta. Management umění. Vyd.1. Praha : Vysoká škola uměleckoprůmyslová, 2008. 167 s. ISBN 978-80-86863-24-5. SVOBODA, Václav. Public relations moderně a účinně. Vyd.1. Praha : Grada, 2006. 240 s. ISBN 80-247-0564-8. VAŠTÍKOVÁ, Miroslava. Marketing služeb: efektivně a moderně. Vyd.1. Praha : Grada, 2008. 232 s. ISBN 978-80-247-2721-9. VYSEKALOVÁ, Jitka; MIKEŠ, Jiří. Image a firemní identita. Vyd.1. Praha : Grada, 2009. 190 s. ISBN 978-80-247-2790-5. |
Předběžná náplň práce |
Bakalářská práce "Šíření české kultury ve světě prostřednictvím Českých center" pojednává o marketingovém přístupu Českých center při reprezentaci České republiky v zahraničí. Již od začátku se zaměřuje výhradně na kulturní aktivity Českých center. Jejím cílem je zjistit, jaký způsob tato organizace zvolila k propagaci české kultury, a zdali jsou tyto postupy adekvátní a účinné. Nejprve se práce zabývá teoretickou částí, kde je popsána důležitost využívání marketingu a jeho postupů v případě neziskového a uměleckého sektoru. Součástí této práce je také popis marketingového mixu zvoleného Českými centry, který má sloužit jako ideální prostředek k šíření povědomí o České republice za pomoci kulturních aktivit. Dále následuje úvaha, která se věnuje zamyšlení nad jednotným image Českých center. V této části práce jsou porovnávány tiskoviny a různé materiály, kterými se Česká centra prezentují, stejně tak jako jejich produkty. Na závěr je v práci uvedena SWOT analýza, která se snaží zhodnotit silné a slabé stránky Českých center jako takových, ale také jejich celkové nabídky a vystupování, nakonec pak jejich příležitosti a hrozby. |
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
The dissertation titled, “Dissemination of Czech Culture in the World through Czech Centres” deals with the marketing approach of Czech Centres in representing the Czech Republic abroad. Since its very beginning this approach has focused exclusively on the cultural activities of Czech Centres. This dissertation’s goal is to determine the method the organisation has chosen for promoting Czech culture, and whether these procedures are appropriate and effective. First, the thesis presents a theoretical part, with a description of the importance of using marketing and its procedures in the case of the non-profit and artistic sectors. Another part of this work is a description of the marketing mix chosen by Czech Centres, which should serve as an ideal mix for disseminating awareness of the Czech Republic by means of cultural activities. There follows an account of the thinking concerning a unified image of Czech Centres. In this part of the thesis there are comparisons of printed and various materials that Czech Centres use to present themselves as well as their product. In the conclusion of the thesis there is a SWOT analysis that attempts to evaluate the strong and weak points of Czech Centres as such, but also their overall offer and presentation, and finally their opportunities and possible threats. |