Cizinci na počátku školní docházky
Název práce v češtině: | Cizinci na počátku školní docházky |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Foreigners at the beginning of school attendance |
Klíčová slova: | Žáci-cizinci, adaptace, inkluzivní vzdělávání, kulturní identita, přístupy učitelů, základní škola, rodina, školní připravenost |
Klíčová slova anglicky: | foreign pupils, adaptation, inclusive education, cultural identity, attitudes of teachers, basic school, family, school readiness |
Akademický rok vypsání: | 2009/2010 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra preprimární a primární pedagogiky (41-KPPP) |
Vedoucí / školitel: | PhDr. Jana Kropáčková, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 27.06.2011 |
Datum zadání: | 27.06.2011 |
Datum a čas obhajoby: | 08.09.2011 00:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 28.06.2011 |
Datum proběhlé obhajoby: | 08.09.2011 |
Předmět: | výsledek diplomové práce (OSZD001) |
Oponenti: | doc. PhDr. Jana Stará, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Teoretická část - prostudovat problematiku adapatace dětí v 1. třídě (školní zralost, školní přirpavenost atd.)
Vzdělávací systém u nás a ve vybraných státech v zahraničí, statistické údaje - počty cizinců ZŠ Praktická část - výzkumné šetření, jak probíhá adaptace dětí - cizinců v 1. třídě ZŠ |
Seznam odborné literatury |
Průcha, J. Multikulturní výchova. Triton, Praha, 2006.
Pelikán, J. Srovnávací pedagogika,. Praha, Portál 2006. Bednářová, J. Šmardová, V. Školní zralost. Praha: Computer Press, 2010. |
Předběžná náplň práce |
Různé národnosti v českých školách.
Inkluzivní vzdělávání, podpory vzdělávání žáků - cizinců, analýza odborných článků. Praktická část: formou rozhovoru s učitelkami 1. stupně ZŠ, s odbornou pracovnicí META, pozorování dětí - cizinců v průběhu adaptace při zápisech a v průběhu docházky do 1. třídy ZŠ. |