Editor implicitních ploch
Název práce v češtině: | Editor implicitních ploch |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Implicit surface editor |
Akademický rok vypsání: | 2008/2009 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra softwaru a výuky informatiky (32-KSVI) |
Vedoucí / školitel: | RNDr. Josef Pelikán |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 11.05.2009 |
Datum zadání: | 11.05.2009 |
Datum a čas obhajoby: | 22.06.2009 00:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 22.06.2009 |
Datum proběhlé obhajoby: | 22.06.2009 |
Oponenti: | RNDr. Jan Horáček, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Prostudovat literaturu o implicitních plochách a jejich využití v oboru 3D modelování.
Zaměřit se na "free-form" plochy používající koncept obecného generátoru a spojování jednotlivých elementů do větších celků. Navrhnout systém pohodlné interaktivní editace takových ploch uživatelem a implementovat jednoduchý editor jako přenositelnou GUI aplikaci. Snažit se o vytvoření otevřeného systému, který půjde později rozšiřovat pomocí tzv. pluginů (nové generátory). Pro interaktivní GUI a rychlé zobrazování je vhodné použít externí knihovny (např. OpenGL), jako programovací jazyk se hodí některý z lehce portovatelných (C#, Java). Hotovou aplikaci je potřeba dobře zdokumentovat a podrobně popsat všechny netriviální použité algoritmy a datové struktury. |
Seznam odborné literatury |
- Žára a spol.: Moderní počítačové grafika
- Bloomenthal, Bajaj: Introduction to Implicit Surfaces, Morgan Kaufman, 1997 |