Studenti se specifickými poruchami učení a chování na středních školách
Název práce v češtině: | Studenti se specifickými poruchami učení a chování na středních školách |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Students with leagning disabilities and behavioral problems at secondary education |
Klíčová slova: | Dyslexie, specifické obtíže, vzdělávání, studenti, učitelé, speciální péče, individuální vzdělávací plán |
Klíčová slova anglicky: | Dyslexia, specific difficulties, education, students, teachers, special care, individual education plan |
Akademický rok vypsání: | 2009/2010 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | HTF - Katedra psychosociálních věd a etiky (28-07) |
Vedoucí / školitel: | doc. PaedDr. Olga Zelinková, CSc. |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 11.01.2010 |
Datum zadání: | 11.01.2010 |
Datum a čas obhajoby: | 14.09.2012 00:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 25.06.2012 |
Datum proběhlé obhajoby: | 14.09.2012 |
Oponenti: | prof. PhDr. Beáta Krahulcová, CSc. |
Zásady pro vypracování |
Autorka přiblíží problematiku studentů se specifickými poruchami učení a chování na střednách školách. Detailně popíše sekundární symptomy dylexie. Na základě individuálních rozhovorů se studenty a učitely vyvrátí nebo potvrdí předem stanovené hypotézy. V závěru práce autoarka nabídne doporučení pro učitelskou praxi. |
Seznam odborné literatury |
Bartlett, D. a Moody, S. (2004). Dyslexia in the Workplace. London: Wiley-Blackwell. ISBN 186156-172-5.
Reid, Gavin. (1998) Dyslexia a practitioners handbook. Sussex: Wiley. ISBN0-471-97391-2. Cimlerová, P., Pokorná, D. (1998). K problematice diagnostiky specifických poruch učení u dospívajících. In A. Kucharská a kolektiv, Sborník Specifické poruchy učení a chování 1997–98 (s. 50–53). Praha: Portál.ISBN 80-7178-244-0. Knight,Joan, R. (1997). Adults with dyslexia. The International Dyslexia Association. ISBN 0-89214-014-3. Krejčová, L. (2010). Dospělí s dyslexií. Psychologie pro praxi. Roč. XLV, 1–2/2010, (s. 45–55). ISSN 1803-8670. Liz Du Pré, Dorothy Gilroy a Tim Miles. (2008). Dyslexia at college. Cornwall: Routledge. ISBN 978-0-415-40417-4. Matějček, Zdeněk a Vágnerová, Marie. (2006). Sociální aspekty dyslexie. Praha: Nakladatelství Karolinum. ISBN 80-246-1173-2. Pokorná, Věra. (2010). Vývojové poruchy učení v dětství a v dospělosti. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-773-2 Schupack, H. a Wilson, B. (1997). Reading, Writing and Spelling: The Multisensory Structured language Approach. Baltimore: The International Dyslexia Association. ISBN 89214-013-5. Wilkins, Angela. (1998). Basic facts about dyslexia. Baltimore: The International Dyslexia Association. ISBN 0-89214-017-8. Zelinková, O. (2003). Poruchy učení. Praha: Portál. ISBN 80-7178-800-7. Zelinková, O. (2006). Cizí jazyky a specifické poruchy učení. Havlíčkův Brod: Tobiáš. ISBN 80-7311-022-9. Zákon č. 472/2011 Sb. Zákon č. 147/2011 Sb. |