Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Uživatelské preference v prostředí webovských služeb
Název práce v češtině: Uživatelské preference v prostředí webovských služeb
Název v anglickém jazyce: User preferences in web service environment
Akademický rok vypsání: 2010/2011
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce:
Ústav: Katedra softwarového inženýrství (32-KSI)
Vedoucí / školitel: prof. RNDr. Peter Vojtáš, DrSc.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 09.04.2009
Datum zadání: 09.04.2011
Datum potvrzení stud. oddělením: 03.10.2011
Zásady pro vypracování
Prvotním cílem diplomové práce bude získat přehled v široké oblasti uživatelských preferencí v prostředí webovských obchodů a webovských služeb. Řešitel implementuje framework použitelný pro webové obchody aslužby, který bude schopen vytvořit individuální profil a také skupiny uživatelů podle jejich preferencí. Framework by měl umožnit lidský přístup i strojový. Uživatele v těchto skupinách budou spojovat jejich společné preference při výběru (různých typů) zboží. Při vyhledávání zboží jim poté bude prioritně nabídnuto zboží, které odpovídá jejich preferencím. Řešení by mělo být založeno na standardech pro webovské služby.
Seznam odborné literatury
http://www.w3.org/2002/ws/

Horváth T., Vojtáš Peter: Induction of Fuzzy and Annotated Logic Programs, in Lecture Notes In Computer Science, No. 4455, ILP06 - Revised Selected papers on Inductive Logic Programming, Springer Verlag, pp. 260-274, 2007

Eckhardt Alan, Pokorný J., Vojtáš Peter: A system recommending top-k objects for multiple users preferences, in IEEE Fuzzy systems, 2007 IEEE Conference on Fuzzy Systems, IEEE, pp. 1101-1106, 2007

User Profiling in Personal information agents (2005) Daniela Godoy, et al. http://citeseer.ist.psu.edu/godoy05user.html

Bude upřesňováno
Předběžná náplň práce
Dnešní webové obchody a služby obvykle disponují pouze možností řazení podle jedné uživatelské preference vzestupně či sestupně. Je-li uživatelova preference například střední cena, nebo pokud má více preferencí, které mají různou váhu, nemá možnost vyhledávání v tomto smyslu nijak ovlivnit.

Tato práce má za cíl nejen umožnit uživateli tento dotaz zadat, ale také použít metody učení, aby mu aplikace sama dané nastavení nabídla individuálně a-nebo po jeho zařazení do některé z uživatelských skupin.
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK