Distribuovaný výpočet ray tracingu s využitím GPU
Název práce v češtině: | Distribuovaný výpočet ray tracingu s využitím GPU |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Distributed computation of ray tracing based on GPU |
Klíčová slova: | gpu, ray tracing, distributed computing |
Klíčová slova anglicky: | gpu, ray tracing, distributed computing |
Akademický rok vypsání: | 2010/2011 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra distribuovaných a spolehlivých systémů (32-KDSS) |
Vedoucí / školitel: | RNDr. Michal Malohlava, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 15.11.2010 |
Datum zadání: | 15.11.2010 |
Zásady pro vypracování |
Úkolem práce je vytvořit server-client aplikaci umožňující distribuovaný výpočet ray-tracingu za použití GPU (graphical processing unit). Server bude poskytovat rozhranní, které umožní načtení a rozdělení úlohy ray-tracingu na části. Ty zašle na vypracování klientům. Klienti mají za úkol vypočítat danou část úlohy na GPU zařízení, a odešlou zpět serveru, který seskládá jednotlivé části řešení do výsledného celku.
Pro implementaci aplikace bude použit programovací jazyk C# a platforma Windows. |
Seznam odborné literatury |
[1] M. Christen: "Ray Tracing on GPU", master thesis, http://www.clockworkcoders.com/oglsl/rt/ 2004.
[2] J. Günther, S. Popov, H-P. Seidel, P. Slusallek: "Realtime Ray Tracing on GPU with BVH-based Packet Traversal", 2007. [3] The Cg Tutorial: The Definitive Guide to Programmable Real-Time Graphics. [4] OpenCL Programming Guide for thr CUDA Architecture, available online http://developer.download.nvidia.com/compute/cuda/3_1/toolkit/docs/NVIDIA_OpenCL_ProgrammingGuide.pdf [5] NVIDIA CUDA C Programming Guide, available online http://developer.download.nvidia.com/compute/cuda/3_1/toolkit/docs/NVIDIA_CUDA_C_ProgrammingGuide_3.1.pdf [6] B. Freisleben, D. Hartmann, T. Kielmann: "Parallel Raytracing: A Case Study on Partitioning and Scheduling on Workstation Clusters", 1997. [7] A.Watt, M. Watt: "Advanced animation and Rendering Techniques", 1992. [8] Andrew S. Glassner: "An introduction to ray tracing", 1989. [9] P. Shirley, C. Wang: "Distribution Ray Tracing Theory and Practice", available online http://www.cs.utah.edu/~shirley/papers/rw92.pdf [10] MSDN - Microsoft Developer Network [11] A. R. Gregory: "Foundations of Multithreaded, Parallel, and Distributed Programming", 2000. |