Sebepojetí žákyň a žáků 2. stupně ZŠ a jejich představy o genderových rolích
Název práce v češtině: | Sebepojetí žákyň a žáků 2. stupně ZŠ a jejich představy o genderových rolích |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Self-conception and concepts of gender roles in adolescence |
Akademický rok vypsání: | 2009/2010 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra psychologie (41-KPSY) |
Vedoucí / školitel: | doc. PhDr. Irena Smetáčková, Ph.D. |
Řešitel: |
Zásady pro vypracování |
Práce se bude skládat ze dvou dotazníků (jeden na sebepojetí, druhý na genderové role) a z teoretické části.
Cíl je zjistit, jak spolu sebepojetí a představy o genderových rolích souvisí v oblastech jako je domácnost, profese, škola, volný čas apod. |
Seznam odborné literatury |
Bačová, V.: Identita v sociální psychologii (in Výrost, Slaměník: Sociální psychologie)
Blatný, M.: Sebepojetí (in Blatný, Plháková: Temperament, inteligence, sebepojetí) Janošová, P.: Dívčí a chlapecká identita Janošová, P.: Vývoj genderové identity a role u dětí školního věku Karsten, H.: Ženy ? muži Macek, P.: Sebesystém, vztah k vlastnímu já (in Výrost, Slaměník: Sociální psychologie) Marešová, H.: Škola a genderové role Vágnerová, M.: Psychologie školního dítěte |