Modely uživatelských preferencí v prostředí webovských obchodů
Název práce v češtině: | Modely uživatelských preferencí v prostředí webovských obchodů |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Models of user preferences in e-shop environment |
Akademický rok vypsání: | 2009/2010 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra softwarového inženýrství (32-KSI) |
Vedoucí / školitel: | prof. RNDr. Peter Vojtáš, DrSc. |
Řešitel: | skrytý - zadáno a potvrzeno stud. odd. |
Datum přihlášení: | 30.10.2009 |
Datum zadání: | 30.10.2009 |
Datum a čas obhajoby: | 02.02.2010 00:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 02.02.2010 |
Datum proběhlé obhajoby: | 02.02.2010 |
Oponenti: | RNDr. Matúš Ondreička, Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Prvotním cílem diplomové práce bude získat přehled v široké oblasti uživatelských preferencí v prostředí webovských obchodů. Řešitel implementuje framework pro práci s uživatelskými preferencemi v prostředí webovských obchodů. Jako ukázku si vybere model, jednu metodu učení a zobrazování výsledků a otestuje na nalezených benchmarcích nebo testovacích datech. Součástí práce jsou praktické experimenty. Nedílnou součástí práce je i sběr dat. |
Seznam odborné literatury |
T. Horváth, P. Vojtáš: Efficient induction for Monotone Graded Classifciation. Porto, Portugal, 2004.
T. Horváth, P. Vojtáš: Fuzzy induction via generalized annotated programs. Dortmund, Germany, 2004. Daniela Godoy, et al. User Profiling in Personal information agents (2005) http://citeseer.ist.psu.edu/godoy05user.html Bude upřesňováno |
Předběžná náplň práce |
Prvotním cílem diplomové práce bude získat přehled v široké oblasti uživatelských preferencí v prostředí webovských obchodů. Tato problematika se dělí na několik oblastí, mimo jiné na modely preferencí, vizualizace preferencí, vyhledávání s preferencema, uživatelské profily, implicitní - explicitní zjišťování preferencí .... V pozadí je potřeba najít obecnou reprezentaci uživatelských preferencí v prostředí. Hlavním problémem je překonání modelu preferencí reprezentovaného konjunktivními rozsahovými dotazy a přiblížení se k "modelu desetiboje". |