Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 390)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Možnosti komunikace dětí s dětskou mozkovou obrnou
Název práce v češtině: Možnosti komunikace dětí s dětskou mozkovou obrnou
Název v anglickém jazyce: Communication Possibilities of Children with Infantile Cerebral Palsy
Klíčová slova: komunikace, narušená komunikační schopnost, dětská mozková obrna, mentální postižení, tělesné postižení, kombinované postižení, neverbální komunikace, alternativní a augmentativní komunikace
Klíčová slova anglicky: communication, impaired communication ability, infantile cerebral palsy, mental disability, physical disability, combined disability, non-verbal communication, alternative and augmentative communication
Akademický rok vypsání: 2006/2007
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Ústav českého jazyka a teorie komunikace (21-UCJTK)
Vedoucí / školitel: doc. PhDr. Lucie Saicová Římalová, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 16.11.2010
Datum zadání: 16.11.2010
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum a čas obhajoby: 16.09.2013 00:00
Datum odevzdání elektronické podoby:26.08.2013
Datum proběhlé obhajoby: 16.09.2013
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná pracovníkem v zastoupení a finalizovaná
Oponenti: Mgr. Andrea Hudáková, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část: Na základě prostudované odborné literatury diplomantka vyloží specifické možnosti komunikace osob s diagnózou dětské mozkové obrny. Zaměří se především na metody alternativní a augmentativní komunikace.
2. Empirická část: Diplomantka podrobně popíše verbální a neverbální prostředky, které užívají děti s diagnózou dětské mozkové obrny, jejich významy a funkce. Vyloží rozvoj komunikačních dovedností u dětí, kterým je soustavně poskytována logopedická péče.
Seznam odborné literatury
AKMAJIAN, A. a kol.: Linguistics. An introduction to language and communication. MIT Press 1997 (9. a 12. kapitola)
DOHERTY-SNEDDON, Gwyneth. Neverbální komunikace dětí: jak porozumět dítěti z jeho gest a mimiky. Praha: Portál, 2005. 198 s. ISBN 80-7367-043-7.
JANOVCOVÁ, Zora. Alternativní a augmentativní komunikace. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2003. ISBN 80-210-3204-9.
KÁBELE, František: Rozvíjení hybnosti a řeči dětí s dětskou mozkovou obrnou. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1988. 173 s.
KLENKOVÁ, Jiřina. Možnosti stimulace preverbálních a verbálních schopností vývojově postižených dětí. Brno: Paido, 2000. 128 s. ISBN 80-85931-91-5.
KRAUS, Josef a kol. Dětská mozková obrna. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2005. 348 s. ISBN 80-247-1018-8.
KŘIVOHLAVÝ, Jaro. Jak si navzájem lépe porozumíme: kapitoly z psychologie sociální komunikace. Praha: Svoboda, 1988. 240 s.
KUBOVÁ, Libuše. Alternativní komunikace, cesta ke vzdělávání těžce zdravotně postižených. Praha: TECH-MARKET, 1996. 80 s. ISBN 80-902134-1-3.
ŠKODOVÁ, Eva; JEDLIČKA, Ivan a kol. Klinická logopedie. 1. vyd. Praha: Portál, 2003. 616 s. ISBN 80-7178-546.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK