Sociální dovednosti učitele a možnosti jejich rozvíjení
Název práce v češtině: | Sociální dovednosti učitele a možnosti jejich rozvíjení |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Social skills of teachers and possibilities of their development |
Klíčová slova: | začínající učitel, sociální dovednosti, videotrénink interakcí |
Klíčová slova anglicky: | beginning teacher, social skills, videotraining of interactions |
Akademický rok vypsání: | 2008/2009 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra psychologie (21-KPS) |
Vedoucí / školitel: | PhDr. Eva Šírová, Ph.D. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 12.10.2010 |
Datum zadání: | 12.10.2010 |
Schválení administrátorem: | zatím neschvalováno |
Datum a čas obhajoby: | 24.05.2011 11:15 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 18.04.2011 |
Datum proběhlé obhajoby: | 24.05.2011 |
Odevzdaná/finalizovaná: | odevzdaná studentem a finalizovaná |
Oponenti: | PhDr. Iva Štětovská, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Téma je zaměřeno na problematiku sociálních dovedností učitele v širším rámci pedagogické a sociální psychologie. Projekt se bude zabývat podrobnou analýzou interakce a komunikace ve škole, osobnosti učitele a jeho dovednostmi, které pomáhají rozvíjet vztah učitele a žáka, studenta a vztahy k učivu. Do projektu by měla být zahrnuta analýza dnešního stavu pre- i post-graduálního vzdělávání učitelů v této oblasti. Diplomový úkol bude vycházet ze současné úrovně poznání oboru a jeho metodologie s ohledem na zahraniční i tuzemské odborné prameny. Bude respektovat fakultní předpisy pro zpracování diplomových prací a v práci s účastníky empirické studie bude respektovat zásady etiky psychologa. |
Seznam odborné literatury |
Čáp, J.: Vybrané kapitoly z pedagogické psychologie. Praha, SPN 1971.
Čáp, J.: Psychologie výchovy a vyučování. Praha, Karolinum 1993. Čáp, J.: Psychologie pro učitele. Praha, Portál 2001. Gillernová, I., Hermochová, S., Šubrt, R.: Sociální dovednosti učitele. Praha, SPN 1990. Hansen, D. J. (ed.): Social-Skills Assessment and Intervention With Children and Adolescents. Behavior Modification, 17 (3), 227-366, 1993. Kyriacou, Ch.: Klíčové dovednosti učitele. Praha, Portál 1996. Mareš, J.: Nové pohledy na vztah mezi učitelem a žáky. In Vedení školy (D 2.3, s. 1-45). Praha, Raabe 2002. Sternberg, R. J., Williams, W. M.: Educational Psychology. Boston, Allyn and Bacon 2002. Švec, V.: Klíčové dovednosti ve vyučování a výcviku. Brno, Masarykova univerzita v Brně 1998. Švec, V.: Pedagogická příprava budoucích učitelů: problémy a inspirace. Brno, Paido 1999. |