Analýza obsahu učebnice dějepisu
Název práce v češtině: | Analýza obsahu učebnice dějepisu |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Content analysis of history book |
Akademický rok vypsání: | 2008/2009 |
Typ práce: | diplomová práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra pastorálních oborů a právních věd (do 2023) (26-KPAO) |
Vedoucí / školitel: | Dr. Vojtěch Eliáš |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 07.02.2009 |
Datum zadání: | 07.03.2009 |
Datum a čas obhajoby: | 11.06.2010 00:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 21.04.2010 |
Datum odevzdání tištěné podoby: | 21.04.2010 |
Datum proběhlé obhajoby: | 11.06.2010 |
Oponenti: | PhDr. ThLic. Marek Matějek, Th.D., Ph.D. |
Zásady pro vypracování |
Vyberte si jednu řadu učebnic dějepisu.
Proveďte kvantitativní rozbor textu i obrázků vzhledem k tématům: křesťanství (Církev). Při tom definujte základní pojmy, totiž co se je obrázek s křesťanskou tématikou, podobně i kapitola atd. Porovnat obsah učebnit (tématický) s revelvantní literaturou z historie. |
Seznam odborné literatury |
RULF Jan, VÁLKOVÁ Veronika: Dějepis 6. Pravěk a starověk. Pro 6. ročník základní školy a 1. ročník osmiletého gymnázia, Praha: SNP-pedagogické nakladatelství, 2000
ČECHURA Jaroslav, DUDÁK Vladislav: Dějepis 7. Středověk a raný novověk. Pro 7. ročník základní školy a 2. ročník osmiletého gymnázia, Praha: SNP-pedagogické nakladatelství, 2001 HLAVIČKA Milan: Dějepis 8. Novověk. Pro 8. ročník základní školy a 3. ročník osmiletého gymnázia, Praha: SNP-pedagogické nakladatelství, 1999 KUBÍK Jan, KOCIAN Jiří: Dějepis 9. Pravěk a starověk. Pro 9. ročník základní školy a 4. ročník osmiletého gymnázia, Praha: SNP-pedagogické nakladatelství, 2000 |
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
The thesis deals with analysis of texts and pictures regarding the theme: Christianity and Church in a history Schoolbook.
In doing so, the fundamental terms are defined, namely, what is a picture with Christian theme and alike a paragraph. The substance of the textbook is collated with relevant literature from history. |