Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 390)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Analýza marketingovej mediálnej stratégie so zameraním na Prima Cool
Název práce v jazyce práce (slovenština): Analýza marketingovej mediálnej stratégie so zameraním na Prima Cool
Název práce v češtině: Analýza marketingové mediální strategie se zaměřením na Prima Cool
Název v anglickém jazyce: Media marketing strategy analysis of Prima Cool
Klíčová slova: Stratégia, marketing, cieľová skupina, médiá, mediálna stratégia, percipient, mediálny trh, reklama.
Klíčová slova anglicky: Strategy, marketing, focus group, media, media stretegy, recipient, media market, advertising
Akademický rok vypsání: 2009/2010
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: slovenština
Ústav: Katedra mediálních studií (23-KMS)
Vedoucí / školitel: PhDr. Pavel Dolanský
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 20.10.2010
Datum zadání: 20.10.2010
Datum a čas obhajoby: 30.01.2012 00:00
Místo konání obhajoby: FSV Praha 1.
Datum odevzdání elektronické podoby:05.01.2012
Datum proběhlé obhajoby: 30.01.2012
Oponenti: prof. PhDr. Jan Jirák, Ph.D.
 
 
 
Seznam odborné literatury
BURTON, Graeme; JIRÁK, Jan. ÚVOD DO STUDIA MÉDIÍ. Vyd. 1. Brno: Barrister
& Principál, 2001 392 s. ISBN 80-85947-67-6
BÁRTOVÁ, Hilda, KOUDELKA, Jan. KAPITOLY K CHOVÁNÍ SPOTŘEBITELE A
VÝZKUM TRHU. Praha: VŠE v Praze, 1994. 121 s. ISBN 80-7079-460-7
BOUČKOVÁ, Jana a kol. MARKETING. Praha: C. H. Beck, 2003. 432 s. ISBN 80-
7179- 577-1
DEFLEUR, Malvin Lawrence; BALL-ROKEACH, Sandra .J.; TEORIE MASOVÉ
KOMUNIKACE. Praha: Karolinum. Vyd. 1. 1996. 363 s. ISBN 80-7184-09-8
FREY, Petr. MARKETINGOVÁ KOMUNIKACE: NOVÉ TRENDY A JEJICH VYUŽITÍ.
Praha: Management Press, 2005. 120 s. ISBN 80-7261-129-1
HANZELKOVÁ, Alena a kol. STRATEGICKÝ MARKETING. Teorie pro praxi. Praha:
C. H. Beck, 2009. 170 s. ISBN 978-80-7400-120-8
HALLIN, Daniel C.; MANCINI, Paolo. SYSTÉMY MÉDIÍ V POSTMODERNÍM
SVĚTĚ. Portál, 2008. 386 s. ISBN 978-80-7367-377-2
HORÁKOVÁ, Helena. STRATEGICKÝ MARKETING. 2. rozšířené a aktualizované
vydání. Praha: Grada Publishing, 2001. ISBN 80-7169-996-9
HVÍŽĎALA, K.arel. MOC A NEMOC MÉDIÍ. Vyd. 1. Praha: Máj Dokořán, 2003.
ISBN 808-65-6970-5
JAKUBÍKOVÁ, Dagmar. STRATEGICKÝ MARKETING: STRATEGIE A TRENDY.
Praha: Grada Publishing, 2008. 272 s. ISBN 978-80-247-2690-8
JIRÁK, Jan; KÖPPLOVÁ, Barbora. MASOVÁ MÉDIA, Vyd. 1. Praha: Portál, s.r.o.,
2009. 407 s. ISBN 978-80-7367-466-3
JIRÁK, Jan; KÖPPLOVÁ, Barbora. MÉDIA A SPOLEČNOST: STRUČNÝ ÚVOD
DO STUDIA MÉDIÍ A MEDIÁLNÍ KOMUNIKACE. 1. vyd. Praha: Portál, 2003. 208
s. ISBN 80-7178- 697-7.
KAČALA, Ján a kol.: KRÁTKY SLOVNÍK SLOVENSKÉHO JAZYKA, Vyd. 2,
Bratislava: Veda, 1989. 587 s. ISBN: 80-224-0003-3
KEŘKOVSKÝ, Miloslav ;VYKYPĚl, Oldřich, STRATEGICKÉ ŘÍZENÍ, TEORIE PRO
PRAXI. Vyd 2. Praha:C.H.Beck, 2006. 206 s. ISBN 80-7179-453-8
KERMALLY, Sultan. NEJVĚTŠÍ PŘEDSTAVITELÉ MARKETINGU, JEJICH HLAVNÍ
MYŠLENKY A NÁZORY, Vyd 2. BRNO : COMPUTER PRESS, 2003. 106 s. ISBN 80-
251-1013-3.
KOTLER, Philip; SCHEFF. , Joanne. STANDING ROOM ONLY. Vyd. 8. Boston:
Harvard business schol press ,1997 544 s. ISBN 0-87584-737-4
KOTLER, Philip ; ARMSTRONG, Gary. MARKETING, Vyd. 1, BRATISLAVA: SPN,
1990. 441 s. ISBN 80-08-02042-3
KOTLER, Philip. MARKETING MANAGEMENT MILLENIUM EDITION, Vyd. 10.
Pearson cystom publishing, 2002. 456 s. ISBN 0–536–63099-2
KOTLER, Philips ; WONG, Veronica ; SAUNDERS, John ; ARMSTRONG, Gary.
MODERNÍ MARKETING. Praha: Grada Publishing, 2007. 1048 s. ISBN 978-80-247-
1545-2.
LISÝ,Ján a kol. EKONÓMIA, VŠEOBECNÁ EKONOMICKÁ TEÓRIA, Vyd. 4.
Bratislava: Iura Edition, 2002 507 s. ISBN 80-89047-35-1
MAJTÁN, Miroslav a kol, MANAŽMENT, Vyd.1. BRATISLAVA: SPRING, 2003. 424
s. ISBN 80-89085-17-2
MCQUAIL, Denis. ÚVOD DO TEORIE MASOVÉ KOMUNIKACE, Vyd. 2. Praha:
Portál, s.r.o., 2009. 640 s. ISBN 978-80-7367-574-5
MCCARTHY, Jerome ; PERREAULT, William D. Jr. ZÁKLADY MARKETINGU. Vyd.
1. PRAHA: Victoria Publishing ,1995. 511 s. ISBN 80-85605-29-5
McLUHAN, M. Jak rozumět médiím. 1.vyd. Praha: Odeon, 1991. 352 s. ISBN 80-
207-0296-2.
MEFFERT, Heribert. MARKETING MANAGEMENT. Praha:Grada Publishing, 1996.
552 s. ISBN 80-7169-329-4
MIČIENKA, Marek; JIRÁK, Jan. ZÁKLADY MEDIÁLNÍ VÝCHOVY. 1.vyd.
Praha: Portál, 2007.296 s.ISBN 978-80-7367-315-4.
POSPÍŠIL, Pavel. EFEKTIVNÍ PUBLIC RELATIONS A MEDIA RELATIONS.
Praha: Computer Press, 2002. ISBN 80-7226-823-6.
REIFOVÁ, Irena a kol. SLOVNÍK MEDIÁLNÍ KOMUNIKACE. Praha: Portál,
2004. 328 s. ISBN 80-7178-926-7.
SEDLÁČKOVÁ, Helena ; Buchta, Karel. STRATEGICKÁ ANALÝZA, 2.
PREPRACOVANÉ A DOPLNENÉ VYDANIE, Praha: C.H. Beck, 2006 121 s. ISBN 80-
7179-367-1
SCHELLMAN, Bernard; GAIDA, Peter; GLÄSER, Martin;, KEGEL, Thomas.
MÉDIA, Vyd.1. Praha: Europa-Sobotáles, 2004 482s. ISBN 80-86706-06-0
SCHULZ, Winfried. Analýza obsahu mediálních sdělení. Praha: Karolinum 2004.
ISBN 80-246-0827-8.
SOLOMON, Michael, R., MARSHALL, Greg, W., STUART, Elnora, W.
MARKETING
OČIMA SVĚTOVÝCH MARKETING MANAŽERŮ. Brno: Computer Press, 2006. 572 s.
ISBN 80-251-1273-X
SUBHAS C. Jain. MARKETING PLANNING & STRATEGY, Vyd 6. South-Western ,
2004. 643 s. ISBN : 075933871X
TICHÁ, Ivana, HRON, Jan. STRATEGICKÉ ŘÍZENÍ. Praha: PEF, ČZU v Praze, 2007.
238 s. ISBN 978-80-213-0922-7
TOMEK, Jan. ZÁKLADY STRATEGICKÉHO MARKETINGU. Plzeň: ZČU v Plzni,
1998. 307 s. ISBN 80-7082- 444-1
Předběžná náplň práce
Cieľom práce je zmapovať akým spôsobom dokážu vyžiť média vlastný nosič na
marketingovú a mediálnu stratégiu propagácie. Prostredníctvom prípadovej štúdie –
televízie Prima Cool ide o sledovanie jej ukotvenia v mediálnom prostredí cez
vlastný televízny kanál, ale aj príslušné kooperujúce kontaktné kanály, vytvorené
majiteľom stanice. Práca sa venuje jednotlivým teoretickým názorom z oblasti
marketingu a mediálnej stratégie, predovšetkým v aplikácii pre médiá. Detailne
analyzuje pojem stratégia a jej postavenie v rámci marketingu, jednotlivé formy
stratégie – myslenie, riadenie. Podrobne rozpracováva formy strategického riadenia.
Sleduje mediálnu stratégiu, ako jednu z foriem marketingu a najmä jej využiteľnosť
médiami vo vlastných médiách. Pre získanie objektívneho pohľadu na danú tému
práca prináša viacero známych metód. Odborné teórie sú konfrontované
prípadovou štúdiou televízie Prima Cool. V sledovanom objekte analyzuje
využiteľnosť vlastného mediálneho priestoru pre marketingové a mediálne stratégie.
Predmetom analýzy je cieľová skupina televízie, programová štruktúra,
komunikácia s percipientmi a upevňovanie povedomia o televíznej stanici na
českom mediálnom trhu. Predovšetkým ide o konfrontáciu teoretických znalosti
s konkrétnymi krokmi spoločnosti FTV Prima v rámci skúmanej problematiky.
Práca sleduje aplikáciu mediálnej stratégie v rámci prípravnej fázy, pred spustením
televízneho vysielania Prima Cool, jej kontinuitu a implementáciu v priebehu
vysielania. Prináša všetky doteraz známe vyhodnotenia a odozvy na mediálnom
trhu i medzi percipientmi.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
Aim of this thesis is to map how they can live on their own media carrier marketing
strategy and media promotions. Through case study - Prima Cool TV – I dissert on
the monitoring of its anchorage in the media environment through their own
television channel, but also the cooperating contact channels created by the
proprietor of the station. The thesis presents couple of theoretical insights from
marketing and media strategy, particularly in the application for the media. It
analyzes in detail the concept of strategy and position in the marketing, various
forms of strategy – thinking and management. It elaborates forms of strategic
management, monitors media strategy, as a form of marketing and the usefulness of
the media (media providers) in their own media in particular. To obtain an objective
view on the subject work brings several known methods. Expert theories are
confronted with (by) the Prima Cool TV case study. In this tracked subject the
thesis analyzes the usefulness of its own media space for marketing and media
strategies. The analysis subject is the TV audience, program structure,
communication with recipients and fostering awareness of the TV station in the
Czech media market. Above all it confronts theoretical knowledge to specific steps
of FTV Prima, in the frame of examined issue. The work follows the application of
media strategy in the preparatory phase, foregoing the start of TV Prima Cool's
broadcasting, its continuity and implementation during the broadcast. It includes all
the known assessment and responses of the media market and the recipients.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK