Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 390)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Průzkum firemní kultury
Název práce v češtině: Průzkum firemní kultury
Název v anglickém jazyce: Organizational culture survey
Klíčová slova: firemní kultura, prvky firemní kultury, kulturní typologie, organizační výkonnost, změna firemní kultury, empirické šetření
Klíčová slova anglicky: organizational culture, organizational culture elements, cultural typologies, organizational efficiency, organizational culture change, empirical investigation
Akademický rok vypsání: 2009/2010
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra andragogiky a personálního řízení (21-KANPR)
Vedoucí / školitel: PhDr. Michaela Tureckiová, MBA, CSc.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 06.10.2010
Datum zadání: 06.10.2010
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum a čas obhajoby: 07.09.2011 09:45
Datum odevzdání elektronické podoby:30.06.2011
Datum proběhlé obhajoby: 07.09.2011
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: PhDr. Jiří Reichel, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Hlavním motivem této práce je problematika firemní kultury, je zde nastíněn její vývoj a význam pro fungování organizace. Práce se dále věnuje se jednotlivým složkám firemní kultury a představuje některé koncepty typologií, které slouží k jejich diagnostice. V dalších částech hledá souvislosti mezi firemní kulturou a výkonností organizace, zabývá se procesem změny firemní kultury a snaží se popsat postup úspěšné realizace těchto změn. Cílem této práce je využít teoretických znalostí problematiky, konfrontovat je s realitou prostřednictvím empirického šetření v konkrétním podniku a informovat o závěrech tohoto šetření.
Seznam odborné literatury
ARMSTRONG, Michael. Řízení lidských zdrojů. – Nejnovější trendy a postupy. 10. vyd. Praha: Grada Publishing, 2007. ISBN 978-80-247-1407-3

ARMSTRONG, Michael. Personální management. Praha: Grada Publishing, 1999. ISBN 80-7169-614-5

ARMSTRONG, Michael. STEPHENS, Tina. Management a leadership. 1. vyd. Praha: Grada publishing, 2005. ISBN 978-80-247-2177-4

BĚLOHLÁVEK, František. Organizační chování. Olomouc: Rubico, 1996. ISBN 80-85839-09-1

BLÁHA, Jiří. MATECIUC, Aleš. KAŇÁKOVÁ Zdeňka. Personalistika pro malé a střední firmy, 1. vyd. Brno: CP Books, 2005. ISBN 80-251-0374-9

BROOKS, Ian. Firemní kultura. Brno: Computer press, 2003. ISBN 80-7226-763-9

ČAKRT, Michal. Typologie osobnosti, Praha: Management Press, 2004. ISBN 80-7261-112-7

DĚDINA, Jiří. CEJTHAMR, Václav. Management a organizační chování. Praha: Grada Publishing, 2005. ISBN 80-247-1300-4

DĚDINA, Jiří. ODCHÁZEL, Jiří. Management a moderní organizování firmy. Praha: Grada Publishing, 2007. ISBN 978-80-247-2149-1

GIDDENS, Anthony. Sociologie. 1. vyd. Praha: Argo, 1999. ISBN 80-7203-124-4

HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum. Základní metody a aplikace. 1. vyd. Praha: Portál, 2005. ISBN 80-7367-040-2

HOFSTEDE, Geert. Kultury a organizace: software lidské mysli: spolupráce mezi kulturami a její důležitost pro přežití. Praha: Universita Karlova Praha, Filosofická fakulta, 1999. ISBN 80-85899-72-8

LUKÁŠOVÁ, Růžena. NOVÝ, Ivan a kol. Organizační kultura. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2004. ISBN 80-247-0648-2

NAKONEČNÝ, Milan. Sociální psychologie. Rozšířené a přepracované vydání. 2. přeprac. vyd. Praha: Academia, 2009. ISBN 978-80-200-1679-9

PLACHETKA, Jiří. Velký slovník citátů a přísloví. Praha: Academia, 1996. ISBN 80-200-1132-3

REICHEL, Jiří. Kapitoly metodologie sociálních výzkumů. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2009. ISBN 978-80-247-3006-6

SCHEIN, Edgar. H. Organizational culture and leadership. 3rd ed. San Francisco (CA): Wiley, 2004. ISBN 0-7879-7597-4

SOUKUP, Václav. Přehled antropologických teorií kultury. 1. vyd. Praha: Portál, 2000. ISBN 80-7178-328-5

TURECKIOVÁ, Michaela. Řízení a rozvoj lidí ve firmách. Praha: Grada Publishing 2004. ISBN 80-247-0405-6

VEBER, Jaromír & kol. Management: základy, moderní manažerské přístupy, výkonnost a prosperita. 2. aktualiz. vydání. Praha: Management Press, 2009 ISBN 978-80-7261-200-0

WINES, William. HAMILTON, J. Journal of Business Ethics [online]. October 2009, Vol. 89, Issue 3, p. 433-447. Dostupné z WWW: <http://web.ebscohost.com/ehost/results?sid=05927c3e-e13b-41a5-808f-97ca861a089e%40sessionmgr15&vid=2&hid=17&bquery=(the+power+of+stories)&bdata=JmRiPWJ0aCZsYW5nPWNzJnR5cGU9MCZzaXRlPWVob3N0LWxpdmU%3d>
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK