Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 381)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Sociální dovednosti učitele a možnosti jejich rozvíjení
Název práce v češtině: Sociální dovednosti učitele a možnosti jejich rozvíjení
Název v anglickém jazyce: Social skills of teachers and possibilities of their development
Klíčová slova: začínající učitel, sociální dovednosti, videotrénink interakcí
Klíčová slova anglicky: beginning teacher, social skills, videotraining of interactions
Akademický rok vypsání: 2008/2009
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra psychologie (21-KPS)
Vedoucí / školitel: PhDr. Eva Šírová, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 12.10.2010
Datum zadání: 12.10.2010
Schválení administrátorem: zatím neschvalováno
Datum a čas obhajoby: 24.05.2011 11:15
Datum odevzdání elektronické podoby:18.04.2011
Datum proběhlé obhajoby: 24.05.2011
Odevzdaná/finalizovaná: odevzdaná studentem a finalizovaná
Oponenti: PhDr. Iva Štětovská, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Téma je zaměřeno na problematiku sociálních dovedností učitele v širším rámci pedagogické a sociální psychologie. Projekt se bude zabývat podrobnou analýzou interakce a komunikace ve škole, osobnosti učitele a jeho dovednostmi, které pomáhají rozvíjet vztah učitele a žáka, studenta a vztahy k učivu. Do projektu by měla být zahrnuta analýza dnešního stavu pre- i post-graduálního vzdělávání učitelů v této oblasti. Diplomový úkol bude vycházet ze současné úrovně poznání oboru a jeho metodologie s ohledem na zahraniční i tuzemské odborné prameny. Bude respektovat fakultní předpisy pro zpracování diplomových prací a v práci s účastníky empirické studie bude respektovat zásady etiky psychologa.
Seznam odborné literatury
Čáp, J.: Vybrané kapitoly z pedagogické psychologie. Praha, SPN 1971.
Čáp, J.: Psychologie výchovy a vyučování. Praha, Karolinum 1993.
Čáp, J.: Psychologie pro učitele. Praha, Portál 2001.
Gillernová, I., Hermochová, S., Šubrt, R.: Sociální dovednosti učitele. Praha, SPN 1990.
Hansen, D. J. (ed.): Social-Skills Assessment and Intervention With Children and Adolescents. Behavior Modification, 17 (3), 227-366, 1993.
Kyriacou, Ch.: Klíčové dovednosti učitele. Praha, Portál 1996.
Mareš, J.: Nové pohledy na vztah mezi učitelem a žáky. In Vedení školy (D 2.3, s. 1-45). Praha, Raabe 2002.
Sternberg, R. J., Williams, W. M.: Educational Psychology. Boston, Allyn and Bacon 2002.
Švec, V.: Klíčové dovednosti ve vyučování a výcviku. Brno, Masarykova univerzita v Brně 1998.
Švec, V.: Pedagogická příprava budoucích učitelů: problémy a inspirace. Brno, Paido 1999.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK