Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 390)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Opakující se stereotypy v časopisech pro mládež na začátku osmdesátých let a dnes - mediální obraz rodičů
Název práce v češtině: Opakující se stereotypy v časopisech pro mládež na začátku osmdesátých let a dnes - mediální obraz rodičů
Název v anglickém jazyce: Recurrent stereotypes in magazines for teenagers at the beginning of the eighties and today-the media image of parents
Klíčová slova: Stereotypy, dívčí časopisy, časopisy pro dospívající, Sedmička pionýrů, Bravo Girl, obsahová analýza
Klíčová slova anglicky: Stereotypes, magazines for girls, magazines for teens, Sedmička pionýrů, Bravo Girl, content analysis
Akademický rok vypsání: 2009/2010
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra mediálních studií (23-KMS)
Vedoucí / školitel: PhDr. Jana Čeňková, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 14.10.2010
Datum zadání: 19.05.2011
Datum a čas obhajoby: 15.06.2011 00:00
Místo konání obhajoby: FSV Praha
Datum odevzdání elektronické podoby:19.05.2011
Datum proběhlé obhajoby: 15.06.2011
Oponenti: Mgr. Štefan Švec, Ph.D.
 
 
 
Seznam odborné literatury
PICKERING, M. Stereotyping - The Politics of Representation. New York: Palgrave, 2001. Rozsáhlá práce věnovaná stereotypům. Kniha obsahuje kritické posouzení tohoto pojmu a jeho využití ve společenských vědách. Zabývá se také historickým vývojem steretypu.
LIPPMANN, W. Public Opinion. New York: 1965. Kniha mapující veřejné mínění v moderních podmínkách. Zaměřuje se na vliv médií na formování názorů. V analýze je použit koncept stereotypu. Kniha poprvé vyšla v roce 1922 a dodnes je hodnotnou pomůckou při studiu médií.
JIRÁK, J., KÖPPLOVÁ, B. Média a společnost. Praha : Portál, 2007. Stručný úvod do studia médií a mediální komunikace. Kniha určena zejména studentům sociálních věd. Výklad témat týkajících se médií, včetně příkladů. Poskytuje poznatky o fungování médií ve společnosti. Stereotypům je zde věnována jedna kapitola.
VÝROST, J., SLAMĚNÍK, I. Sociální psychologie. Praha: ISV, 1997. Kniha je určena především studentům psychologie a sociologie, ale také ostatních humanitních věd. Pojednává mimo jiné o sociálním chování a komunikaci. Jedna z kapitol je věnována masmédiím.
SCHULZ, W., HAGEN, L., SCHERER, H., REIFOVÁ, I. Analýza obsahu mediálních sdělení. Praha: Karolinum, 2004. Studijní text o dvou částech - teoretická, věnující se politické komunikaci a technice obsahové analýzy a praktická - konkrétní projekt. Teoretická část je vypracována německými autory. Projekt má za cíl ilustrovat na konkrétním problému postup při zpracovávání kvnatitativní analýzy.

Předběžná náplň práce
Cílem práce je nalezení opakujících se sterotypů v časopisech pro dospívající děti a zároveň srovnání rozdílných stereotypů. V práci bych se ráda zaměřila na stereotypy v zobrazení rodičů. Jako zástupce periodika ze starší doby jsem vybrala časopis Sedmička pionýrů z počátku 80. let, tedy z období normalizace. Časopis Bravo Girl by v mé práci měl zastoupit periodikum pro dospívající ze současné doby. Rodiče jsou pro děti nepochybně autoritou, v době dospívání ovšem dochází ke konfliktům. Zobrazení rodičů v časopisech, které tyto děti čtou, může částečně jejich vztah ovlivnit. Zajímavé bude srovnání stereotypů této doby, která je ve výchově v jistém smyslu uvolněnější, a doby, kdy jedním z hesel bylo - rodina je základ státu.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
The bachelor thesis “Repeating Stereotypes in Youth Magazines in Early 1980s and Today – Media Image of Parents” deals with a content analysis of two magazines, Sedmička pionýrů and Bravo Girl, focusing on the image of parents created by these magazines. The theoretical part explains the terms stereotype and media image and describes the content analysis method. It also deals with mental development of teenagers and the influence of the media. This part presents the results of several studies focused on the media preferences of teenagers. Finally it provides information about the history of the above magazines, their characteristics and a description of the individual sections. On the example of Sedmička pionýrů the thesis describes how political situation and changes in society affect the magazine’s form and content. The part devoted to the Bravo Girl magazine concentrates, among other things, on girls magazines in general, on the language they use and on their effect on young girls. The analytical part describes the processing of the content analysis and its results including charts and tables. It tries to answer the question whether the images of parents show stereotypes and whether these stereotypes repeat themselves over time.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK