Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 390)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Obraz světa v novinářské fotografii (komparativní analýza světových výstav novinářské fotografie Interpressphoto a World Press Photo)
Název práce v češtině: Obraz světa v novinářské fotografii (komparativní analýza světových výstav novinářské fotografie Interpressphoto a World Press Photo)
Název v anglickém jazyce: The image of the world in journalistic photography (the comparetive analysis of international photography exhibitions Interpressfoto and World Press Photo)
Klíčová slova: Výstava, fotografie, obraz světa, Východ, Západ.
Klíčová slova anglicky: Exhibition, Photography, Image of the World, East, West.
Akademický rok vypsání: 2010/2011
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra žurnalistiky (23-KZ)
Vedoucí / školitel: PhDr. Mgr. Alena Lábová, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 02.06.2011
Datum zadání: 16.09.2011
Datum a čas obhajoby: 18.06.2013 00:00
Místo konání obhajoby: FSV PRAHA 1
Datum odevzdání elektronické podoby:21.05.2013
Datum proběhlé obhajoby: 18.06.2013
Oponenti: Mgr. Jan Ždimera
 
 
 
Předběžná náplň práce
Bakalářská práce „Obraz světa v novinářské fotografii (komparativní analýza světových výstav novinářské fotografie Interpressphoto a World Press Photo)“ se zabývá porovnáním ročníků obou výstav před pádem železné opony. Výstava World Press Photo byla určena pro fotografy Západu, Interpressphoto pak pro fotografy východního bloku. Práce se zaměřuje především na ideologické aspekty obou výstav a pokládá si otázku, zdali byl obraz, který o sobě chtěl Západ (World Press Photo) a Východ (Interpressphoto) vyvolat, podmíněný ideologickým zřízením, jakou míru manipulace obě výstavy vyvolávaly a zdali byla tato manipulace v obou případech srovnatelná, či se výrazně lišila. Práce se dále zaměřuje na porovnávání aspektů vítězných fotografií obou výstav, jako jsou vybraná místa, z nichž jsou fotografie přinášeny, míra dramatičnosti, přístupnosti (nakolik je pro fotografa z dané země snadné/obtížné se do dané země dostat) a důležitosti (nakolik se fotoreportéři zaměřují na země, které disponují velkou rozlohou, bohatstvím a armádními silami). Na začátku práce je vyslovena hypotéza, že míra ideologičnosti byla v obou zemích porovnatelná. Tato hypotéza je pak s pomocí kódovacích tabulek ověřována.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
Thesis The image of the world in journalistic photography (the comparative analysis of international photography exhibitions Interpressphoto and World Press Photo) deals with the comparison of both exhibitions before the fall of the Iron Curtain. World Press Photo was designed for photographers of the West, Interpressphoto for photographers of the East. The work focuses on the ideological aspects of both exhibitions and ask the question whether an image – that West (World Press Photo) and East (Interpressphoto) wanted to present – is suspended by ideological establishment, what level of manipulation both of exhibitions show and whether this manipulation in both cases is comparable to or significantly different. The work also focuses on comparing important aspects of the winning photos of both exhibitions: selected places from which the photos were brought, the level of drama, accessibility (how is the photographer of the country easy / difficult to get into the country) and importance (how much the photographers focus on countries that have a large size, wealth and military power). At the beginning, it is hypothesized that the level of ideology was comparable in both countries. This hypothesis is then verified using coding tables.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK