Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 391)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Distribuovaný výpočet ray tracingu s využitím GPU
Název práce v češtině: Distribuovaný výpočet ray tracingu s využitím GPU
Název v anglickém jazyce: Distributed computation of ray tracing based on GPU
Klíčová slova: gpu, ray tracing, distributed computing
Klíčová slova anglicky: gpu, ray tracing, distributed computing
Akademický rok vypsání: 2010/2011
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra distribuovaných a spolehlivých systémů (32-KDSS)
Vedoucí / školitel: RNDr. Michal Malohlava, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 15.11.2010
Datum zadání: 15.11.2010
Zásady pro vypracování
Úkolem práce je vytvořit server-client aplikaci umožňující distribuovaný výpočet ray-tracingu za použití GPU (graphical processing unit). Server bude poskytovat rozhranní, které umožní načtení a rozdělení úlohy ray-tracingu na části. Ty zašle na vypracování klientům. Klienti mají za úkol vypočítat danou část úlohy na GPU zařízení, a odešlou zpět serveru, který seskládá jednotlivé části řešení do výsledného celku.

Pro implementaci aplikace bude použit programovací jazyk C# a platforma Windows.
Seznam odborné literatury
[1] M. Christen: "Ray Tracing on GPU", master thesis, http://www.clockworkcoders.com/oglsl/rt/ 2004.

[2] J. Günther, S. Popov, H-P. Seidel, P. Slusallek: "Realtime Ray Tracing on GPU with BVH-based Packet Traversal", 2007.

[3] The Cg Tutorial: The Definitive Guide to Programmable Real-Time Graphics.

[4] OpenCL Programming Guide for thr CUDA Architecture, available online http://developer.download.nvidia.com/compute/cuda/3_1/toolkit/docs/NVIDIA_OpenCL_ProgrammingGuide.pdf

[5] NVIDIA CUDA C Programming Guide, available online http://developer.download.nvidia.com/compute/cuda/3_1/toolkit/docs/NVIDIA_CUDA_C_ProgrammingGuide_3.1.pdf

[6] B. Freisleben, D. Hartmann, T. Kielmann: "Parallel Raytracing: A Case Study on Partitioning and Scheduling on Workstation Clusters", 1997.

[7] A.Watt, M. Watt: "Advanced animation and Rendering Techniques", 1992.

[8] Andrew S. Glassner: "An introduction to ray tracing", 1989.

[9] P. Shirley, C. Wang: "Distribution Ray Tracing Theory and Practice", available online http://www.cs.utah.edu/~shirley/papers/rw92.pdf

[10] MSDN - Microsoft Developer Network

[11] A. R. Gregory: "Foundations of Multithreaded, Parallel, and Distributed Programming", 2000.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK