Témata prací (Výběr práce)Témata prací (Výběr práce)(verze: 368)
Detail práce
   Přihlásit přes CAS
Modely uživatelských preferencí v prostředí webovských obchodů
Název práce v češtině: Modely uživatelských preferencí v prostředí webovských obchodů
Název v anglickém jazyce: Models of user preferences in e-shop environment
Akademický rok vypsání: 2009/2010
Typ práce: diplomová práce
Jazyk práce: čeština
Ústav: Katedra softwarového inženýrství (32-KSI)
Vedoucí / školitel: prof. RNDr. Peter Vojtáš, DrSc.
Řešitel: skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd.
Datum přihlášení: 30.10.2009
Datum zadání: 30.10.2009
Datum a čas obhajoby: 02.02.2010 00:00
Datum odevzdání elektronické podoby:02.02.2010
Datum proběhlé obhajoby: 02.02.2010
Oponenti: RNDr. Matúš Ondreička, Ph.D.
 
 
 
Zásady pro vypracování
Prvotním cílem diplomové práce bude získat přehled v široké oblasti uživatelských preferencí v prostředí webovských obchodů. Řešitel implementuje framework pro práci s uživatelskými preferencemi v prostředí webovských obchodů. Jako ukázku si vybere model, jednu metodu učení a zobrazování výsledků a otestuje na nalezených benchmarcích nebo testovacích datech. Součástí práce jsou praktické experimenty. Nedílnou součástí práce je i sběr dat.
Seznam odborné literatury
T. Horváth, P. Vojtáš: Efficient induction for Monotone Graded Classifciation. Porto, Portugal, 2004.
T. Horváth, P. Vojtáš: Fuzzy induction via generalized annotated programs. Dortmund, Germany, 2004.
Daniela Godoy, et al. User Profiling in Personal information agents (2005) http://citeseer.ist.psu.edu/godoy05user.html
Bude upřesňováno
Předběžná náplň práce
Prvotním cílem diplomové práce bude získat přehled v široké oblasti uživatelských preferencí v prostředí webovských obchodů. Tato problematika se dělí na několik oblastí, mimo jiné na modely preferencí, vizualizace preferencí, vyhledávání s preferencema, uživatelské profily, implicitní - explicitní zjišťování preferencí .... V pozadí je potřeba najít obecnou reprezentaci uživatelských preferencí v prostředí. Hlavním problémem je překonání modelu preferencí reprezentovaného konjunktivními rozsahovými dotazy a přiblížení se k "modelu desetiboje".
 
Univerzita Karlova | Informační systém UK