Real-time fyzikální simulace pro mobilní zařízení
Název práce v češtině: | Real-time fyzikální simulace pro mobilní zařízení |
---|---|
Název v anglickém jazyce: | Real-time simulation of physics on mobile devices |
Akademický rok vypsání: | 2008/2009 |
Typ práce: | bakalářská práce |
Jazyk práce: | čeština |
Ústav: | Katedra teoretické informatiky a matematické logiky (32-KTIML) |
Vedoucí / školitel: | RNDr. Ondřej Sýkora |
Řešitel: | skrytý![]() |
Datum přihlášení: | 18.11.2008 |
Datum zadání: | 18.11.2008 |
Datum a čas obhajoby: | 22.06.2009 00:00 |
Datum odevzdání elektronické podoby: | 22.06.2009 |
Datum proběhlé obhajoby: | 22.06.2009 |
Oponenti: | doc. RNDr. Tomáš Dvořák, CSc. |
Zásady pro vypracování |
Student analyzuje možnosti mobilních telefonů s ohledem na implementaci real-time fyzikální simulace. Na základě této analýzy zvolí nejvhodnější prostředky pro implementaci tak, aby vytvořená knihovna pokryla co největší část trhu s mobilními hrami. S ohledem na možnosti vybrané platformy vybere metodu simulace poskytující dostatečně vysoký výkon a tu implementuje. Součástí bude i sada měření výkonu demonstrujících vhodnost po užití knihovny v konkrétních situacích. |
Seznam odborné literatury |
Verlet L.: Computer experiments on classical fluids. I. Thermodyna-
mical properties of Lennard-Jones molecules, Phys. Rev. 159, (1967) Ericson Ch.: Real-Time Collision Detection, Morgan Kaufmann, 2005 Články na serverech http://www.gamasutra.com http://www.gamedev.com |
Předběžná náplň práce |
S velkým rozvojem mobilních telefonů jako platformy pro vývoj aplikací se velmi rychle rozvíjí i trh her pro tato zařízení. Tyto hry se postupně zlepšují z hlediska technického zpracování, stejně tak se zvyšuje komplexnost prostředí, ve kterém se hry odehrávají. Jedním z oborů, který se v mobilních her dosud neprosadil, je fyzikální simulace.
Cílem práce je posoudit možnosti implementace fyzikální simulace na mobilních zařízeních a na základě této analýzy implementovat vlastní fyzikální engine. Ten by měl být zpracován jako knihovna, nezávislá na konkrétním typu hry. Knihovna musí být použitelná pro vývoj komerční hry, proto je nutné, aby poskytovala dostatečný výkon pro běh hry na telefonech, nejčastěji zastoupených mezi hráči mobilních her. |
Předběžná náplň práce v anglickém jazyce |
The boom of the mobile phones as a platform for application development boosted also the development of the market with the games for these devices. The quality of these games constantly improves in terms of graphics and complexity of the game world. However, one of the fields missed by the developers of the mobile games is the simulation
of physics. The goal of the thesis is to assess the possibilities of development of a physical simulation on mobile devices and implement a physics simulation engine based on the results of the analysis. The engine should be developed as a stand-alone library, that would not dependent on a particular game type. It must be possible to use the library for development of a commercial game, therefore it has to be fast enough to run on the types of mobile phones owned by the majority of the the mobile game consumers. |