Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 390)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Studenti se specifickými poruchami učení a chování na středních školách
Název práce v češtině: Studenti se specifickými poruchami učení a chování na středních školách
Název v anglickém jazyce: Students with leagning disabilities and behavioral problems
at secondary education
Klíčová slova: Dyslexie, specifické obtíže, vzdělávání, studenti, učitelé, speciální péče, individuální vzdělávací plán
Klíčová slova anglicky: Dyslexia, specific difficulties, education, students, teachers, special care, individual education plan
Akademický rok vypsání: 2009/2010
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: HTF - Katedra psychosociálních věd a etiky (28-07)
Vedoucí / školitel: doc. PaedDr. Olga Zelinková, CSc.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 11.01.2010
Datum zadání: 11.01.2010
Datum a čas obhajoby: 14.09.2012 00:00
Datum odevzdání elektronické podoby:25.06.2012
Datum proběhlé obhajoby: 14.09.2012
Oponenti: prof. PhDr. Beáta Krahulcová, CSc.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Autorka přiblíží problematiku studentů se specifickými poruchami učení a chování na střednách školách. Detailně popíše sekundární symptomy dylexie. Na základě individuálních rozhovorů se studenty a učitely vyvrátí nebo potvrdí předem stanovené hypotézy. V závěru práce autoarka nabídne doporučení pro učitelskou praxi.
Seznam odborné literatury
Bartlett, D. a Moody, S. (2004). Dyslexia in the Workplace. London: Wiley-Blackwell. ISBN 186156-172-5.
Reid, Gavin. (1998) Dyslexia a practitioners handbook. Sussex: Wiley. ISBN0-471-97391-2.
Cimlerová, P., Pokorná, D. (1998). K problematice diagnostiky specifických poruch učení u dospívajících. In A. Kucharská a kolektiv, Sborník Specifické poruchy učení a chování 1997–98 (s. 50–53). Praha: Portál.ISBN 80-7178-244-0.
Knight,Joan, R. (1997). Adults with dyslexia. The International Dyslexia Association. ISBN 0-89214-014-3.
Krejčová, L. (2010). Dospělí s dyslexií. Psychologie pro praxi. Roč. XLV, 1–2/2010, (s. 45–55). ISSN 1803-8670.
Liz Du Pré, Dorothy Gilroy a Tim Miles. (2008). Dyslexia at college. Cornwall: Routledge. ISBN 978-0-415-40417-4.
Matějček, Zdeněk a Vágnerová, Marie. (2006). Sociální aspekty dyslexie. Praha: Nakladatelství Karolinum. ISBN 80-246-1173-2.
Pokorná, Věra. (2010). Vývojové poruchy učení v dětství a v dospělosti. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-773-2
Schupack, H. a Wilson, B. (1997). Reading, Writing and Spelling: The Multisensory Structured language Approach. Baltimore: The International Dyslexia Association. ISBN 89214-013-5.
Wilkins, Angela. (1998). Basic facts about dyslexia. Baltimore: The International Dyslexia Association. ISBN 0-89214-017-8.
Zelinková, O. (2003). Poruchy učení. Praha: Portál. ISBN 80-7178-800-7.
Zelinková, O. (2006). Cizí jazyky a specifické poruchy učení. Havlíčkův Brod: Tobiáš. ISBN 80-7311-022-9.
Zákon č. 472/2011 Sb.
Zákon č. 147/2011 Sb.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK