Implicitní metodou hodnocení myslíme clickstream neboli to, že uživatel k danému výrobku přidá svoje hodnocení jak se mu daný výrobek zamlouvá. Uživatele budou hodnotit výrobek například číslem od 0 do 20, hodnocení bude prováděno statistickými metodami (např. u každého výrobku z dané kategorie bude spočítán aritmetický průměr z jeho hodnocení a podle těchto průměrů budou výrobky v dané kategorii při vypisování seřazeny od výrobku s nejlepším hodnocením po nejhůře ohodnocené). Pomocí váženého průměru budou vypsány nejlépe ohodnocené výrobky v celém obchodě. Vytvořenou zpětnou vazbou tím získává výrobce informaci o zájmu o jeho výrobky na trhu a zároveň distributor (administrator) může přesouvat v rámci internetové obchodu výrobky na lepší pozice. Nedílmnou součástí práce je implementace.
Seznam odborné literatury
http://php.net/
http://dev.mysql.com/doc/
Branislav Václav. Modely uživatelských preferencí v prostředí webových obchodů,diplomová práce MFF UK Praha 2010
Předběžná náplň práce
Cílem této práce bude vytvoření internetového obchodu (v doméně zdravotnické ale přenesitelný), kde bude pro zjištění uživatelských preferencí použita implicitní metoda hodnocení. Za pomoci této metody se bude pro každou kategorii výrobků vracet uživateli výrobky nejvíce preferované.