Analýza marketingovej mediálnej stratégie so zameraním na Prima Cool
Název práce v jazyce práce (slovenština): | Analýza marketingovej mediálnej stratégie so zameraním na Prima Cool |
---|---|
Název práce v češtině: | Analýza marketingové mediální strategie se zaměřením na Prima Cool |
Název v anglickém jazyce: | Media marketing strategy analysis of Prima Cool |
Klíčová slova: | Stratégia, marketing, cieľová skupina, médiá, mediálna stratégia, percipient, mediálny trh, reklama. |
Klíčová slova anglicky: | Strategy, marketing, focus group, media, media stretegy, recipient, media market, advertising |
Akademický rok vypsání: | 2009/2010 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | slovenština |
Ústav: | Katedra mediálních studií (23-KMS) |
Vedoucí / školitel: | PhDr. Pavel Dolanský |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 20.10.2010 |
Datum zadání: | 20.10.2010 |
Datum a čas obhajoby: | 30.01.2012 00:00 |
Místo konání obhajoby: | FSV Praha 1. |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 05.01.2012 |
Datum proběhlé obhajoby: | 30.01.2012 |
Oponenti: | prof. PhDr. Jan Jirák, Ph.D. |
Seznam odborné literatury |
BURTON, Graeme; JIRÁK, Jan. ÚVOD DO STUDIA MÉDIÍ. Vyd. 1. Brno: Barrister
& Principál, 2001 392 s. ISBN 80-85947-67-6 BÁRTOVÁ, Hilda, KOUDELKA, Jan. KAPITOLY K CHOVÁNÍ SPOTŘEBITELE A VÝZKUM TRHU. Praha: VŠE v Praze, 1994. 121 s. ISBN 80-7079-460-7 BOUČKOVÁ, Jana a kol. MARKETING. Praha: C. H. Beck, 2003. 432 s. ISBN 80- 7179- 577-1 DEFLEUR, Malvin Lawrence; BALL-ROKEACH, Sandra .J.; TEORIE MASOVÉ KOMUNIKACE. Praha: Karolinum. Vyd. 1. 1996. 363 s. ISBN 80-7184-09-8 FREY, Petr. MARKETINGOVÁ KOMUNIKACE: NOVÉ TRENDY A JEJICH VYUŽITÍ. Praha: Management Press, 2005. 120 s. ISBN 80-7261-129-1 HANZELKOVÁ, Alena a kol. STRATEGICKÝ MARKETING. Teorie pro praxi. Praha: C. H. Beck, 2009. 170 s. ISBN 978-80-7400-120-8 HALLIN, Daniel C.; MANCINI, Paolo. SYSTÉMY MÉDIÍ V POSTMODERNÍM SVĚTĚ. Portál, 2008. 386 s. ISBN 978-80-7367-377-2 HORÁKOVÁ, Helena. STRATEGICKÝ MARKETING. 2. rozšířené a aktualizované vydání. Praha: Grada Publishing, 2001. ISBN 80-7169-996-9 HVÍŽĎALA, K.arel. MOC A NEMOC MÉDIÍ. Vyd. 1. Praha: Máj Dokořán, 2003. ISBN 808-65-6970-5 JAKUBÍKOVÁ, Dagmar. STRATEGICKÝ MARKETING: STRATEGIE A TRENDY. Praha: Grada Publishing, 2008. 272 s. ISBN 978-80-247-2690-8 JIRÁK, Jan; KÖPPLOVÁ, Barbora. MASOVÁ MÉDIA, Vyd. 1. Praha: Portál, s.r.o., 2009. 407 s. ISBN 978-80-7367-466-3 JIRÁK, Jan; KÖPPLOVÁ, Barbora. MÉDIA A SPOLEČNOST: STRUČNÝ ÚVOD DO STUDIA MÉDIÍ A MEDIÁLNÍ KOMUNIKACE. 1. vyd. Praha: Portál, 2003. 208 s. ISBN 80-7178- 697-7. KAČALA, Ján a kol.: KRÁTKY SLOVNÍK SLOVENSKÉHO JAZYKA, Vyd. 2, Bratislava: Veda, 1989. 587 s. ISBN: 80-224-0003-3 KEŘKOVSKÝ, Miloslav ;VYKYPĚl, Oldřich, STRATEGICKÉ ŘÍZENÍ, TEORIE PRO PRAXI. Vyd 2. Praha:C.H.Beck, 2006. 206 s. ISBN 80-7179-453-8 KERMALLY, Sultan. NEJVĚTŠÍ PŘEDSTAVITELÉ MARKETINGU, JEJICH HLAVNÍ MYŠLENKY A NÁZORY, Vyd 2. BRNO : COMPUTER PRESS, 2003. 106 s. ISBN 80- 251-1013-3. KOTLER, Philip; SCHEFF. , Joanne. STANDING ROOM ONLY. Vyd. 8. Boston: Harvard business schol press ,1997 544 s. ISBN 0-87584-737-4 KOTLER, Philip ; ARMSTRONG, Gary. MARKETING, Vyd. 1, BRATISLAVA: SPN, 1990. 441 s. ISBN 80-08-02042-3 KOTLER, Philip. MARKETING MANAGEMENT MILLENIUM EDITION, Vyd. 10. Pearson cystom publishing, 2002. 456 s. ISBN 0–536–63099-2 KOTLER, Philips ; WONG, Veronica ; SAUNDERS, John ; ARMSTRONG, Gary. MODERNÍ MARKETING. Praha: Grada Publishing, 2007. 1048 s. ISBN 978-80-247- 1545-2. LISÝ,Ján a kol. EKONÓMIA, VŠEOBECNÁ EKONOMICKÁ TEÓRIA, Vyd. 4. Bratislava: Iura Edition, 2002 507 s. ISBN 80-89047-35-1 MAJTÁN, Miroslav a kol, MANAŽMENT, Vyd.1. BRATISLAVA: SPRING, 2003. 424 s. ISBN 80-89085-17-2 MCQUAIL, Denis. ÚVOD DO TEORIE MASOVÉ KOMUNIKACE, Vyd. 2. Praha: Portál, s.r.o., 2009. 640 s. ISBN 978-80-7367-574-5 MCCARTHY, Jerome ; PERREAULT, William D. Jr. ZÁKLADY MARKETINGU. Vyd. 1. PRAHA: Victoria Publishing ,1995. 511 s. ISBN 80-85605-29-5 McLUHAN, M. Jak rozumět médiím. 1.vyd. Praha: Odeon, 1991. 352 s. ISBN 80- 207-0296-2. MEFFERT, Heribert. MARKETING MANAGEMENT. Praha:Grada Publishing, 1996. 552 s. ISBN 80-7169-329-4 MIČIENKA, Marek; JIRÁK, Jan. ZÁKLADY MEDIÁLNÍ VÝCHOVY. 1.vyd. Praha: Portál, 2007.296 s.ISBN 978-80-7367-315-4. POSPÍŠIL, Pavel. EFEKTIVNÍ PUBLIC RELATIONS A MEDIA RELATIONS. Praha: Computer Press, 2002. ISBN 80-7226-823-6. REIFOVÁ, Irena a kol. SLOVNÍK MEDIÁLNÍ KOMUNIKACE. Praha: Portál, 2004. 328 s. ISBN 80-7178-926-7. SEDLÁČKOVÁ, Helena ; Buchta, Karel. STRATEGICKÁ ANALÝZA, 2. PREPRACOVANÉ A DOPLNENÉ VYDANIE, Praha: C.H. Beck, 2006 121 s. ISBN 80- 7179-367-1 SCHELLMAN, Bernard; GAIDA, Peter; GLÄSER, Martin;, KEGEL, Thomas. MÉDIA, Vyd.1. Praha: Europa-Sobotáles, 2004 482s. ISBN 80-86706-06-0 SCHULZ, Winfried. Analýza obsahu mediálních sdělení. Praha: Karolinum 2004. ISBN 80-246-0827-8. SOLOMON, Michael, R., MARSHALL, Greg, W., STUART, Elnora, W. MARKETING OČIMA SVĚTOVÝCH MARKETING MANAŽERŮ. Brno: Computer Press, 2006. 572 s. ISBN 80-251-1273-X SUBHAS C. Jain. MARKETING PLANNING & STRATEGY, Vyd 6. South-Western , 2004. 643 s. ISBN : 075933871X TICHÁ, Ivana, HRON, Jan. STRATEGICKÉ ŘÍZENÍ. Praha: PEF, ČZU v Praze, 2007. 238 s. ISBN 978-80-213-0922-7 TOMEK, Jan. ZÁKLADY STRATEGICKÉHO MARKETINGU. Plzeň: ZČU v Plzni, 1998. 307 s. ISBN 80-7082- 444-1 |
Předběžná náplň práce |
Cieľom práce je zmapovať akým spôsobom dokážu vyžiť média vlastný nosič na
marketingovú a mediálnu stratégiu propagácie. Prostredníctvom prípadovej štúdie – televízie Prima Cool ide o sledovanie jej ukotvenia v mediálnom prostredí cez vlastný televízny kanál, ale aj príslušné kooperujúce kontaktné kanály, vytvorené majiteľom stanice. Práca sa venuje jednotlivým teoretickým názorom z oblasti marketingu a mediálnej stratégie, predovšetkým v aplikácii pre médiá. Detailne analyzuje pojem stratégia a jej postavenie v rámci marketingu, jednotlivé formy stratégie – myslenie, riadenie. Podrobne rozpracováva formy strategického riadenia. Sleduje mediálnu stratégiu, ako jednu z foriem marketingu a najmä jej využiteľnosť médiami vo vlastných médiách. Pre získanie objektívneho pohľadu na danú tému práca prináša viacero známych metód. Odborné teórie sú konfrontované prípadovou štúdiou televízie Prima Cool. V sledovanom objekte analyzuje využiteľnosť vlastného mediálneho priestoru pre marketingové a mediálne stratégie. Predmetom analýzy je cieľová skupina televízie, programová štruktúra, komunikácia s percipientmi a upevňovanie povedomia o televíznej stanici na českom mediálnom trhu. Predovšetkým ide o konfrontáciu teoretických znalosti s konkrétnymi krokmi spoločnosti FTV Prima v rámci skúmanej problematiky. Práca sleduje aplikáciu mediálnej stratégie v rámci prípravnej fázy, pred spustením televízneho vysielania Prima Cool, jej kontinuitu a implementáciu v priebehu vysielania. Prináša všetky doteraz známe vyhodnotenia a odozvy na mediálnom trhu i medzi percipientmi. |
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
Aim of this thesis is to map how they can live on their own media carrier marketing
strategy and media promotions. Through case study - Prima Cool TV – I dissert on the monitoring of its anchorage in the media environment through their own television channel, but also the cooperating contact channels created by the proprietor of the station. The thesis presents couple of theoretical insights from marketing and media strategy, particularly in the application for the media. It analyzes in detail the concept of strategy and position in the marketing, various forms of strategy – thinking and management. It elaborates forms of strategic management, monitors media strategy, as a form of marketing and the usefulness of the media (media providers) in their own media in particular. To obtain an objective view on the subject work brings several known methods. Expert theories are confronted with (by) the Prima Cool TV case study. In this tracked subject the thesis analyzes the usefulness of its own media space for marketing and media strategies. The analysis subject is the TV audience, program structure, communication with recipients and fostering awareness of the TV station in the Czech media market. Above all it confronts theoretical knowledge to specific steps of FTV Prima, in the frame of examined issue. The work follows the application of media strategy in the preparatory phase, foregoing the start of TV Prima Cool's broadcasting, its continuity and implementation during the broadcast. It includes all the known assessment and responses of the media market and the recipients. |