Vliv myšlení Benedetta Croceho na estetiku Josefa Bartoše
Název práce v češtině: | Vliv myšlení Benedetta Croceho na estetiku Josefa Bartoše |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | The Influence of Benedetto Croce's Philosophy on the Aesthetics od Josef Bartoš |
Klíčová slova: | česká estetika, estetický program, idealismus, intuice, umělecká tvorba |
Klíčová slova anglicky: | czech aesthetics, program of aesthetics, idealism, intuition, artistic production |
Akademický rok vypsání: | 2010/2011 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra estetiky (21-KEST) |
Vedoucí / školitel: | Mgr. Martin Kaplický, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 25.10.2010 |
Datum zadání: | 19.05.2011 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum potvrzení stud. oddělením: | 31.07.2013 |
Datum a čas obhajoby: | 18.09.2013 10:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 31.07.2013 |
Datum proběhlé obhajoby: | 18.09.2013 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | doc. PhDr. Roman Dykast, CSc. |
Zásady pro vypracování |
1) Představení pojmové sítě estetiky Benedetta Croceho
2) Role intuice v rámci Croceho estetiky 3) Bartošovy studie o B. Crocem 4) Bartošovo dílo "Umění. Úvod do estetiky" 5) Prozkoumání pozůstalosti Josefa Bartoše 6) Vlastní komparace B. Croceho a J. Bartoše |
Seznam odborné literatury |
Bartoš, J.: O proudech v soudobé hudbě, Okresní soud osvětový, Kdyně 1924.
Bartoš, J.: Prozatimní divadlo a jeho opera, Sbor pro zřízení Národního divadla, 1938. Bartoš, J.: Umění. Úvod do estetiky, Josef Vetešník. Jan Košatka, Praha 1922. Croce, B.: Brevíř estetiky, Orbis, Praha 1927 (překlad Josef Bartoš). Croce, B.: Filosofia dello spirito, D. 1, Estetica come scienza d'espressione e linguistica generale, Laterza, Bari, 1968. Croce, B.: Nuovi saggi di estetica, Laterza e Figli, Bari 1969. Croce, B.: Poesia popolare e poesia d'arte: studi sulla poesia italiana dal tre al cinquecento, Laterza e Figli, Bari 1946. Croce, B.: Storia d'estetica per saggi, Laterza, Bari 1967. |