Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Postoje žáků rozvíjené výukou zeměpisu
Název práce v češtině: Postoje žáků rozvíjené výukou zeměpisu
Název v anglickém jazyce: The Attitudes Formed by Geographical Education
Klíčová slova: postoje, hodnocení, kurikulum, sémantický diferenciál, Česko
Klíčová slova anglicky: attitude, value, curriculum, semantic differential, Czechia
Akademický rok vypsání: 2009/2010
Typ práce: bakalářská práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra sociální geografie a regionálního rozvoje (31-340)
Vedoucí / školitel: doc. RNDr. Dana Řezníčková, Ph.D.
Řešitel: skrytý - zadáno vedoucím/školitelem
Datum přihlášení: 18.01.2010
Datum zadání: 18.01.2010
Datum odevzdání elektronické podoby:16.11.2010
Datum proběhlé obhajoby: 17.09.2010
Oponenti: RNDr. Martin Hanus, Ph.D.
 
 
 
Předběžná náplň práce
ABSTRAKT
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou žákovských postojů, která je na pomezí pedagogiky, sociologie, psychologie a oborových didaktik. Hlavním cílem práce bylo přiblížit problematiku postojů, poukázat na úroveň jejich zpracování
ve vzdělávacích dokumentech, na základě analýzy navrhnout přehled postojů, představit metody měření a komentovat vybrané případové studie. Těmto cílům odpovídá obsah, struktura i metodika práce.
První část vymezuje na základě dostupné odborné literatury klíčové pojmy. Následuje analýza kurikulárních dokumentů Česka a vybraných států z pohledu rozpracovanosti a konkretizace postojů v nich. Na základě analýzy kurikul je předkládán návrh, na které postoje by se měla výuka zeměpisu v Česku soustředit. V páté kapitole jsou nastíněny metody měření postojů, které lze využít pro plánovaný výzkum a následně jsou v kapitole šesté uvedeny příklady studií a výzkumů zaměřených na zjišťování postojů s využitím zmiňovaných metod. V závěru je snaha posoudit stav a míru rozpracovanosti postojů v současném českém školství a nastínit plánované šetření týkajících se žákovských postojů.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK