Strategické plánování v podmínkách sportovních klubů - TASK Silueta Praha
Název práce v češtině: | Strategické plánování v podmínkách sportovních klubů - TASK Silueta Praha |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Strategic planning in sport clubs - TASK Silueta Praha |
Klíčová slova: | strategické plánování, sportovní klub, cíle, poslání, situační analýza, plán |
Klíčová slova anglicky: | strategic planning, sports club, goals, mission, SWOT analysis, plan |
Akademický rok vypsání: | 2009/2010 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Management (51-400110) |
Vedoucí / školitel: | PhDr. Josef Voráček, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 16.12.2010 |
Datum zadání: | 02.09.2011 |
Datum a čas obhajoby: | 09.09.2011 12:00 |
Místo konání obhajoby: | FTVS UK |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 05.10.2011 |
Datum odevzdání tištěné podoby: | 02.09.2011 |
Datum proběhlé obhajoby: | 09.09.2011 |
Oponenti: | Mgr. Jan Procházka, Ph.D. |
Seznam odborné literatury |
1. BUCHER, CH., KROTEE, M. Management of physical education and sport. 10. vyd. St. Louis: Mosby Year Book Inc., 1993. ISBN: 0-8016-0904-6.
2. BREUER, CH. Strategisches Management in Sportorganisationen. In Handbuch Sportmanagement. Schorndorf: Verlag Hofmann, 2005. s. 148-163. ISBN 3-7780-1991-0. 3. COHEN, M.D., MARSCH, J.G., OLSEN, J.P. Ein Papierkorb-Modell für organisatorische Wahlverhalten. In Entscheidung und Organisation. Wiesbaden: Gabler, 1990. s. 329-373. 4. CRESWELL, J.W. Research design, qualitative and quantitave approaches. Thousand Oaks: Sage Pubblications, 1998. 5. ČÁSLAVOVÁ, E. Management sportu. Praha: East West Publishing Company a East Publishing, 2000. ISBN 80-7219-010-5. 6. DONELLY, J.H., GIBSON, J.L., IVANCEVICH, J.M. Management. Česká republika: Grada Publishing, 2004. ISBN: 80-7169-422-3. 7. EIMRICH, E. Organisationstheoretische Besonderheiten des Sports. In Handbuch Sportmanagement. Schorndorf: Verlag Hofmann, 2005. s. 95-113. ISBN 3-7780-1991-0. 8. FOSTER, K. Alternative models for the regulation of global sport. In The global politics of sport: the role of global institutions in sport. New York, United States: Routledge, 2005. s. 63-86. 9. GARCÍA, B. The EU and sport governance: between economic and social values. In Social capital and sport governance in Europe. New York, United States: Routledge, 2011. s. 21-40. 10. HENDL, J. Kvalitativní výzkum: základní metody a aplikace. Praha: Portál, 2005. ISBN: 80-7367-040-2. 11. HOBZA, V., REKTOŘÍK, J. a kol. Základy ekonomie sportu. Praha: Ekopress, 2006. ISBN: 80-86929-04-3. 12. HORAK, CH. Die Notwendigkeit der strategischen Planung im Sport am Beispiel „Bundesliga 2000“ – Ein strategisches Konzept für die Österreichische Fußball-Bundesliga. In Proffesionaliesierung im Sportmanagement. Aachen: Meyer&Meyer Verlag, 1999. s. 236-257. ISBN 3-89124-444-4. 13. HOYE, R. et al. Sport management, Principles and Applications. Oxford: Elsevier. 2009. ISBN: 978-0-7506-8755-3. 14. KOONTZ, H., WEIHRICH, H. Management. Praha: Victoria Publishing, 1993. ISBN: 80-85605-45-7. 15. KELLER, K.L., KOTLER, P. Management marketing. 12. vyd. Praha: Grada Publishing, 2007. ISBN: 978-80-247-1359-5. 16. MEDLÍKOVÁ, O., ŠEDIVÝ, M. Úspěšná nezisková organizace. Praha: Grada Publishing, 2009. ISBN: 978-80-247-2707-3. 17. MULLIN, B., HARDY, S., SUTTON, W. Sport Marketing. 2. vyd. USA: Human Kinetics, 2000. ISBN 0-88011-877-6. 18. NOVOTNÝ, J., LUKEŠ, M. a kol. Faktory úspěchu nestátních neziskových organizací. Praha: nakladatelství Economica, 2008. ISN: 978-80-245-1473-4. 19. PARKS, J., QUARTERMAN, J., THIBAULT, L. Contemporary Sport Management. 3. vyd. USA: Human Kinetics, 2007. ISBN-10: 0-7360-6365-X. 20. PITTS, B.G., STOTLAR, D.K. Fundaments of Sport Marketing. 2. vyd. USA: Morgantown, WV: Fitness Information Technology, 2002. 21. RINEHART, R. “Experiencing“ Sport Management: The Use of Personal Narrative in Sport Management Studies, Journal of Sport Management, 2005, 19, s. 497-522. 22. ROBSON, C. Real world research. Oxford: Blackwell, 2003. 23. SLACK, T., PARENT, M.M. Understanding sport organizations: The application of organizational theory. Champaign, LN: Human Kinetics, 2006. 24. TOPINKA, J., STANJURA, J. Občanská sdružení ve sportu: právní, účetní a daňové problémy. Praha: Olympia, 2001. ISBN: 80-7033-233-9. 25. WATT, D.C. Sports Management and Administration. New York: Routledge. 2003. ISBN: 0-415-27456-7. 26. WOOLF, J. Competitive Advantage in the Health and Fitness Industry: Developing Service Bundles, Sport Management Review, 2008, 11, s. 51-75. 27. WORATSCHEK, H. Dienstleistungsqualität im Sport. In Proffesionaliesierung im Sportmanagement. Aachen: Meyer&Meyer Verlag, 1999. s. 196-219. ISBN 3-89124-444-4. 28. About DanceSport – IDSF media guide [online]. IDSF, 2006 [cit. 2011-06-27]. Dostupné z: http://www.worlddancesport.org/Search/media%20guide 29. ATS Domino Praha [online]. Poslední revise, 20.8.2010 [cit. 2011-07-28]. Dostupné z: http://www.atsdomino.cz/tanecni-kurzy-3/vseobecne-podminky-3 30. Český svaz akrobatického rokenrolu [online]. Poslední revize 14.6.2011 [cit. 2011-06-27]. Dostupné z: http://www.rokenrol.cz/index.php?option=com_content&view=article&id=20&Itemid=19&lang=en 31. ČSÚ: Průměrné mzdy v Praze se loni meziročně zvýšily na 29.744 Kč [online]. Finanční noviny, 2011 [cit. 2011-07-28]. Dostupné z: http://www.finance.cz/zpravy/finance/301142-csu-prumerne-mzdy-v-praze-se-loni-mezirocne-zvysily-na-29-744-kc/ 32. HYÁNEK, ROSENMAYER. Zpráva o neziskovém sektoru 2003 – ekonomické výsledky neziskových organizací ČR [online]. Centrum pro výzkum neziskového sektoru, 2003 [cit. 2011-06-20]. Dostupné z: http://www.e-cvns.cz/soubory/CVNS_autorska_studie.pdf 33. IDO: Dance Sport Rules & Regulations [online]. IDO, 2010 [cit. 2011-06-22]. Dostupné z: http://www.ido-dance.com/ceis/ido/rules/competitionRules/danceSportRules.pdf 34. IDO joins IDSF as Associate Member [online]. IDSF, 2009 [cit. 2011-06-22]. Dostupné z: http://www.worlddancesport.org/Media/Press/Release/Issue%20200402%20%20IDO%20joins%20IDSF%20as%20Associate%20Member-287 35. IOC: Green Light for DanceSport [online]. Dance Universe, 2007 [cit. 2011-06-22]. Dostupné z: http://www.danceuniverse.co.kr/freeboard/fbread.php?num=408&class=gf&start=30&kf=&wd= 36. NĚMEČKOVÁ, M. Pohyb obyvatelstva (1. čtvrtletí 2011) [online]. BusinessInfo, 2011. July 2011 [cit. 2011-07-28]. Dostupné z: http://www.businessinfo.cz/cz/clanek/demograficke-a-socialni-udaje/pohyb-obyvatelstva-1-ctvrtleti-2011/1000451/60940/ 37. Running your club: planning guide [online]. NSW Sport & Recreation, 2005. [cit. 2011-06-16]. Dostupné z: http://www.dsr.nsw.gov.au/assets/pubs/industry/ryc-planactivitiesguide.pdf 38. Running your club: SWOT analysis [online]. NSW Sport & Recreation, 2005 [cit. 2011-06-16]. Dostupné z: http://www.dsr.nsw.gov.au/assets/pubs/industry/ryc-swotanalysis.pdf 39. ŠTYGLEROVÁ, M. Rychlá informace ČSÚ – Pohyb obyvatelstva v roce 2009 [online]. ČSÚ, 2009 [cit. 2011-07-28]. Dostupné z: http://www.czso.cz/csu/csu.nsf/informace/coby031510.doc 40. The European model of sport: Consultation document of DG X [online]. Evropská komise, 2010 [cit. 2011-06-25]. Dostupné z: http://ec.europa.eu/sport/library/doc/a/doc248_en.pdf 41. The Lisbon Treaty and the Article on Sport [online]. EuofficeJune, 2009 [cit. 2011-06-25]. Dostupné z: http://www.euoffice.eurolympic.org/cms/?s=eoc_simplecontent&p=292& 42. Význam marketingu v době krize a výhled do budoucna [online]. Binside, research & marketing, 2009 [cit. 2011-07-28]. Dostupné z: http://www.binside.cz/wp-content/uploads/2011/05/B-inside_Marketing_v_dobe_krize.pdf 43. White paper on sport [online]. Evropská komise, 2007 [cit. 2011-06-25]. Dostupné z: http://ec.europa.eu/sport/white-paper/doc/wp_on_sport_en.pdf |
Předběžná náplň práce |
Koncept strategického plánování je základní aktivitou managementu jakékoliv organizace, přesto však není u většiny neziskových sportovních klubů využíván. Obsahem této práce proto bude podrobný přehled jednotlivých kroků strategického plánování. Jako případová studie poslouží analýza tanečního klubu TASK Silueta Praha, u kterého je předpoklad, že jeho potenciál není právě díky nedostatku strategického plánování plně využit. Závěrem budou prezentována obecná doporučení pro všechny neziskově orientované sportovní kluby střední velikosti. |
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
Strategic planning is a key activity of every organisation; yet most non-profit sports club do not take benefit of such an activity. Therefore, the presented thesis will enlist a detailed overview of the individual steps of strategic planning. In order to visualize the concept, a case study of the Dance club ‘Silueta Praha’ will be conducted. ‘Silueta’ will serve as a good example, as the club’s potential is not fully achieved, partly because of the lacking strategic planning. Towards the end of the thesis, general recommendations concerning strategic planning in middle-sized youth sports clubs will be presented. |