skrytý - zadáno vedoucím/školitelem, čeká na schválení garantem
Datum přihlášení:
13.01.2010
Datum zadání:
11.08.2011
Datum odevzdání elektronické podoby:
22.08.2011
Datum proběhlé obhajoby:
08.09.2011
Oponenti:
RNDr. Ludvík Kopačka, CSc.
Předběžná náplň práce
Cílem předložené bakalářské práce je zmapovat nejvýznamnější geografické dopady transformace průmyslu na území správního obvodu obce s rozšířenou působností Mladá Boleslav po roce 1989. Mladoboleslavsko je jeden z mála přirozeně vzniklých a vyvíjejících se průmyslových klastrů v Česku se specifickou velikostní i odvětvovou strukturou hospodářství (superdominance Škoda Auto) a masivním přílivem PZI. V Mladé Boleslavi neměla restrukturalizace průmyslu příliš velké dopady na fyzickou ani funkční strukturu města. Dominantními funkcemi města zůstaly funkce obytná a průmyslová, případně obslužná. V mikroregionální měřítku došlo díky rostoucí životní úrovni k rozsáhlé rezidenční suburbanizaci. Nejvýznamnější změnou geografické struktury města Mladá Boleslav byla výstavba nových průmyslových zón na periferiích města a v katastru přiléhajících obcí a s tím spojená modernizace technické infrastruktury a nárůst silniční dopravy. Mladá Boleslav v průběhu více než dvacetileté transformace průmyslu po roce 1989 nejen zachovala, ale dále posílila výraznou funkční specializaci na automobilový průmysl.
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce
The aim of the presented thesis is to map the most significant impal of the geographical transformation of industry in the administrative district of a municipality with extended powers Mladá Boleslav after 1989. The Mladá Boleslav region is one of the few naturely originated and developed industrial clusters in the Czech Republic with a specific size and sectoral structure of economy (super-dominance of Škoda Auto) and a massive influx of FDI. The restructuring of the industry in Mladá Boleslav did not have much impact on the physical or functional structure of the city. The residential, industrial and eventually service functions of the city remain dominant. In the microregional scale the increasing living standards have made possible a large residential suburbanisation. The most significant change in the geographical structure of Mlada Boleslav was the construction of new industrial zones on the outskirts of the city and on the adjacent communities and the associated technical infrastructure modernization and growth of road transportation. Mlada Boleslav in the course of more than twenty years of industry transformation after 1989 not only maintained but also strengthened the distinct functional specialization in the automotive industry.