Využití pitev bezobratlých živočichů ve výuce biologie na středních školách
Název práce v češtině: | Využití pitev bezobratlých živočichů ve výuce biologie na středních školách |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Usage of dissection of invertebrate animals in education of biology at secondary school |
Klíčová slova: | pitva, anatomie, bezobratlí živočichové, škrkavka, žížala, hlemýžď, škeble, rak, šváb, pakobylka, chroust, ježovka, postoje žáků |
Klíčová slova anglicky: | Dissection, invertebrates, ascarid, earthworm, snail, swan mussel, crayfish, cockroach, beetle, stick insect, sea urchin, attitudes of pupils |
Akademický rok vypsání: | 2010/2011 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra biologie a environmentálních studií (41-KBES) |
Vedoucí / školitel: | RNDr. Jan Mourek, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno vedoucím/školitelem |
Datum přihlášení: | 03.11.2010 |
Datum zadání: | 03.11.2010 |
Datum a čas obhajoby: | 15.01.2013 09:00 |
Místo konání obhajoby: | PedF UK Praha |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 24.06.2012 |
Datum proběhlé obhajoby: | 15.01.2013 |
Předmět: | Obhajoba diplomové práce (OSZD005) |
Oponenti: | Mgr. Dagmar Říhová, Ph.D. |
Seznam odborné literatury |
1) BUCHAR J. a kol., 1993. Práce ze zoologie. Praha, Univerzita Karlova, Vydavatelství Karolinum, 257 s.
2) KOCIAN V. a kol., 1964. Práce ze zoologie pro studující pedagogických institutů. Praha, Státní pedagogické nakladatelstvní, 306 s. 3) KUNST M., LANDA V., OLIVA O., SKUHRAVÝ V., VESELOVSKÝ Z., 1954. Zoologické praktikum. Praha, Nakladatelství Československé akademie věd, 373 s. 4) RUPPERT E. E., FOX R. S., BARNES R. D., 2004. Invertebrate zoology. Belmont, Brooks/Cole - Thomson Learning, 963 s. 5) STORCH V., WELSCH U., 2006. Kükenthal Zoologisches Praktikum. München, Spektrum Akademischer Verlag, 531 s. |
Předběžná náplň práce |
1) Rozšířit stávající fotografický atlas pitev bezobratlých živočichů o fotografie a popisy pitev 3-4 dalších zástupců bezobratlých
2) Vytvořit interaktivní formu atlasu pitev bezobratlých v podobě webové stránky 3) Vytvořit a vyhodnotit dotazníky pro studenty gymnázií, zaněřené na postoje studentů k provádění pitev bezobratlých ve škole |