Průzkum firemní kultury
Název práce v češtině: | Průzkum firemní kultury |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Organizational culture survey |
Klíčová slova: | firemní kultura, prvky firemní kultury, kulturní typologie, organizační výkonnost, změna firemní kultury, empirické šetření |
Klíčová slova anglicky: | organizational culture, organizational culture elements, cultural typologies, organizational efficiency, organizational culture change, empirical investigation |
Akademický rok vypsání: | 2009/2010 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra andragogiky a personálního řízení (21-KANPR) |
Vedoucí / školitel: | PhDr. Michaela Tureckiová, MBA, CSc. |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 06.10.2010 |
Datum zadání: | 06.10.2010 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum a čas obhajoby: | 07.09.2011 09:45 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 30.06.2011 |
Datum proběhlé obhajoby: | 07.09.2011 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | PhDr. Jiří Reichel, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Hlavním motivem této práce je problematika firemní kultury, je zde nastíněn její vývoj a význam pro fungování organizace. Práce se dále věnuje se jednotlivým složkám firemní kultury a představuje některé koncepty typologií, které slouží k jejich diagnostice. V dalších částech hledá souvislosti mezi firemní kulturou a výkonností organizace, zabývá se procesem změny firemní kultury a snaží se popsat postup úspěšné realizace těchto změn. Cílem této práce je využít teoretických znalostí problematiky, konfrontovat je s realitou prostřednictvím empirického šetření v konkrétním podniku a informovat o závěrech tohoto šetření. |
Seznam odborné literatury |
ARMSTRONG, Michael. Řízení lidských zdrojů. – Nejnovější trendy a postupy. 10. vyd. Praha: Grada Publishing, 2007. ISBN 978-80-247-1407-3
ARMSTRONG, Michael. Personální management. Praha: Grada Publishing, 1999. ISBN 80-7169-614-5 ARMSTRONG, Michael. STEPHENS, Tina. Management a leadership. 1. vyd. Praha: Grada publishing, 2005. ISBN 978-80-247-2177-4 BĚLOHLÁVEK, František. Organizační chování. Olomouc: Rubico, 1996. ISBN 80-85839-09-1 BLÁHA, Jiří. MATECIUC, Aleš. KAŇÁKOVÁ Zdeňka. Personalistika pro malé a střední firmy, 1. vyd. Brno: CP Books, 2005. ISBN 80-251-0374-9 BROOKS, Ian. Firemní kultura. Brno: Computer press, 2003. ISBN 80-7226-763-9 ČAKRT, Michal. Typologie osobnosti, Praha: Management Press, 2004. ISBN 80-7261-112-7 DĚDINA, Jiří. CEJTHAMR, Václav. Management a organizační chování. Praha: Grada Publishing, 2005. ISBN 80-247-1300-4 DĚDINA, Jiří. ODCHÁZEL, Jiří. Management a moderní organizování firmy. Praha: Grada Publishing, 2007. ISBN 978-80-247-2149-1 GIDDENS, Anthony. Sociologie. 1. vyd. Praha: Argo, 1999. ISBN 80-7203-124-4 HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum. Základní metody a aplikace. 1. vyd. Praha: Portál, 2005. ISBN 80-7367-040-2 HOFSTEDE, Geert. Kultury a organizace: software lidské mysli: spolupráce mezi kulturami a její důležitost pro přežití. Praha: Universita Karlova Praha, Filosofická fakulta, 1999. ISBN 80-85899-72-8 LUKÁŠOVÁ, Růžena. NOVÝ, Ivan a kol. Organizační kultura. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2004. ISBN 80-247-0648-2 NAKONEČNÝ, Milan. Sociální psychologie. Rozšířené a přepracované vydání. 2. přeprac. vyd. Praha: Academia, 2009. ISBN 978-80-200-1679-9 PLACHETKA, Jiří. Velký slovník citátů a přísloví. Praha: Academia, 1996. ISBN 80-200-1132-3 REICHEL, Jiří. Kapitoly metodologie sociálních výzkumů. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2009. ISBN 978-80-247-3006-6 SCHEIN, Edgar. H. Organizational culture and leadership. 3rd ed. San Francisco (CA): Wiley, 2004. ISBN 0-7879-7597-4 SOUKUP, Václav. Přehled antropologických teorií kultury. 1. vyd. Praha: Portál, 2000. ISBN 80-7178-328-5 TURECKIOVÁ, Michaela. Řízení a rozvoj lidí ve firmách. Praha: Grada Publishing 2004. ISBN 80-247-0405-6 VEBER, Jaromír & kol. Management: základy, moderní manažerské přístupy, výkonnost a prosperita. 2. aktualiz. vydání. Praha: Management Press, 2009 ISBN 978-80-7261-200-0 WINES, William. HAMILTON, J. Journal of Business Ethics [online]. October 2009, Vol. 89, Issue 3, p. 433-447. Dostupné z WWW: <http://web.ebscohost.com/ehost/results?sid=05927c3e-e13b-41a5-808f-97ca861a089e%40sessionmgr15&vid=2&hid=17&bquery=(the+power+of+stories)&bdata=JmRiPWJ0aCZsYW5nPWNzJnR5cGU9MCZzaXRlPWVob3N0LWxpdmU%3d> |