Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Školní vzdělávací programy uměleckých souborů
Název práce v češtině: Školní vzdělávací programy uměleckých souborů
Název v anglickém jazyce: Educational Programes for art Branches
Klíčová slova: Národní program rozvoje vzdělávání, Bílá kniha, Rámcový vzdělávací program, Školský zákon, Profil absolventa, Odborné kompetence, Klíčové kompetence, Školní vzdělávací program, Užitá malba, Technologie, Praktická cvičení.
Klíčová slova anglicky: National Program of the Development of Education, White Book, Framework educational program, School legislation, Graduate profile, Professional competence, Key competencies, School curriculum, Technology, Practical training.
Akademický rok vypsání: 2008/2009
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra pedagogiky (21-KPED)
Vedoucí / školitel: PhDr. Anežka Šubrová, DiS.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 15.10.2010
Datum zadání: 15.10.2010
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum potvrzení stud. oddělením: 07.08.2013
Datum a čas obhajoby: 02.09.2013 10:20
Datum odevzdání elektronické podoby:28.06.2013
Datum proběhlé obhajoby: 02.09.2013
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: doc. PhDr. Josef Valenta, CSc.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Práce bude zaměřena na vypracování prakticky vypracování prakticky využitelného vzdělávacího modulu školního vzdělávacího programu pro umělecké obory s výtvarným zaměřením.
Předběžná osnova:
Analýza Rámcových vzdělávacích programů pro umělecké obory s výtvarným zaměřením.
Analýza cílů národních a mezinárodních dokkumentů EU v kontextu celoživotního vzdělávání.
Návrh vzdělávacího modulu oboru "Užitá malba" s důrezem na integrování obsahu společenskovědního základu s prvky přírodovědně technického základu při výuce profilových předmětů s výtvarným zaměřením.
Návrhy základních učebních dokumentů, výběru témat a časové dotace.
Doporučené formy, metody a postupy vzdělávání.
Oblast motivace a hodnocení žáků.
Zpracování ukázkových výukových jednotek a ověření vybraných částí v praxi.
Seznam odborné literatury
1. Česká republika. Nový školský zákon. In: Sbírka zákonů Česká republika. Praha, 2004 [cit. 2013-06-11]. Dostupné z:http://aplikace.msmt.cz/Predpisy1/sb190-04.pdf

2. Evropská komise. Generální ředitelství pro vzdělání a kulturu. Vzdělávání a odborná příprava v Evropě: různé systémy, společné cíle do roku 2010. Praha: Ministerstvo školství mládeže a tělovýchovy, 2003. Další informace lze získat na adrese: http://europa.eu.int.

3. Komise Evropských společenství. Doporučení Evropského parlamentu a Rady o klíčových schopnostech pro celoživotní vzdělávání. Brusel, 10. 11. 2005.

4. Kompletní Školní vzdělávací plán pro obor vzdělávání Užitá malba, RVP 82-41-M/01. Valašské Meziříčí: Střední uměleckoprůmyslová škola sklářská Valašské Meziříčí, 1. 9. 2010. [cit. 2013-06-11] Z části dostupný z: http://www.sklarskaskola.cz/cz/kategorie/vzdelavaci-program--uzita-malba.aspx

5. Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy České republiky. Standard středoškolského odborného vzdělávání: Základní kurikulum středoškolského odborného vzdělávání. Praha: Vypracováno ve Výzkumném ústavu odborného vzdělávání ve spolupráci s pedagogickými pracovníky škol, pracovníky pedagogických institucí a zástupci sociálních partnerů. Schválilo Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy České republiky dne 18. listopadu 1997, č. j. 34 221/97-23 s platností od 1. ledna 1998.

6. Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy České republiky. Národní program rozvoje vzdělávání v České republice: Bílá kniha. Praha: Ústav pro informace ve vzdělávání - nakladatelství Tauris, 2001. ISBN 80-211-0372-8. Dostupné z:http://www.msmt.cz/dokumenty/bila-kniha-narodni-program-rozvoje-vzdelavani-v-ceske-republice-formuje-vladni-strategii-v-oblasti-vzdelavani-strategie-odrazi-celospolecenske-zajmy-a-dava-konkretni-podnety-k-praci-skol

7. MINISTERSTVO ŠKOLSTVÍ, MLÁDEŽE A TĚLOVÝCHOVY. MŠMT ČR [online]. 2006 - 2012 [cit. 2013-06-12]. Dostupné z: http://www.msmt.cz/vzdelavani

8. NAEP: Národní agentura pro Evropské vzdělávací programy.. Program celoživotního učení [online]. 2007 – 2013 [cit. 2013-06-12]. Dostupné z:http://www.naep.cz/index.php?a=view-project-folder&project_folder_id=62&

9. Národní ústav odborného vzdělávání. Národní ústav odborného vzdělávání [online]. 2008 [cit. 2013-06-11]. Dostupné z:www.nuov.cz

10. Přidružené školy UNESCO: Associated Schools Project Network. Přidružené školy UNESCO [online]. [cit. 2013-06-12]. Dostupné z:http://www.skoly-unesco.cz/

11. Rada Evropské komise. Vzdělávání a odborná příprava v inteligentní a udržitelné Evropě podporující začlenění. Úřední věstník Evropské unie, 2012/C 70/05.

12. Rada Evropské komise. Závěry Rady ze dne 12. května 2009 o strategickém rámci evropské spolupráce v oblasti vzdělávání a odborné přípravy („ET 2020“). Brusel: Rada Evropské unie, 2009.

13. Rámcový vzdělávací program pro obor vzdělání 82 – 41 – M/01 Užitá malba. Praha: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy, 6. 5. 2009, č. j. 9325/2009-23. [cit. 2013-06-11] Dostupné z:http://zpd.nuov.cz/RVP_3_vlna/RVP%208241M01%20Uzita%20malba.pdf

14. Rámcový vzdělávací program pro základní umělecké vzdělávání. 1. vydání. Praha: Výzkumný ústav pedagogický, 2010. 63 s. [cit. 2013-06-11]. Dostupné z:http://www.vuppraha.cz/wp-content/uploads/2009/12/PRM_RVPZUV_NAWEB.pdf. ISBN 978-80-87000-37-3.

15. Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. Praha: Výzkumný ústav pedagogický v Praze, 2007. 126 s. [cit. 2013-06-11]. Dostupné z:http://www.vuppraha.cz/wp-content/uploads/2009/12/RVPZV_2007-07.pdf

16. Střední uměleckoprůmyslová škola sklářská Valašské Meziříčí. SUPŠ SKLÁŘSKÁ VALAŠSKÉ MEZIŘÍČÍ. [online]. 2009 [cit. 2013-06-12]. Dostupné z:http://www.sklarskaskola.cz/cz/kategorie/uzita-malba.aspx

17. Základní pedagogické dokumenty pro střední odborné školy, 82-22-6 užitá malba. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, n. p., 1985. Vydalo: Ministerstvo školství Československé socialistické republiky, 10. července 1984 a MŠMT ČR, 17. 4. 1990 a dne 31. 5. 1991. Informace k danému textu: Po roce 1989 zůstalo v platnosti určité množství pedagogických dokumentů z dřívější doby. Nebylo je možné je doposud přepracovat. Ze všech platných dokumentů povinných i nepovinných všeobecně vzdělávacích i odborných se vyřazují části textu, které neodpovídají nové ústavě.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK