Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
V úterý 2.7.2024 v době mezi 20:00 a 22:00 proběhne odstávka Studijního informačního systému z důvodu údržby databázového serveru.
Operní inscenace v divadle Kolowrat - opera v komorním prostoru
Název práce v češtině: Operní inscenace v divadle Kolowrat - opera v komorním prostoru
Název v anglickém jazyce: Opera productions in the Kolowrat Theatre - opera in a chamber theatre
Klíčová slova: opera, komorní opera, divadelní prostor, Národní divadlo, současná opera, minimalismus, Divadlo Kolowrat
Klíčová slova anglicky: opera, chamber opera, theatrical space, National Theatre, contemporary opera, minimalism, Kolowrat Theatre
Akademický rok vypsání: 2008/2009
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra divadelní vědy (21-KDV)
Vedoucí / školitel: doc. PhDr. Zuzana Augustová, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 02.11.2010
Datum zadání: 02.11.2010
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum a čas obhajoby: 09.02.2011 00:00
Datum odevzdání elektronické podoby:31.01.2011
Datum proběhlé obhajoby: 09.02.2011
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná pracovníkem v zastoupení a finalizovaná
Oponenti: PhDr. Barbara Topolová, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Cílem práce je zmapovat tvorbu operního souboru Národního divadla na scéně divadla Kolwrat od roku 1995 do roku 2008 s důrazem na specifika inscenování opery v komorním prostoru.
První obecná část se bude týkat dramaturgie uvádění oper v divadle Kolowrat a zhodnocení kladů a záporů tohoto prostoru pro provozování opery.
Ve druhé, hlavní části práce vypracuje autorka analýzy následujících operních inscenací: Jan Klusák, Michael Nyman: Klusák-Nyman-opera, Jan Klusák: Zpráva pro akademii / Bertram a Mescalinda, Leoš Janáček, Peter Maxwell Davies: Šílenství a vášeň. Autorka se bude zabývat konkrétní režijně-pohybovou koncepcí (významná účast choreografů na inscenacích), scénografickým řešením, prací režisérů a choreografů s operním hercem a v úvahu vezme též kritický ohlas těchto inscenací. Nabízí se zde srovnání kladně hodnocených inscenací s dílem méně podařeným (Emil Viklický: Máchův deník). Hlavním cílem druhé části práce přitom bude charakterizovat specifika a přínos komorního prostoru Divadla Kolowrat pro provozování komorního operního žánru, čehož důkazem se zdá být např. opakovaná účast některých inscenátorů a interpretů na zmíněných inscenacích. Stěžejní pozornost bude proto autorka i při analýze jednotlivých jevištních složek věnovat tomu, jakým způsobem komorní divadelní prostor ovlivňuje jejich podobu i jejich součinnost.
Autorka bude pracovat s teoretickou literaturou v angličtině, s českými recenzními ohlasy a archivními prameny písemného i vizuálního charakteru, stejně jako s vlastní diváckou recepcí.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK